Nvidia släpper drivrutiner för quad-SLI

Permalänk
Melding Plague

Nvidia släpper drivrutiner för quad-SLI

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

najs shit

Visa signatur

den ä fin

Permalänk
Avstängd

fint med quad sli

någon som vet om octal sli fungerar ännu?
det finns ju folk som har ett par kort iallfall

Permalänk
Medlem

Det finns väll inte moderkort avsedda för just octal sli så det får fullt stöd? Vid octal använder man sig väll utav ett SLI moderkort med X2 16X , en 8X och en 1x PCI-E port (har jag för mig)?

Permalänk
Avstängd

Gigabyte 8N SLI QUAD ROYAL stödje 4grafikkort men jag har lite svårt o tänka mig att ett kort kan gå på 1x bara.

Permalänk
Medlem

varför kan dom inte nöja sig med ett graffe.....

Permalänk
Medlem

MMM, sköna bilder ..

Permalänk
Medlem

Låter nödvändigt.. ^^

Permalänk

Då blir de å tanka hem drivrutinerna då

Visa signatur

|| Gigabyte GA-MA790X-UD3P || AMD Phenom II X4 955 @ 3,8 GHz || 2*2 GB Kingston HyperX PC8500 || Asus Radeon HD 5850|| Zalman ZM600-HP600W || Windows 7 64-bit ||

Permalänk
Inaktiv

Penisförlängare är vad det är.

Permalänk
Medlem

Vansinne. Bild på skärmen är allt jag begär!

Permalänk
Medlem

asså hur fan kan de 3 sista grafikkorten bli kylda?

Grafikkorten sitter ju så tajt!

Visa signatur

Ledsen att jag inte kan svara på mer, men överklockning är absolut inte mitt område Vad jag förstår handlar det om att man fäster ett klockbatteri på processorn så går den snabbare, eller hur?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Paradis
asså hur fan kan de 3 sista grafikkorten bli kylda?
http://www.bit-tech.net/content_images/news_images/quad-sli-c...

Grafikkorten sitter ju så tajt!

Har man lagt så mycket pengar på grafikkort får man nog se till att hosta upp med några tusingar på vattenkylning till dem.

Visa signatur

No pain, No gain
CyberVillain: "det finns snygga sossebrudar... men jag tycker de är skitfula endå.. principsak"
"Demokrati: Tron att en hög summa kan uppnås genom addering av en massa nollor."

Permalänk
Avstängd

det är ingen som är tvingad till o köra så många grafikkort!

själv kommer jag nog alldrig köpa mer än 1st grafikkort då det räcker med 1 kort för o köra dom nya spelen o fler kort i samma dator är som intels netburst!

fler cores på sama kort tycker ja dom kan köra istellet men $å länge det fins pengar o tjäna så säljer man väl flera grafikkort.
vattenkylning till dom korten är inte så nödvändigt då cpun förmodligen flaskhalsar lite

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MegaN00bie
Har man lagt så mycket pengar på grafikkort får man nog se till att hosta upp med några tusingar på vattenkylning till dem.

Eller sätter em fläkt på korten som suger ut varm luften .....Fast då kan man inte ha chassi sidan på .

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gabriel15
vattenkylning till dom korten är inte så nödvändigt då cpun förmodligen flaskhalsar lite

Så länge man inte spelar på Dells 30" TFT Anledning jag ser att köra så många grafikkort är antingen för man vill spela i extremt höga upplösningar, vilket nog är en upplevelse i sig men kanske inte värt pengarna för en vanlig svensson. Eller så strävar man efter 15min-fame med ett världsrekord i 3dmark

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Medlem

vasd kostar det att skaffa en dator med quad sli igäntligen blir ett par kroner eller?

Permalänk
Medlem

för att kunna mata dessa bestar behövs ju en kentsfield!

Visa signatur

Core i5 2500K 103MHz*45, Asus P8Z68-V Pro, 4x4GB 103MHz*16, Intel 320 120GB*2, Fractal Design R2, Fractal Design Newton 650W, Asus Xonar mm

Permalänk
Medlem

Nu behöver man inte ett nätagg längre det är bara plugga in datorn dirket i vägen 220v ;D

Permalänk
Medlem

Mitt moderkort har två 16x PCI-e slots. Blir det quad-sli om jag skulle köpa till exempel http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=320408 ? Eftersom det sitter 2 GPU på varje kort.

Permalänk
Medlem

Ja, om du köper två sådana kort blir det Quad-SLI.

Visa signatur

CyberpowerPC Tracer III EVO: i7-9750H | GTX 1660 Ti | 16GB | 1250GB SSD