Zune kommer att kosta 299 dollar säger rykten

Permalänk
Melding Plague

Zune kommer att kosta 299 dollar säger rykten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Brun? Classy!

Permalänk
Medlem

"Spelaren kommer att ha inbyggt trådlöst nätverk som används för att dela musik med andra användare." Så de vill att man ska sprida musiken?
Trodde där skulle vara massa crap på den om man där måste vara licenser osv.

Visa signatur

i7-8700k, 16GB, GTX 1070, Samsung 850 512 GB

Permalänk
Hedersmedlem

Med tanke på att vi pratar MS (eller vilket företag som helst som är i händerna på skivbolagen) så kan vi nog lugnt utgå från att det finns både en och tjugonio hakar innan du får dela din musik som du vill

Visa signatur

- If you don't change direction, you may end up where you're heading

Permalänk
Medlem

Det finns väl inget lagligt sätt att dela musik?

Jag menar, det är väl olagligt att spela skivor för dina kompisar? De har ju inte betalat för musiken!!!

Visa signatur

Min dator äger mig. True story.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elvis_z89
Orka lägga ut 2 lax för en Portabel Mediaspelare när en PSP kostar nästan lika mycket och den lär ju vara bättre

Hur stort minne har PSP?
Knappast 30-60GB

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
Hur stort minne har PSP?
Knappast 30-60GB

precis... och framförallt BATTERITIDEN!
jag skulle aldrig kunna ha en psp som musik spelare då batteriet skulle ta slut på nolltid en vanlig skoldag (musikberoende )

jag tycker den verkar ganska lovande... dock så är jag emot allt som microsoft skapar och kommer därför knappast köpa den

Permalänk
Moderator
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ackelind
Det finns väl inget lagligt sätt att dela musik?

Jag menar, det är väl olagligt att spela skivor för dina kompisar? De har ju inte betalat för musiken!!!

Klart du kan spela musiken för dem, men du måste ju avliva dem efteråt för annars hade det funnits vittnen!

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elvis_z89
Haha det beror väl på hur stort minneskort du köper till den eller hur? Jag har 4GB och det duger jättebra och förresten så finns det MASSOR med MP3 Spelare till PSP:en som "underklockar" PSP:n och kör den i 133 Mhz, då håller batteriet jävligt mycket längre

Men i vilket fall, vem har lust att bära runt på den? Den är ju stor som en halv tegelsten och jag vet att jag knappast känner för att släpa runt på min västa överallt bara för att ta med mig min mp3-spelare. Då skaffar man ju hellre en riktig spelare som nog har både bättre batteritid, troligen bättre ljud och som faktiskt är tänkt att vara bärbar rent storleksmässigt... för att inte tala om att den nog lär rymmas i fickorna...

Fast sen vet jag inte, 299$ låter som i överkant för vad man borde ge för en spelare ändå. Eller så kanske det bara är jag som inte riktigt fattar varför jag ska ha 30GB+ till mina låtar när min playlist aldrig överstiger 30st samtidigt...

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av belga
Men i vilket fall, vem har lust att bära runt på den? Den är ju stor som en halv tegelsten och jag vet att jag knappast känner för att släpa runt på min västa överallt bara för att ta med mig min mp3-spelare. Då skaffar man ju hellre en riktig spelare som nog har både bättre batteritid, troligen bättre ljud och som faktiskt är tänkt att vara bärbar rent storleksmässigt... för att inte tala om att den nog lär rymmas i fickorna...

Fast sen vet jag inte, 299$ låter som i överkant för vad man borde ge för en spelare ändå. Eller så kanske det bara är jag som inte riktigt fattar varför jag ska ha 30GB+ till mina låtar när min playlist aldrig överstiger 30st samtidigt...

Så sant, min 250MB räcker bra o fint en vecka, vem tusan sitter och scrollar 30GB musik ? Har inte ens så mycket på datorn, inte nödvändigt.

Visa signatur

Fractal Design Meshify C | Corsair RM650X v2 | MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI | AMD 5800X3D | RTX 3070 | 32GB 3200MHz CL16

Permalänk
Medlem

Nästa iPod kommer säkert med WiFi

även om Apple försöker "förenkla" världen med så få funktioner som möjligt, men en iPod som delar musik trådlöst med iTunes kommer säkert och vara populärt, jag kan till och med våga och säga att iPod kan till och med bli mer populär än den är idag (tänker mest på om alla iPod versioner 'goes Wifi', skulle vara då skönt med att ha en iTunes dator med 30GB och kanske 5 iPod som bläddrar runt på listan)

Jag borde kanske kräva patent på denna ide

Permalänk
Medlem

ziadi: Jag är säker på att jobs och co inte sitter och rullar tummarna när pyttemjuk vevar omkring sin floppdosa(jag tror den floppar. Subjektivt så hoppa på mig i ett pm i så fall). Skulle dom vara riktigt elaka lanserar dom den nya ipoden med förbättringar ett par dagar före pyttemjuk släpper sin ioch med att MS kavlat ut det här om trådlöst säger jag bara: Apple, Start your photocopiers.

Permalänk

Sony har en liknande pryl på gång som heter Mylo. De verkar benämna den som en trådlös chat-maskin. Den har Wi-Fi, webbläsare, mp3-spelare, videospelare och det vanliga, ungefär som Zune ska ha. Den kommer nog ha MYCKET mer begränsningar än Microsofts spelare.

Visa signatur

Min Burk: Ryzen 5 2600X, Gigabyte GA-AB350M-HD3, 16 GB, GTX 1080 8 GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mor5ives
ziadi: Jag är säker på att jobs och co inte sitter och rullar tummarna när pyttemjuk vevar omkring sin floppdosa(jag tror den floppar. Subjektivt så hoppa på mig i ett pm i så fall). Skulle dom vara riktigt elaka lanserar dom den nya ipoden med förbättringar ett par dagar före pyttemjuk släpper sin ioch med att MS kavlat ut det här om trådlöst säger jag bara: Apple, Start your photocopiers.

Joo då, men jag vill inte ha något 'vanligt'... jag vill ha en WiFi iPod

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Another_Lundis
Sony har en liknande pryl på gång som heter Mylo. De verkar benämna den som en trådlös chat-maskin. Den har Wi-Fi, webbläsare, mp3-spelare, videospelare och det vanliga, ungefär som Zune ska ha. Den kommer nog ha MYCKET mer begränsningar än Microsofts spelare.

Joo då, kollade den lite och den verkar vara en riktig bra masiken... de utmanar nog handdatorer mer än mp3 spelare som Zune...

Kolla videon för att se mer av Mylo...

http://www.youtube.com/watch?v=koQFjKwVFB0

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KlosterKatten
Så sant, min 250MB räcker bra o fint en vecka, vem tusan sitter och scrollar 30GB musik ? Har inte ens så mycket på datorn, inte nödvändigt.

Denna klarar mer än musik
Jag undrar vem som har mer än 30 gig film på datorn, det är ganska många

Permalänk
Medlem

30 gig musik, så lite klarar ajg mig inte med...

Fast är det trådlöst är det ju väldigt smidigt att föra över musik till den...

Permalänk
Medlem

Får ja gissa fritt så kommer detta tas upp av den dumma massan direkt. iPod'en kommer förbi en fashion-grej givetvis. Men till den övriga skaran så kommer denna krossa alla konkurenter... varför? jo för microsoft kan, har makten, och äger er alla.

Sen efter några år så befinner vi oss i en kulturell kris då all musik och media i hela världen måste distrubieras via ett enda företag.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jojje_c1
"Spelaren kommer att ha inbyggt trådlöst nätverk som används för att dela musik med andra användare." Så de vill att man ska sprida musiken?
Trodde där skulle vara massa crap på den om man där måste vara licenser osv.

Det går bra att sprida, sålänge man betalar för varje ny kopia.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WIRN
Denna klarar mer än musik
Jag undrar vem som har mer än 30 gig film på datorn, det är ganska många

Sant, men då är det ingen mp3-spelare utan en multimedia-spelare och då blir jämförelserna helt annorlunda. 30GB+ i en manick som spelar bara mp3 är ju rätt overkill på alla sätt och vis. Och när det gäller att glo på film/video på prylar som benämns som mp3-spelare säger jag bar en sak: Film på max 2,5", nej tack, är man inte synskadad innan lär man ju bli det efteråt,

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av belga
Sant, men då är det ingen mp3-spelare utan en multimedia-spelare och då blir jämförelserna helt annorlunda. 30GB+ i en manick som spelar bara mp3 är ju rätt overkill på alla sätt och vis. Och när det gäller att glo på film/video på prylar som benämns som mp3-spelare säger jag bar en sak: Film på max 2,5", nej tack, är man inte synskadad innan lär man ju bli det efteråt,

för mej så e det knappast det. har en iaudio x5 20 gb tycker det e lite ganska lite nu. vill inte bry mej hur mkt jag har i mp3:n