Permalänk
Medlem

Ubuntu skivor i strömstad...

jag fick mina ubuntu skivor i dag (10 st) (8 kvar).

är det någon som inte har internet eller på annat sätt inte kan få ner ison. pm:a (kanske inte svarar) eller e-posta mig på "G (punkt) hartvigsson (på) telia (punkt) com" . (strömstad "endast"...(helst innom stan) ).
jag kan även ge lite hjälp (inte så bra hjälp men än då) sedan finns ju alltid irc: #ubuntu-se @ freenode.net . och dätta forumet....

(om mina skivor tar slut kan ni bara komma med en tom bränn skiva (700 Mb (?) ) så bränner jag gratis)

skriv kommerterer gärna.

Visa signatur

@gegoxaren på identi.ca
min personliga Blag ^_^
#python #cSharp #php #sqlite #freetard #loonix

Permalänk

Snällt.

Visa signatur

Neun und neunsich.

Permalänk
Medlem

Trevligt att höra, nu bor inte jag i Strömstad, men ändå Om ingen hör av sig tipsar jag om att göra som många andra: dumpa dem på något lokalt bibliotek.

har för övrigt 5 kubuntuskivor (6.06) liggande själv (i Sollentuna, Stockholm).

Visa signatur

Stationär: Intel-baserad, Arch + KDE
Bärbar: Dell XPS 13, Arch + KDE

Permalänk
Medlem

har en hög med skivor jag med.. 1x 64bitars, 1xmac och 8 vanliga pc skivor .. fins i stockholm.. xD kan även skicka med ett litet Ubuntu klistermärke ^^

Visa signatur

<3

Permalänk
Medlem

humm... får fråga på biblen hur de ser på det...

skall jag lägga dom i disken eller i någon hylla (tidnings hyllan....).... det blir nog disken..

Duragesic = Fentanyl = C22H28N2O

Visa signatur

@gegoxaren på identi.ca
min personliga Blag ^_^
#python #cSharp #php #sqlite #freetard #loonix

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gego
humm... får fråga på biblen hur de ser på det...

skall jag lägga dom i disken eller i någon hylla (tidnings hyllan....).... det blir nog disken..

Duragesic = Fentanyl = C22H28N2O

Vad sägs om i närheten där de förvarar Linux-böcker?

Visa signatur

"Knowledge amplification. What he learns, we all learn. What he knows, we all benefit from."

Permalänk
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Meto
http://www.ubuntulinux.se/bibliotek

coolt! visste inte att det fanns ett samordnande system för alltihop, dumpade de sista av mina ubuntuskivor vid datorerna på biblioteket här i sollentuna utan att berätta för någon, kanske ska kolla upp om de är intresserade innan jag gör det nästa gång

Visa signatur

Stationär: Intel-baserad, Arch + KDE
Bärbar: Dell XPS 13, Arch + KDE

Permalänk
Medlem

Jag funderar seriöst på att bränna en jäkla massa CD skivor med olika distar och sen bara gå i stan och dela ut dem

Visa signatur

Laptop: Zepto Znote 3215W | Intel C2D T7250 2.0ghz | 2GB ram | Intel X3100 GPU | 120 GB 5400rpm hdd | Intel 4965 AGN | 9-cell batteri
Kamera: Nikon D80 + batterigrepp | Nikkor AF-S DX 18-55mm 3.5-5.6G VR | Nikkor AF-S 70-300/4.5-5.6 G VR IF-ED | Nikkor AF 50mm 1.8D | Nikon SB-600 blixt

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Synt4x_3rr0r
Jag funderar seriöst på att bränna en jäkla massa CD skivor med olika distar och sen bara gå i stan och dela ut dem

Läste om en snubbe som gjorde detta, summa sumarum var att folk misstog honom för hemlös och han kom hem något rikare, men visst bra initiativ.

Visa signatur

Firewall 1 och 2: obsd Filserver: fbsd Mediaserver till Atv: debian Testserver: debian Produktionsserver: debian Desktop: os x, svorak

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av metalworker
Läste om en snubbe som gjorde detta, summa sumarum var att folk misstog honom för hemlös och han kom hem något rikare, men visst bra initiativ.

win-win situation.

Visa signatur

Lille Hard Gay får gärna PM:a mig i vilken tråd jag ljugit, puzz
www.scififorum.se | www.ageofconan.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Synt4x_3rr0r
Jag funderar seriöst på att bränna en jäkla massa CD skivor med olika distar och sen bara gå i stan och dela ut dem

Polisen kommer säkert gripa dig för fildelning.

Visa signatur

Opera user | 3.6 GHz AMD Phenom II X4 | 6144MB RAM | AMD ATI HD7870 2GB | Det är jag det.
Linux, Eating apple and smashing Windows.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Smygis
Polisen kommer säkert gripa dig för fildelning.

Fy fasen, jag är så trött att jag höll på att ramla av stolen av det skrattanfall jag fick när jag läste det där

Visa signatur

Stationär: Intel-baserad, Arch + KDE
Bärbar: Dell XPS 13, Arch + KDE

Permalänk
Medlem

Jag har 10st (ubuntu 6.06) också i Umeå om någon bor i närheten och vill ha den fina förpackningen.

Visa signatur

Stolt Piratpartist!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av reVer
Jag har 10st (ubuntu 6.06) också i Umeå om någon bor i närheten och vill ha den fina förpackningen.

Jag vill ha... Nog för att jag har mina utbrända men det är mer stilfullt då man har riktiga skivor.

Visa signatur

Opera user | 3.6 GHz AMD Phenom II X4 | 6144MB RAM | AMD ATI HD7870 2GB | Det är jag det.
Linux, Eating apple and smashing Windows.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KentRoyal
Vad sägs om i närheten där de förvarar Linux-böcker?

Hehe, tror knappast man får många fler användare den vägen. De som rotar bland de böckerna har troligtvis redan någon typ av *NIX installation. Ifall de inte har det finns det oftal länkar i böckerna. Bäst vore om man kunde lägga skivorna på någon plats där "vanligt" folk skulle få syn på de.

Visa signatur

Kung of överstepräst av Israel, tidigare kung Salomo

Corsair One i160 - MSI GT76 Titan 17,3" FHD 144Hz - Lenovo Thinkpad X1 Tablet 2nd gen - Apple Macbook pro 15" 2019 with touchbar - Xiaomi 12 Pro 256GB - Synology DS920+ - iPhone 14 Pro Max 256GB

Permalänk
Medlem

Och jag fick mina idag. Tog bara några veckor. Najsigft

Permalänk
Medlem

Jag har några här i Luleå, fick dom för två veckor sen. PMa om du vill ha ett par exemplar.