Permalänk
Medlem

M2N-E problem?

Fick mitt datorpaket igår, satte ihop allt och allt gick bra. Det gick igång och hittade minnen, hdd och allt. Dags att lägga min windows då, men dår går något kajko. När den drar systemkollen o allt det där, blir det bluescreen och vi måste trycka av datorn. Efter det stannar den vi bios-laddnings-skärmen-loggan. Står "press delet for setup" men när man trycker står det "entering setup..." men händer aldrig nåt. Det måste va bioset det är fel på va? Enligt manualen finns det flera sätt att komma åt back-up bios, men vi lyckas ändå inte. Provat med flashminnen, skiva och det där CMOS tjaffset. Den stannar fortf vid "AI lifestyle" eller vad det står skärmen.

Vad ska jag göra? Köpa ett nytt moderkort? Kan det var nåt annat än moderkortet? Om det är nåt med prollen blir det såhär då? Vi har inte ändrat nåt sen allt "fungerade".. Hmm?

Visa signatur

Get away from her you b*tch!

Permalänk
Avstängd

Huh? måste vara något hårdvaru fel isf?
har själv samma och allt flöt på direkt när jag startade, följt manualen vid installation?

Permalänk
Medlem

Jag köpte själv ett M2N-E moderkort tillsammans med en 3800+ och Corsair DDR2 667mhz minnen. Allting har fungerat klockrent hitills...

Permalänk

Samma här..mitt M2n-E funkar skitbra. Dock så kan jag efter en tid inte heller komma in i bios :S. skärmen blir svart förutom en "markör" som blinkar.

men systemet funkar skitbra men man vill ju komma åt bios. Speciellt när det har funkat