Apple lanserar Mac Pro och ny Xserve

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FreHar
Fast den har bara en Woodcrest processor väl,, och Mac Pro har 2st.

Nej den har 1 Conroe cpu altså icke server varianten

Dock så är den klart billigare och utklassar macen i spel så det sjunger om det pga. grafikkortet.

Prisvärt beror alltid på vad man behöver, skulle själv alldrig i livet lägga ut 25kkr på en dator dessutom utan skärm.
Men jag är snål

Visa signatur

Citera för att vara säker på svar!

Permalänk
Moderator
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blubben
Nej den har 1 Conroe cpu altså icke server varianten

Dock så är den klart billigare och utklassar macen i spel så det sjunger om det pga. grafikkortet.

Prisvärt beror alltid på vad man behöver, skulle själv alldrig i livet lägga ut 25kkr på en dator dessutom utan skärm.
Men jag är snål

Dock kan du få Mac:en med ett X1900XT, antagligen kommer du kunna köra de flesta grafikkorten på Mac. En Mac Pro med nya X1950XT till exempel kommer nog sparka ihjäl det mesta på marknaden. Dock är ju inte spelen optimerade för mer än två kärnor men det kommer antagligen ändras det med.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem

mhmm, jag hör er. Kanske är lite overkill att köpa en MacPro men det är så surt att man inte kan konfa. lite mer med prolle-kraften. Skulle nöjt mig med en Core2Duo prolle samt ett saftigt graffe. Låt säga från 15' i originalutförande och den skulle vara mer eller mindre beställd. Nu hoppar man från macMini på ca 8' till MacPro på 25' (eftersom jag har en 37" som vill bli använd som skärm). Finns klart utrymme för en burk i mellansegmentet.

Visa signatur

"..det ordnar sig alltid"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dinoman
Det är ju ett relativt uttryck men jag tror inte att dem kommer byta ut Core 2 Duo än nej. Antagligen kommer det komma nya revisioner av Mac Mini och iMac senare som innbär att det byter även processorn till en Core 2 Duo. Om inte annat kan man ju byta själv om man inte orkar vänta.

EDIT: Visar sig nog att jag har fel trots allt: http://www.appleinsider.com/article.php?id=1939

Tror inte nya revisioner behövs, de kommer säkert bara kasta in de nya CPUerna i de befintliga modellerna och kanske uppgradera firmware. Tror att de känt till Merom/Conroe/Woodcrest ett bra tag och redan designat för dessa modeller.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blubben
Nej den har 1 Conroe cpu altså icke server varianten

Dock så är den klart billigare och utklassar macen i spel så det sjunger om det pga. grafikkortet.

Prisvärt beror alltid på vad man behöver, skulle själv alldrig i livet lägga ut 25kkr på en dator dessutom utan skärm.
Men jag är snål

Detta är en Workstation, ingen Playstation...

Gaymers är inte direkt målgruppen, och sålades inte du.

Mac Pro är en grymt prisvärd dator, om det är prestanda per krona du är ute efter.

Permalänk
Moderator
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av djdiff
Tror inte nya revisioner behövs, de kommer säkert bara kasta in de nya CPUerna i de befintliga modellerna och kanske uppgradera firmware. Tror att de känt till Merom/Conroe/Woodcrest ett bra tag och redan designat för dessa modeller.

Därav en ny revision.

Citat:

Revision

* A changed edition, or new version; a modification.

Sidde: Nej, det är ingen renodlad gamingmaskin men den hade mycket väl kunnat användas till det.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sidde
Detta är en Workstation, ingen Playstation...

Gaymers är inte direkt målgruppen, och sålades inte du.

Mac Pro är en grymt prisvärd dator, om det är prestanda per krona du är ute efter.

"Gaymer" är jag inte dock spelar jag något spel då och då.

Lär dig stava också det heter "således".

Det jag menade var att han som tänkte köpa en verkade vilja kunna spela och då är inte macen prisvärd.

Dessutom vem behöver 4 st woodcrest kärnor, jo proffs inom programmering och video redigering mm. inte vanliga privatpersoner.

Prestanda per kr vinner inte denna mot en conroe dator, den kostar för mycket.

Visa signatur

Citera för att vara säker på svar!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blubben

Dessutom vem behöver 4 st woodcrest kärnor, jo proffs inom programmering och video redigering mm. inte vanliga privatpersoner.

Prestanda per kr vinner inte denna mot en conroe dator, den kostar för mycket.

Vilken tror du målgruppen med datorn är. Jo, de som köper en workstation är de som behöver kraften...

En conroe-dator kan ju bara ha 2st cores. Denna har 4st, vilket gör den betydligt snabbare i cpu-kraft.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sidde
Vilken tror du målgruppen med datorn är. Jo, de som köper en workstation är de som behöver kraften...

En conroe-dator kan ju bara ha 2st cores. Denna har 4st, vilket gör den betydligt snabbare i cpu-kraft.

Jo men JAG svarade på Divinas köplust inte allmänt.
Och jag skrev själv att det bara är proffs som behöver kraften för tusan.

Jo den har dubbla Woodcrest men det kostar ju 2,5 gånger mer så rent prestanda/kr tror jag inte den kommer att vinna.

Men den är billig om man jämför med motsvarande pc så vill du ha så mycket kraft är det den du ska ha.

Missförstår du mig med vilje eller läser du inte inläggen?

Visa signatur

Citera för att vara säker på svar!

Permalänk
Moderator
Testpilot

Jag tycker ni båda kan tagga av lite.

Behöver inte vara dryga med felstavningar och omstavningar.

Sluta snacka om att den inte är prisvärd vilket den är. Redan bevisat när den ställs mot en motsvarande DELL tillexempel.

I motsvarighet till Conroe baserade PC:s så har Mac Pro, snabbare bus, 2 processorer mer, snabbare minne, möjlighet till mycker mer uttrymme, mer minne m.m. Listan är lång.

Mac:en är en workstation som är avsedd för professionell musik-, film-, grafik- och bildproduktion. Inte sitta och lira Oblivion.

Men om nu spelen ute på marknaden hade varit optimerade för till exempel fyra kärnor så hade en Mac Pro med ett X1900XT antagligen lekt väck alla Conroe-baserade PC:s med motsvarande grafikkort.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dinoman
Därav en ny revision.

Antog du menade ny revision av moderkorten, vilket jag inte tror behövs.

Permalänk
Moderator
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av djdiff
Antog du menade ny revision av moderkorten, vilket jag inte tror behövs.

Vad i mitt inlägg indikerade att jag pratade om moderkort?

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt