Vilken build av rtorrent är stabil?

Permalänk

Vilken build av rtorrent är stabil?

Hej!

Jag har kompilerat senaste rtorrent och libtorrent.

Jag reagerar på två saker:
- Döööslött att hasha filer, ca två-tre MB/s.
- Helt plötsligt så sjunker hastigheten som en sten. Typ till max 5 KB/s och det gör ju ingen glad.

Jag har:
rTorrent 0.6.0
libTorrent 0.10.0

Det är senaste. Jag undrar nu vilka versioner ni kör där det är stabilt hastighet. Det brukar lösa sig genom att jag startar om, men det kan jag ju inte göra hela tiden.

Kan det vara något annat som spökar? Ska jag radera "skiten" och kompilera in lite äldra paket, men hur gamla i så fall? Jag menar, kommer det nya paket så borde det betyda nu funktioner och utveckling.

Jag ska fortfarande kunna ändra port, lägga *.torrentfiler i en mapp och de ska starta, kontrollera, hasha, seeda och lägga sig i en mapp jag specificerat.

Jag vet inte hur långt bak dess funktioner hängt med. Har någon här koll?

MrRunaway

Visa signatur

Citera mig - annars kan svar utebli i trådar jag inte själv skapat.

Permalänk
Medlem

rTorrent 0.4.3 - libTorrent 0.8.5 kör jag, fungerar som en klocka;]

EDIT: glömde säga att funktionerna du nämner funkar finfint med.

Permalänk

Iljitj:
Tackar. Det ska jag ta och kolla på sen. Jag ska ändå formatera snart ändå och bråka med det. Och du vet hur det är i Linux. Det är massor med paket som ska in så jag testar lite innan jag stänger och skriver ner allt.

Det är det bästa. Man ska alltid laborera innan en formatering.

MrRunaway

Visa signatur

Citera mig - annars kan svar utebli i trådar jag inte själv skapat.

Permalänk
Hedersmedlem

Kör själv samma versioner som du, och har inga problem med det. Att saker och ting hashas slött kommer av att SHA1 inte är världens snabbaste hash-algoritm så det tar lite tid om filerna är stora.

Visa signatur

Vim
Kinesis Classic Contoured (svart), Svorak (A5)
Medlem i signaturgruppen Vimzealoter.

Permalänk

m0REc:
Finns det någon annan klient som använder en annan algoritm?

Dock tycker jag ändå det är smidigt? Det skumma är att jag har slö hastighet i bittornado med, men bara upp och inte ner. Så än så länge har jag inte hittat det ultimata.

MrRunaway

Visa signatur

Citera mig - annars kan svar utebli i trådar jag inte själv skapat.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MrRunaway
m0REc:
Finns det någon annan klient som använder en annan algoritm?

Dock tycker jag ändå det är smidigt? Det skumma är att jag har slö hastighet i bittornado med, men bara upp och inte ner. Så än så länge har jag inte hittat det ultimata.

MrRunaway

Är du säker på att det verkligen är torrentprogrammen det beror på?

Visa signatur

01001000 01100001 01110010 00100000 01100100 01110101 00100000 01110100 01110010 10000110 01101011 01101001 01100111 01110100 00111111 00100000 00111010 00101001

Permalänk

twan:
Jag vet inte för två bittornado är snabbt ner, men alltid slött upp och rtorrent är snabbt i början för att sedan slöa på båda.

Jag blir förvirrad av det här!

MrRunaway

Visa signatur

Citera mig - annars kan svar utebli i trådar jag inte själv skapat.

Permalänk
Medlem

jag har kört med senaste versionerna och det har funkar rätt så bra. har inte haft något problem.

Visa signatur
Permalänk

spaam:
Jag fattar inte varför det håller på så där. Det är så man blir knäpp, men nu startar jag det en sista gång. Sen får det helt enkelt stå över natten så får jag se vad som hänt.

Jag ska ändå formatera snart. Snart, du vet "snart".

MrRunaway

Visa signatur

Citera mig - annars kan svar utebli i trådar jag inte själv skapat.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MrRunaway
m0REc:
Finns det någon annan klient som använder en annan algoritm?

Dock tycker jag ändå det är smidigt? Det skumma är att jag har slö hastighet i bittornado med, men bara upp och inte ner. Så än så länge har jag inte hittat det ultimata.

MrRunaway

Nope, Bittorrent-protokollet säger SHA1.

Visa signatur

Vim
Kinesis Classic Contoured (svart), Svorak (A5)
Medlem i signaturgruppen Vimzealoter.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MrRunaway
spaam:
Jag fattar inte varför det håller på så där. Det är så man blir knäpp, men nu startar jag det en sista gång. Sen får det helt enkelt stå över natten så får jag se vad som hänt.

Jag ska ändå formatera snart. Snart, du vet "snart".

MrRunaway

testa öka max värdet på peers det kan funka. jag kör med 40 / 100 det funkar rätt bra iaf när man ska ta hem något.

Visa signatur
Permalänk

m0REc:
Inte mycket att göra då. Bara typ att aldrig starta om så man slipper hasha igen. *hehe*

spaam:
Jag ska kolla på det när jag stängt av klienten. Det lär ändå ske inom några dagar.

MrRunaway

Visa signatur

Citera mig - annars kan svar utebli i trådar jag inte själv skapat.

Permalänk
Medlem

Mitt fungerar hur bra som hellst, och den versionen har ändå ett tag på nacken med nu. Se till så det inte är DMA som inte är satt på diskarna eller nått sånt.

Permalänk

maDa:
Du menar att jag ska kolla så att hårddiskarna inte sitter på PIO?

MrRunaway

Visa signatur

Citera mig - annars kan svar utebli i trådar jag inte själv skapat.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MrRunaway
maDa:
Du menar att jag ska kolla så att hårddiskarna inte sitter på PIO?

MrRunaway

Yes

Permalänk
Medlem

Undertecknad har kört diverse versioner av libTorrent/rTorrent sedan rTorrent 0.3-nånting och har aldrig haft några större problem. I dagsläget körs 0.4.4/0.8.4 och det går som en klocka.

Ett alternativ kan vara att lägga till check_hash = no i konfigurationsfilen.

Visa signatur

"'We're pro-life.' Eww, you look it! You look like you're filled with life."
UNIX man pages online, GNU/Linux-schemaprogram för LiU

Permalänk

Piltvenom:
Det var ett tips med att stänga av hash, men den kontrollerar väl och hashar när filen är klar första gången?

/

EDIT: Måste man förresten ha port öppnad för att använda det?

MrRunaway

Visa signatur

Citera mig - annars kan svar utebli i trådar jag inte själv skapat.

Permalänk

Jag kör rtorrent 0.5.3 och libtorrent 0.9.3. Stödjer U/D-throttling och hashar stabilt.

Visa signatur

Hack on!
Athlon64 7750BE, 2x2GB Corsair Hyper-X DDR2 @ 1066 MHz, Abit AX78, nVidia GeForce GTX 460, Arch Linux x86_64