Stort test av grafikkort i medelsegmentet

Permalänk
Melding Plague

Stort test av grafikkort i medelsegmentet

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Avstängd

x1900gt är ett lätt val tycker jag!

Visa signatur

Fel forum!
Word

Permalänk
Medlem

varför är 7600gt en vinnare? tycker att x1800gto presterar bättre o mer överklockingsbart, synd att x1800gto har 12 pipelines. btw vafan gör pipelines för skillnad????

Visa signatur

SPHX1900XT256mb|250GB@233GBsata2|C2D 1.86@2.1 ghz E6300| MSI Neo-F|DDR2 2x512|Hiper530W|SennhieserPC-150|Creative 7500 mus|Chassie APLUS CaseQubic svart :D
Windows XP + SP2 :D

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av loler
synd att x1800gto har 12 pipelines. btw vafan gör pipelines för skillnad????

Ja det kan man ju undra!

Permalänk
Medlem

är de bara jag som inte kan kan se alla bilderna på testen?...

Visa signatur

AM3 FX-8350, Noctua NH-D15 ● 4x8 GB Corsair Vengeance pro 1600MHz DDR3 ● Asus M5A97 Pro ● GeForce RTX 3060 ● Seasonic Focus GX-850 ● Lian Li PC-V2100B plus II

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hehejaa
x1900gt är ett lätt val tycker jag!

ja, för 2100kr är den överlägsen vad gäller pris/prestanda ...

Permalänk

Precis som jag skrivit tidigare, ett klockat 7900GT sopar mattan med ett X1900XT , och presterar bättre än ett XTX, precis som jag alltid har sagt och detta är nog det första testet där dem riktigt kräsna kan lita på en sida iaf. Det var ju sådant himla wajn om sidorna inte gick att lita på, men nu så kom det

Ett vold moddat 7900GT @ 695/1840Mhz, sen är det backspegeln som gäller för övriga

Så klart kan man klocka ett XT(X) men för vilket pris ?

EDIT: Dem har ju börjat skippa ut hela 7900GT, inte så mycket wajn om dem korten som innan, finns en tråd om det här någonstans

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk

Funkar vmodd för alla 7900GT? Tänkte på Asus @ komplett för 2500:-?
Tror du den klockar bra med vmodd?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zoohoomoo
Funkar vmodd för alla 7900GT? Tänkte på Asus @ komplett för 2500:-?
Tror du den klockar bra med vmodd?

funkar med alla 7900gt kort, om det blir bra det är ju olika och beror mycket på den som sitter bakom

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av A.N'doja
funkar med alla 7900gt kort, om det blir bra det är ju olika och beror mycket på den som sitter bakom

Vilken kylning rekommenderas till det, ett VF900-CU borde väl fungera utmärkt? Är det svårt att genomföra en vmodd?

Permalänk
Medlem

Är X1900GT något som går att överklocka?
Är alltid lite skumt när man jämför överklockade (visserligen fabriksklockade) mot andra originalklockade kort (såsom X1900GT).

Själv är jag lite sugen på 7600GT eller möjligen X1900GT om strömförbrukningen inte är väldigt hög på dessa. Mitt bästa grafikkort just nu är ett 9800Pro. Med LCD-skärm på 1280x1024 ser man ju ut att kunna klara sig hjälpligt med 7600GT. X1900GT är i och för sig inte så mycket dyrare men jag är rädd att få en tokvarm dator som blir svår att få tyst på.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zoohoomoo
Vilken kylning rekommenderas till det, ett VF900-CU borde väl fungera utmärkt? Är det svårt att genomföra en vmodd?

Jag använder mig utav en VF900 till mitt XT(X).

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av A.N'doja
Precis som jag skrivit tidigare, ett klockat 7900GT sopar mattan med ett X1900XT , och presterar bättre än ett XTX, precis som jag alltid har sagt och detta är nog det första testet där dem riktigt kräsna kan lita på en sida iaf. Det var ju sådant himla wajn om sidorna inte gick att lita på, men nu så kom det

Dock är testen med överklockade korten mindre intressant då de valt att köra utan AA vilket är ATIs starka sida (och majoriteten använder det är jag övertygad om). I BF2 tex så är ett XT 27% snabbare än 7900GT org utan AA medan det är 46% snabbare när man slår på AA.

Håller dock såklart med dig att man kan få extremt bra prestanda för pengarna om man är beredd att modda sitt 7900 (och har tur att få ett klockvänligt kort såklart).

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av S_Z
Dock är testen med överklockade korten mindre intressant då de valt att köra utan AA vilket är ATIs starka sida (och majoriteten använder det är jag övertygad om). I BF2 tex så är ett XT 27% snabbare än 7900GT org utan AA medan det är 46% snabbare när man slår på AA.

Håller dock såklart med dig att man kan få extremt bra prestanda för pengarna om man är beredd att modda sitt 7900 (och har tur att få ett klockvänligt kort såklart).

så sant som det var skrivet

Ja absolut, har man modet och erfarenheten eller vill testa på något nytt och har ett fungerande kort så är 7900GT absolut ett bra köp..

kanske inte så mycket för "framtiden" men det tycker jag inte något kort är som finns idag

Ciao//Gnite

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.