Permalänk
Medlem

Fryslagg med hlds

Min serverdator med hlds och ventrilo bara fryslaggar ibland och det är inte temperaturen i datorn som där e fel på. Nån som vet varför den bara fryslaggar ibland i ca 10 sekunder? det har inte varit så förr å då har ja haft den igång i månadsvis utan omstart

Visa signatur

fIDDE!

Permalänk

Hur kan du vara säker på att det inte är temp problem?

Visa signatur

Neun und neunsich.

Permalänk
Medlem

för att ja har haft datorn avstängd hela natten och hade den igång i 5 minuter sen blev de fryslagg igen

Visa signatur

fIDDE!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av r4lf
för att ja har haft datorn avstängd hela natten och hade den igång i 5 minuter sen blev de fryslagg igen

Vet du vet väl att temperaturen på en processor går upp jävligt snabbt om det inte är tillräcklig med kylning?

Visa signatur

Neun und neunsich.

Permalänk
Medlem

"stats" å hur mycket FPS har du?å vad kör du för dist å kernel?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blattis
"stats" å hur mycket FPS har du?å vad kör du för dist å kernel?

FPS på server?

(Jag förmodar att FPS står för Frames Per Secon i detta fallet

Visa signatur

Neun und neunsich.

Permalänk

Fel på hårddisken brukar uppenbara sig med fryslagg. Jag hade samma problem när min disk la av. Kontrollera med smartmontools eller Ultimatebootcd.

Visa signatur

Kung of överstepräst av Israel, tidigare kung Salomo

Corsair One i160 - MSI GT76 Titan 17,3" FHD 144Hz - Lenovo Thinkpad X1 Tablet 2nd gen - Apple Macbook pro 15" 2019 with touchbar - Xiaomi 12 Pro 256GB - Synology DS920+ - iPhone 14 Pro Max 256GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av C22H28N2O
FPS på server?

(Jag förmodar att FPS står för Frames Per Secon i detta fallet

nej, jag vet inte riktigt vad det står för :D, men inte vanliga FPS, bilder, utan det har nått med hur ofta hlds uppdaterar å har sig typ :D,
du får mindre ping av högre FPS i HLDS :),

vet inte hur jag ska förklara xD

Permalänk
Medlem

ja men tempen är de inte för nu har ja haft igång datorn sen ja skrev tråden och bara med vent utan ett enda problem, så det är något i hlds som gör att den fryslaggar :/. nån inställning lr nått, ja håller just nu på att ladda ner de igen å göra om allt.

jag kör ubuntu, 10 lr nått

Visa signatur

fIDDE!

Permalänk

Hur svårt kan det vara att skriva eller?

Förresten, Ubuntu 10 finns inte, 6.06 är den nyaste stadiga releasen.

Visa signatur

Neun und neunsich.

Permalänk

Skriv top i en terminal när hlds är igång och klistra in innehållet här.

Visa signatur

Kung of överstepräst av Israel, tidigare kung Salomo

Corsair One i160 - MSI GT76 Titan 17,3" FHD 144Hz - Lenovo Thinkpad X1 Tablet 2nd gen - Apple Macbook pro 15" 2019 with touchbar - Xiaomi 12 Pro 256GB - Synology DS920+ - iPhone 14 Pro Max 256GB

Permalänk
Medlem

Kanske kan vara nån dum crontab som drar igång nånting och belastar vid jämna mellanrum som bråkar.

Visa signatur

Ryzen 9 5900X, Asus TUF X570-PLUS, XFX 6950XT, 48GB G.Skill 3600Mhz, Corsair HX650, Samsung 840 EVO 250Gb, Kingston A2000 M.2 500GB, 1+2 Tb HDD, MSI Optix MPG321UR-QD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PMJ
Kanske kan vara nån dum crontab som drar igång nånting och belastar vid jämna mellanrum som bråkar.

vad är en crontab?

Visa signatur

fidde2k

Permalänk
Medlem

Ett cronjobb är en schemalagd aktivitet. Vilka du har står i /etc/crontab och i /var/cron/tabs/*
Men det är osannolikt att det ska orsaka något fryslagg om du kör default.

Testat att starta spelservern med högre prioritet mha. nice -n -15 ./hlds...osv. ?