Permalänk
Medlem

Mac på en PC?

Har kollat runt lite och insett att Mac är det operativsystemet jag skulle vilja ha. Är rejält trött på att mitt Windows är kääzt och vill pröva nåt nytt nångång.

Jag har dåligt med pengar och att köpa en helt ny Mac är inte ens tänkbart men går det på något lagligt sätt installera Mac på min nuvarande PC?

Tack på förhand!

Visa signatur

Jag har ringt ditt nummer gång på gång, aldrig nåt svar.

Permalänk
Medlem

Det finns sätt för att installera OS X på en PC men dessa kräver metoder som gör att det inte är lagligt. Så enkelt är det tyvärr med tanke på att OS X är ett väldigt trevligt OS.

Om du vill komma bort från Windows så testa någon *nix-variant istället.

Visa signatur

"All animals are equal but some animals are more equal than others." - George Orwell, "Animal Farm"

Permalänk
Medlem

Köpa en begangnad mac kanske?

Visa signatur

(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem

Ptja, om du säljer datorn du har nu, och eventuellt lägger lite pengar emellan borde du kunna köpa dig en sprillans ny Mac.

Visa signatur

Mina boktips: Clean codeHead First Design PatternsHead First Object-oriented Analysis and Design
Innovation distinguishes between a leader and a follower. — Steve Jobs

Permalänk
Medlem

det lär nog dyka upp även lite Intel-Macar på Tradera och sånt sen när Core2-varianterna kommer. annars funkar säkert PPC-ditton ett bra tag framöver ändå antar jag.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk

Ej lagligt att lägga in OS X (som det heter, inte Mac) på din PC. En begagnad Mac Mini (PPC) kan dock inte kosta så jättemycket, 2500-3000kr?

Permalänk
Medlem

det finns ett sätt men det är inte lagligt och vi får inte heller diskutera den "versionen" i forumet

däremot så kan jag rekomendera ubuntu... det är en väldigt enkel linux dist
jag gick direkt från pc, utan kunskaper till ubuntu och jag tyckte det var underbart.... (dock så har jag bytt tillbaka nu pga spel och film)

osX är väll baserat på en unix kärna om jag inte misstar mig

Permalänk
Medlem

Rekommenderar oxå Ubuntu om man inte har råd att byta ut sin peze mot en Mac.

Visa signatur

Me fail english, thats unpossible!

Permalänk
Medlem

Ubuntu ja jag såg en guide på internet som man ändrade alla teman så det såg ut som som os x, har inte länken dit kvar men sök på google..