hjälp med att bränna ut en film från datan

Permalänk

hjälp med att bränna ut en film från datan

hej jag undrar hur man gör när man ska bränna ut en film från datan till dvd skiva har aldrig gjort det.Vilka program ska jag andvända hur gör jag osv plz hjälp mig

Permalänk

Om du har filmen som img/iso(laglig tar jag för givet) så är http://www.imgburn.com/ ett väldigt bra alternativ. Annars så funkar Nero eller Ashampoo Burning studio utmärkt att bränna DVD-skivor.

Visa signatur

-Jag har visst vart ute idag.
-Vart då?
-Ne, jag öppnade fönstret förut...
www.iampear.com Hakona Matata!

Permalänk
Medlem

kan ställa en fråga här också, gör man på samma sätt om man ska bränna en dvd-r som en cd-r i nero?

Permalänk

tack så mkt !

Permalänk

Drew_ Du väljer DVD-skiva istället för CD-skiva, sen är det exakt likadant.

Visa signatur

http://fredlight.no-ip.org
- Trust in me. I have come to save this world.

Permalänk

OT: Det heter datorn!

Permalänk
Medlem

Lånar tråden lite
Jag har en image som innehåller en film. Den är på ca 4500 MB. När jag försöker bränna i Nero klagar Nero på att det inte finns tillräckligt med plats på skivan. Har provat med flera skivor, så det är inte fel på dem. Hur skall jag gå till väga?

Visa signatur

Windows XP Pro SP2 x32 | Ubuntu x64 | Firefox | Adobe Photoshop CS2 | Eclipse | Starcraft Broodwar
(X)HTML | CSS | XML | PHP | Java | C++ | vim script |
Daniel Örn, Eagleorn | Google is my friend, and he will be Yours to if You ask him »

Permalänk
Geeks
SweClockers

*flyttad*

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Eagleorn
Lånar tråden lite
Jag har en image som innehåller en film. Den är på ca 4500 MB. När jag försöker bränna i Nero klagar Nero på att det inte finns tillräckligt med plats på skivan. Har provat med flera skivor, så det är inte fel på dem. Hur skall jag gå till väga?

det är inte så att du försöker bränna ut själva image-filen då?

Annars kan du testa att kryssa i Finalize disc eller liknande, det brukar funka när den tjatar om sånt.

Permalänk
Medlem

Tycker att DVD Shrink är ett bra "brännar" program.

Visa signatur

"One of my friends once told me that the geekiest thing a guy can do, is to have a favourite file format."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av freDIE
Tycker att DVD Shrink är ett bra "brännar" program.

Jo, men det använder ju Nero? Det har ingen egen brännarfunktion utan kollar om Nero är installerad och använder sedan det?

Visa signatur

Life is pain, love makes you weak, the world is a cold and hard place and in the end, we all die alone! So cheer up!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 135711
Jo, men det använder ju Nero? Det har ingen egen brännarfunktion utan kollar om Nero är installerad och använder sedan det?

Vet men det är endå ett bra "brännar" program

Visa signatur

"One of my friends once told me that the geekiest thing a guy can do, is to have a favourite file format."