Dell återkallar batterier

Permalänk
Melding Plague

Dell återkallar batterier

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

jaha

lite små blåsigt för dell nu men alldrig hört att de haft problem innan
dock undra om alla som har en dell byter ut batteriet.. de bör gå ut i tv med det

edit först

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Avstängd

Man kan bara konstatera att litiumbatteriet fortfarande leder av barnsjukdomar. Allmänt sett alltså.

Visa signatur

http://www.theatlantic.com/national/archive/2012/05/how-the-p...
"If there's a simple lesson in all of this, it's that hoaxes tend to thrive in communities which exhibit high levels of trust. But on the Internet, where identities are malleable and uncertain, we all might be well advised to err on the side of skepticism."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=FULLMOON=-
de bör gå ut i tv med det

Hmm, billigt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MooDHooDs
Hmm, billigt

Kan vara billigare än att bli stämda av x antal dell användare

Dell reklam visas juh dagligen på tv så det är juh bar att klippa in en snabb varning

Visa signatur

Gigabyte P43-ES3G|E6700 2.67GHz 4MB Cache|XFX Radeon HD 5870|2*2048 XMS2-8500

Permalänk
Medlem

Hehe.... Sharikou måste gråt säg själv till sömns över detta. Han var bergsäker på att det var Intels Core Duo processorer som orsakade detta

Permalänk
Medlem

Ingen som vet varför de återkallar batterierna? Brandfara eller bara problem med dess funktion?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PsyCor
Ingen som vet varför de återkallar batterierna? Brandfara eller bara problem med dess funktion?

Det stod ju för tusan i den första meningen i nyheten. Orkade du verkligen inte läsa en hel mening?

I länken, på Dells hemsida står det "... it is possible for these batteries to overheat, which could pose a risk of fire" i första stycket!

Gah!

Visa signatur

http://www.theatlantic.com/national/archive/2012/05/how-the-p...
"If there's a simple lesson in all of this, it's that hoaxes tend to thrive in communities which exhibit high levels of trust. But on the Internet, where identities are malleable and uncertain, we all might be well advised to err on the side of skepticism."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Orion^
Kan vara billigare än att bli stämda av x antal dell användare

Dell reklam visas juh dagligen på tv så det är juh bar att klippa in en snabb varning

haha tror du att ngt företag vill visa att deras produkter är farliga i reklam? Reklamen är till för att visa folk att deras grejjer är bra, att de har bra erbjudande osv..

Väldigt bra PR om dell visar att de säljer brandfarliga batterier

MBY: Måste hålla med om att en del är otroligt lata

Permalänk
Inaktiv

For de som vill ha lite extra info: http://news.bbc.co.uk/1/hi/business/4793143.stm?ls

4.1 Miljoner batterier.... Inte illa, Dell...

Intressant att det ar Sonys batterier, undrar hur manga andra tillverkare som anvander samma battericeller?

Permalänk
Medlem

Jag köpte en Inspiron 6400 så att syrran skulle få den nu till skolstarten. Så den var inblandad i detta.

Gick in på batteri-sidan, kontrollerade där om 6400:ans batterimodell innefattades av detta, vilket den gjorde, så jag gick vidare. Som tur var så fick jag det sköna beskedet att just hennes batteri inte påverkas då batteriets PPID inte gällde de dåliga batcharna. Trevligt, en sak mindre att oroa sig över.

För den delen förmodar jag att det inte är speciellt många som haft detta problem, men att Dell tar det säkra före det osäkra. Vilket jag verkligen uppskattar, alla stora tillverkare har problem med vissa serier etc. Se bara på bilbranchen, där kan också jättarna återkalla miljontals bilar trots att det bara är ett fåtal som något hänt med. Bra att de tar sitt ansvar. Jag ser detta som bra PR istället för något dåligt. Förhoppningsvis så gör fler det än jag.

Visa signatur

ETT @ CPU: i7-10700K - RAM: 32GB - GPU: RTX 3080 - MON: 32" 1440p 144Hz
TVÅ @ CPU: i9-9900K - RAM: 64GB - GPU: GTX 1660 Ti - MON: 49" 1440p 120Hz
TRE @ CPU: i7-6700K - RAM: 16GB - GPU: GTX 1080 - MON: 27" 1080p 144Hz
FYRA @ CPU: i7-11700 - RAM: 128GB - GPU: RTX 3060 - MON 49" 1440p 120Hz
FEM @ CPU: i7-11800H - RAM: 16GB - GPU: RTX 3070 - MON 15,6" 1440p 165Hz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MBY
Det stod ju för tusan i den första meningen i nyheten. Orkade du verkligen inte läsa en hel mening?

I länken, på Dells hemsida står det "... it is possible for these batteries to overheat, which could pose a risk of fire" i första stycket!

Gah!

Hm, ber om ursäkt. Läste men läste väldigt snabbt så missade den delen av första meningen faktiskt. Tack för att du så snällt tillrättavisade mig......

Permalänk
Medlem

"Nyheterna" var jag först med, he he, 6 min.

I min länk finns fler länkar angående detta.
http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=6...

Visa signatur

Legion 5 PRO 16 ACH6H
Tab s7+

Permalänk

Jag får ett nytt hemskickat

Det är ju inget negativt om man är med på listan, snarare tvärtom, alltid trevligt med ett nytt batteri

Visa signatur

Gigabyte EX38 DS4 :: Intel Core 2 Duo E8400 3GHz :: Reaper PC8500 2x2GB :: Gigabyte Crossfire ATI Radeon HD4850 :: 1,35TB HDD :: Soundblaster Audigy 2 ZS

Permalänk

synd att 4550 inte var inräknad.. farsan skulle behöva ett till en våg här hemma

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Hmm Jag tror min tjej har en Latitude D600... Batteriet i den håller inte många minuter... Hoppas hon kan få ett nytt

Visa signatur

[ Tt Core V21 | Ryzen 5900X | Noctua NH-D15 | MSI MAG B550 Mortar | 64GB Ballistix 3600Mhz CAS 16 | MSI PCIE5 850W |
RTX 4080 | 980 Pro 2TB SSD ]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sandstorm
Jag får ett nytt hemskickat

Det är ju inget negativt om man är med på listan, snarare tvärtom, alltid trevligt med ett nytt batteri

Precis, har man inte haft några problem betyder det ju att man får ett helt nytt gratis batteri!

Visa signatur

USA har aldrig varit på månen, Sverige hade aldrig vm 1958 och 9/11 har aldrig inträffat och därmed basta.
P4 2,6C@<3,0Ghz + CNPS7000A-CU|AI7|1,5Gb BH5 & BH6|Antec Sonata|R9800np(BBA) + VF700-CU@425/258|HP LP2465|Logitech MX500, Seasonic S12 500W

Permalänk
Medlem

Damn, min modell var med på listan, fast batteriet ska tydligen vara säkert...hade ju som många här säger inte varit fel med ett nytt helt gratis

Visa signatur

WS: AMD Ryzen 3700X | 16GB Corsair LPX 3733 | MSI RX 6800 | Samsung PM981a 1TB | Louqe Ghost S1
Laptop: ASUS UX32LN | i7-4510U | 12GB DDR3 | 13.3" FHD | 256GB SSD
Server: Intel Xeon E5-2660 | 32GB DDR3 | UnRaid

Permalänk
Medlem

Det rör sig väll om samma batteri i olika datormodeller? Inte olika batterimodeller.

Permalänk
Medlem

Om du följer länken så ser du att det är en hel del olika batterimodeller, finns dessutom bilder på dessa.

Visa signatur

ETT @ CPU: i7-10700K - RAM: 32GB - GPU: RTX 3080 - MON: 32" 1440p 144Hz
TVÅ @ CPU: i9-9900K - RAM: 64GB - GPU: GTX 1660 Ti - MON: 49" 1440p 120Hz
TRE @ CPU: i7-6700K - RAM: 16GB - GPU: GTX 1080 - MON: 27" 1080p 144Hz
FYRA @ CPU: i7-11700 - RAM: 128GB - GPU: RTX 3060 - MON 49" 1440p 120Hz
FEM @ CPU: i7-11800H - RAM: 16GB - GPU: RTX 3070 - MON 15,6" 1440p 165Hz

Permalänk
Medlem

Brinnande litiumbatterier är inte att leka med. Det kan utvecklas väldigt giftig gas av flourväte (har jag för mig). Läste om någon som hade råkat andas in den. Otrevliga symptom såsom illamående, kräkningar, utslag mm

Permalänk
Hedersmedlem

Sjukt störigt att det inte mitt var med..

Visa signatur

Gammal är gubbe

Permalänk
Medlem

Så fick man sig ett nytt batteri... Tack för det Sony...

Permalänk
Medlem

Har precis beställt en XPS1710(2 dagar sen) så undra om de slänger in ett av de gamla eller nya batterierna i min.... hoppas att de slutat använda de gamla batterierna dock

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Orion^
Kan vara billigare än att bli stämda av x antal dell användare

Dell reklam visas juh dagligen på tv så det är juh bar att klippa in en snabb varning

Haha det hade varit snyggt.

"Köp Dells nya stationära dator med en intel pentium d processor och 17 tums lcd skärm. Vi skulle också vilja att kunder som köpt en bärbar Dell dator av samtliga modeller ska söka sig till support där det kommer att undersökas ifall din dator har ett batteri som kan elda upp huset"

Visa signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch

Permalänk
Medlem

shh klockan är 03:39 och alla sover, och du får mig att skratta som en galning!! fy!