Vart tog bilden vägen?

Permalänk
Medlem

Vart tog bilden vägen?

Hej.
Har gjort "Använd som skrivbordsunderlägg" på en cool bild på jobbdatorn. Det funkar fin-fint som bakgrund, men nu skulle jag vilja använda bilden till en annan sak också.

Tyvärr kan jag inte hitta själva bildfilen någonstans.

Under "Egenskaper för bildskärm" finns inte fliken skrivbord, så jag kan inte se vad filen heter.

Så min fråga är om någon vet VAR win XP lagrar dessa bilder, om det är någon särskild mapp jag ska leta i.

Vore mycket tacksam för hjälp
//Stareez

Visa signatur

Workstation: | AMD Athlon64 X2 3600+ || ECS C51GM-M nForce410 || 4x1GB Dual Channel Corsair PC5300 || XFX GeForce 8500GT 256MB || 1x120GB |
Server: | Dual Intel PIII (Socket 370) 2x1,0GHz || 2x512MB + 2x256MB SDRAM || Geforce 2 mx400 || 1x80GB 2x120GB 2x160GB 4x250GB|

Permalänk
Medlem

Ibland hamnar dom här C:\WINDOWS\Web\Wallpaper

Visa signatur

Medlem #14

Permalänk
Medlem

Tack för det tipset, tyvärr fanns inte bilden där. Något mer förslag?

Edit: Har nu sökt på hela hårddisken efter alla bilder större än 30kB, den var inte med bland dem...

Kan det vara så att bilden är raderad från datorn, men varför visas den då fortfarande på skrivbordet?

Visa signatur

Workstation: | AMD Athlon64 X2 3600+ || ECS C51GM-M nForce410 || 4x1GB Dual Channel Corsair PC5300 || XFX GeForce 8500GT 256MB || 1x120GB |
Server: | Dual Intel PIII (Socket 370) 2x1,0GHz || 2x512MB + 2x256MB SDRAM || Geforce 2 mx400 || 1x80GB 2x120GB 2x160GB 4x250GB|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Stareez
Tack för det tipset, tyvärr fanns inte bilden där. Något mer förslag?

Edit: Har nu sökt på hela hårddisken efter alla bilder större än 30kB, den var inte med bland dem...

Kan det vara så att bilden är raderad från datorn, men varför visas den då fortfarande på skrivbordet?

Bilden är med stor sannorlikhet kvar på datorn. Troligtvis är den bara dold. Valde du att att söka genom dolda filer?

Om du vet vad bilden heter så kan du söka i registret efter namnet på bilden.
Start -> kör -> skriv in regedit, redigera -> sök.

edit: Såg att du inte visste vad bilden heter. Då får du leta manuellt.
Du kan börja med att kika i C:\Documents and Settings\%username%\Lokala inställningar\Application Data\Microsoft.
Har du tur finns den där.

Permalänk
Medlem

Har du kvar originalet? Annars kopierar väl XP bilden till någon obskyr mapp och byter dessutom namn på den.

Permalänk
Medlem

Om du gjort det från Internet Exporer, sök efter något i stil med "Internet Explorer Wallpaper" på din disk. Den brukar hamna i "C:\Windows" eller din användarkatalog, om det är på ditt jobb kan den ligga på en nätverksdisk.

Permalänk
Medlem

Mest troligen så hamnar bilden här -> C:\Documents and Settings\%username%\Lokala inställningar\Application Data\Microsoft\ och har namnet Wallpaper1.bmp.

Visa signatur

Also found as @piteball@mastodon.rockhost.se
XCP-ng Node - Dell PowerEdge R720xd, Xeon E5-2690, 272GB, 3TB SSD, Nvidia Tesla P4
XCP-ng Node - Dell PowerEdge R720xd, Xeon E5-2697v2, 256GB, 2TB SSD
Xpenology Storage - SuperMicro X10SLL-F/SC825TQ, Xeon E3-1231 v3, 16GB, 90TB HDD
Xpenology Backup - Dell PowerEdge R230, Xeon E3-1220v6, 16GB, 12TB HDD