Två uppkommande nätaggregat från Hiper och FSP

Permalänk
Melding Plague

Två uppkommande nätaggregat från Hiper och FSP

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Varför Hiper envisas med perforerade väggar är för mig en gåta.

Permalänk
Hedersmedlem

Hiper = leksaker

Visa signatur

Gammal är gubbe

Permalänk

Hiper ser mycket bra ut enligt mina ögon. Bara att vänta på recensioner/tester.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Finkelzvin
Varför Hiper envisas med perforerade väggar är för mig en gåta.

Jag ser inga nackkdelar med perforerade väggar?? Snarare fördelar då det blir bättre luftflöde genom nätagget..

Jag tror detta Hiper kommer bli ett riktigt bra nätagg. Men de märker vi juh i tester

Visa signatur

NZXT Phantom 820 - Asus Rampage IV Black Edition - Intel i7 4930K - 32 GB Corsair Dominator Platinum 2133MHz - 2x EVGA 780 Ti SLI - Corsair AX1200W PSU - 2st Samsung 840 PRO 256GB SSD- Samsung 840 PRO 512GB SSD - 2st WD Caviar Black 4TB - Windows 10 Pro 64-bit - Acer X34 Predator.

Permalänk
Medlem

det är väl ingen fördel att nätagget inte transporterar ut varmluften korrekt utan istället viftar runt den litegrann i lådan innan den kommer tillbaka till nätagget igen?

Visa signatur

Silvertejp, silvertejp!

Permalänk
Medlem

Hiper är snyggt och det presterar helt okej, nu är det väll bara att vänta på tester!

Visa signatur

Antingen ska du hålla dig lugn, eller slå så det känns.

Permalänk

Borde inte FSPs agg vara ganska bra i till exempel en HTPC, eller andra små lådor?

Visa signatur

Hej. Ge mig pengar

Permalänk
Medlem

Instressant att kablarna på Hipers nätagg är undertill.
frågan är om det är smidigt?
Liksom de flesta molex går till hårddiskar och cd-enheter osv.
på detta sätter åker de ju ner i processorfläkten.
Dock så kanske detta nätagget lämpar sig ett P180 bättre.

Visa signatur

i7-8700k, 16GB, GTX 1070, Samsung 850 512 GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Boman89
Jag ser inga nackkdelar med perforerade väggar?? Snarare fördelar då det blir bättre luftflöde genom nätagget..

Så att dumpa stora delar av värmen tillbaka in i chassit är en bra idé, tycker du?

Jojje_c1: Tvärtom, har man ett P180 finns det inte en chans att man får i kablarna i agget.. isåfall måste man kapa i väggen som skiljer övre och undre kamrarna åt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Två uppkommande nätaggregat från Hiper och FSP

Uppkommande är väl ändå inget ord?

Permalänk
Medlem

FSP's booster såg ju jävligt intressant ut för folk som har små chassin, eller helt enkelt inte har lust att köpa ett helt nytt nätagg. Snabb och enkel lösning för SLI/Crossfire-setups.

Visa signatur

PC:

| i5 2500K @4.8GHz + Corsair H70 + 2x Scythe GT 1450rpm |
| ASUS P8P67 Pro B3 | 2x GTX580 3GB SLI @900/1800/2004 |
|2x 4GB Corsair Dominator GT @2133MHz | Corsair AX1200 |
| CM HAF 932 | Dell U2711 | 120GB Corsair Force 3 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Yorii
FSP's booster såg ju jävligt intressant ut för folk som har små chassin, eller helt enkelt inte har lust att köpa ett helt nytt nätagg. Snabb och enkel lösning för SLI/Crossfire-setups.

Kanske även för de med peliter.

Permalänk
Medlem

Var det nån som såg priset på FPS-en då den är intressant för mig.

Permalänk

Finns ett alternativ till FSP:s addon: http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=323815

Review på den: http://www.cdrinfo.com/Sections/Reviews/Specific.aspx?Article...

Helt ok pris om man inte vill köpa helt nytt nätagg... Undrar hur mycket det låter? Någon som vet av egen erfarenhet?

Visa signatur

¤ X2 3800+ @ 2900MHz ¤ Asus A8N32-SLI Deluxe ¤ Corsair TWINX2048-4000PT ¤
¤ Gainward 8800 GT GS ¤ Seasonic S12 600W ¤ Antec P180 ¤ Scythe Ninja ¤ Logitech G7 ¤

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fanatic79
Finns ett alternativ till FSP:s addon: http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=323815

Review på den: http://www.cdrinfo.com/Sections/Reviews/Specific.aspx?Article...

Helt ok pris om man inte vill köpa helt nytt nätagg... Undrar hur mycket det låter? Någon som vet av egen erfarenhet?

men den var fulare

Visa signatur

PC:

| i5 2500K @4.8GHz + Corsair H70 + 2x Scythe GT 1450rpm |
| ASUS P8P67 Pro B3 | 2x GTX580 3GB SLI @900/1800/2004 |
|2x 4GB Corsair Dominator GT @2133MHz | Corsair AX1200 |
| CM HAF 932 | Dell U2711 | 120GB Corsair Force 3 |

Permalänk
Medlem

Jag tycker Hipern verkar smidig till ett P180! Det är väll bara vända det upp och ner så får man ju plats med kablar!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bulke
Uppkommande är väl ändå inget ord?

Det tycker inte jag heller, men det måste ju vara en fulöversättning av det engelska upcoming. Egentligen ska det översättas med "kommande".

"Två kommande nätaggregat från Hiper och FSP" borde således den korrekta titeln lyda.

F ö kan jag tillägga att jag har ett vanligt 480W Hiper Type-R, som jag är mycket nöjd med. Särskilt att fläkten går en stund efter att man stängt av datorn, så man blir av med en del överskottsvärme.

Visa signatur
Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bulke
Uppkommande är väl ändå inget ord?

Äntligen är jag inte ensam om att få högt blodtryck när jag ser det ordet. Det ligger för övrigt på samma nivå som supportera, optimisera, durationen osv.

Det är å andra sidan sällan man ser särskrivningar i nyheterna. Frågan är om 80% av medlemmarna förstår texter utan särskrivning

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dundermuppen
Äntligen är jag inte ensam om att få högt blodtryck när jag ser det ordet. Det ligger för övrigt på samma nivå som supportera, optimisera, durationen osv.

Det är å andra sidan sällan man ser särskrivningar i nyheterna. Frågan är om 80% av medlemmarna förstår texter utan särskrivning

Jag håller med! Förutom när det gäller "duration". "Durationen" är perfekt svenska, lika god som någon.

Visa signatur

http://www.theatlantic.com/national/archive/2012/05/how-the-p...
"If there's a simple lesson in all of this, it's that hoaxes tend to thrive in communities which exhibit high levels of trust. But on the Internet, where identities are malleable and uncertain, we all might be well advised to err on the side of skepticism."