Beslutsångest! Hjälp mig välja chassi...

Permalänk
Medlem

Beslutsångest! Hjälp mig välja chassi...

Har fortfarande extremt svårt med att väljja chassi, och vill ha ett så bra chassi som möjligt för pengarna. Så idag satte jag mig och läste en sjuheltes massa rescencioner, och drabbades av beslutsångest.
Jag skulle gärna vilja ha hjälp med att välja ett av dessa chassin (eller om det finns ett bättre, rekommendera det).

Chassina är:
Cooler Master Cavalier 3
http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=303823

Chieftec Giga Miditower
http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=323989

Gigabyte 3D Aurora
http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=311887

Det högsta jag kan tänka mig att betala är priset för 3D Aurora+nån hundring..

Tack på förhand ^_^

Visa signatur

Cooltek CT600 | Core 2 Duo E6600@Stock | Scythe Ninja PLUS Rev. B@55°C Full load | Asus P5B Deluxe/WiFi-AP | XFX GeForce 7950GT 570M Passiv | Corsair 2 st XMS2 6400 1024 MB | Seagate Barracuda 7200.10 500GB SATA2 | Chieftec Giga Tower | Creative X-Fi Music

Permalänk
Medlem

Jag är tyvärr väldigt partisk i denna fråga då Cavalier-lådan finns med, jag är nämligen förälskad i den lådan:p, speciellt modellen med Vu-mätare. Otroligt snygg!Så min röst hamnar inte helt oväntat på den, dessutom föredrar jag en mindre låda framför en större;) Men nu handlar det ju om vad du föredrar, detta är som sagt bara min åsikt.

Visa signatur

| Compucase 6k34bs | Asrock 939S56-M | AMD 64 3000+ @ 2,36Ghz | 1024Mb Ram | Gforce 7600GS | Atrix AT-520W (7v mod) | LG 48/16 Dvd-rom | Segate Barracuda 7200.9 80Gb | Arctic Cooling Silencer 64 Ultra (7v mod) | Zalman 92mm (7v mod) | Zalman Nb47-j + Vantec heatsink | Väldigt tyst

Permalänk
Inaktiv

Om du är i den prisklassen har jag två chassin jag LÄTT skulle välja:

http://www.gtek.se/index.php?mode=item&id=1920&session=f2776d...

http://www.gtek.se/index.php?mode=item&id=741&session=f2776da...

Sedan finns det ju såklart svart och silver-version av båda, jag skulle lätt välja svart, men det är upp till dej. Titta gärna på Lian-li's chassin, dom brukar vara väldigt snygga och av enormt bra kvalité.
Lycka till, hoppas jag hjälpt.

Permalänk
Medlem

till KlavKalashj
Hehe, jag har faktiskt varit inne på båda två ^^
Visade sig dock att nätagget jag valt (Hiper Type-R) inte är "kompatibelt" med P180 så som det står på deras egen hemsida. För kort kabel...

Sen tror jag att Lian Li-chassit är något dyrare på komplett.
Jag gjorde det nämligen enkelt för mig genom att jag ska beställa alla komponenter från samma ställe, dels för att jag bara behöver betala frakt en gång och dels för att slippa leta upp köpstället om alla komponenterna var olika (ifall ngt pajat). Nu vet jag att allt är från komplett.

Tack ändå.

Visa signatur

Cooltek CT600 | Core 2 Duo E6600@Stock | Scythe Ninja PLUS Rev. B@55°C Full load | Asus P5B Deluxe/WiFi-AP | XFX GeForce 7950GT 570M Passiv | Corsair 2 st XMS2 6400 1024 MB | Seagate Barracuda 7200.10 500GB SATA2 | Chieftec Giga Tower | Creative X-Fi Music

Permalänk
Visa signatur

AMD Phenom II X6 1100T 3,3GHz AM3, 2st Gigabyte 6950 1GB OC , Asus CROSSHAIR IV EXTREME 890FX / Socket AM3, 8GB Corsair XMS3-12800, Intel 320series SSD - 80GB, Corsair AX 850W Professional Modular, NZXT Phantom Full Tower - White.

Permalänk
Medlem

Köp förlängningskablar om det är för korta kablar? Det fungerar ju prima, har själv haft så ett halvår innan jag bytte nätagg och det var inga problem.

Visa signatur

Min dator äger mig. True story.

Permalänk
Medlem

jag skulle nog tagic Cooler Master Cavalier 3 av dom 3 du listade då jag tycker det är mest stilrent (gillar inte för flashiga saker), helst ska en dator va lite gråare än en toasits om ni frågar mig =D

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MarcusBa
till KlavKalashj
Hehe, jag har faktiskt varit inne på båda två ^^
Visade sig dock att nätagget jag valt (Hiper Type-R) inte är "kompatibelt" med P180 så som det står på deras egen hemsida. För kort kabel...

Sen tror jag att Lian Li-chassit är något dyrare på komplett.
Jag gjorde det nämligen enkelt för mig genom att jag ska beställa alla komponenter från samma ställe, dels för att jag bara behöver betala frakt en gång och dels för att slippa leta upp köpstället om alla komponenterna var olika (ifall ngt pajat). Nu vet jag att allt är från komplett.

Tack ändå.

Hej!

Jag har just kombinationen Hiper type R 580W och Antec P180, och kablarna räcker utmärkt...

Visa signatur

ASUS N550-JK 4k skärm

Permalänk

Det här kommer jag köra på + cooltek 600w

http://www.dustinhome.se/DacsaPortal/?ProdID=5010096487

Visa signatur

// AMD Ryzen5 5600X | Noctua NH-D14 | ASUS X570-E GAMING | Corsair LPX 3600 Mhz 2x16GB CL18 | Asus TUF RTX3800 | SSDs Samsung 980Pro 1TB + 860 1TB + 850 500GB + 830 256GB| WD 2TB | Corsair AX 760W | NZXT S340| Front: 2x Corsair ML 120| Rear: Scythe Gentle Typhoon | LG 32GP850 //

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mago
Hej!

Jag har just kombinationen Hiper type R 580W och Antec P180, och kablarna räcker utmärkt...

Beror väl på moderkortet lite också eller? Hiper har iaf skrivit att de två inte funkar så bra ihop... sen kanske de inte tänkte på förlängningskablar >_<

Visa signatur

Cooltek CT600 | Core 2 Duo E6600@Stock | Scythe Ninja PLUS Rev. B@55°C Full load | Asus P5B Deluxe/WiFi-AP | XFX GeForce 7950GT 570M Passiv | Corsair 2 st XMS2 6400 1024 MB | Seagate Barracuda 7200.10 500GB SATA2 | Chieftec Giga Tower | Creative X-Fi Music

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MarcusBa
Beror väl på moderkortet lite också eller? Hiper har iaf skrivit att de två inte funkar så bra ihop... sen kanske de inte tänkte på förlängningskablar >_<

Jo, jag har ett MSI K9N AM2 och både ATX kontakten och "den fyrkantiga fyrpinnars" sitter högt upp, men det gick bra...

Visa signatur

ASUS N550-JK 4k skärm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mago
Jo, jag har ett MSI K9N AM2 och både ATX kontakten och "den fyrkantiga fyrpinnars" sitter högt upp, men det gick bra...

Åfan? så då ljuger de

Visa signatur

Cooltek CT600 | Core 2 Duo E6600@Stock | Scythe Ninja PLUS Rev. B@55°C Full load | Asus P5B Deluxe/WiFi-AP | XFX GeForce 7950GT 570M Passiv | Corsair 2 st XMS2 6400 1024 MB | Seagate Barracuda 7200.10 500GB SATA2 | Chieftec Giga Tower | Creative X-Fi Music