Intel Kentsfield i slutet av året?

Permalänk
Melding Plague

Intel Kentsfield i slutet av året?

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Kommer bli den bli dyr tro, om den skall ersätta X6800?

Permalänk
Medlem

Hehe, ja.

Permalänk
Citat:

Systembussfrekvensen kommer som med nuvarande Core 2 Duo-processorer att ligga på 1066 megahertz och tillverkningstekniken är 65 nanometer.

Det var ju skönt att höra, d v s nuvarande moderkort som stödjer duo kommer också att stödja quad.

Visa signatur

Antec P180 | Asus P5B DLX/WIFI-AP | Intel Core 2 Extreme X6800 @4Ghz | Corsair TWIN2X 6400C4 DDR2, 2048MB | XFX GeForce 7900GS 480M Xtreme 256MB | Raptor 74GB | Raptor 150GB | Seasonic M12 700W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ofstudios
Det var ju skönt att höra, d v s nuvarande moderkort som stödjer duo kommer också att stödja quad.

Inte alla, vissa 975, så vitt jag vet ...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aieranah
Inte alla, vissa 975, så vitt jag vet ...

Hurdå menar du ? att 975 stödjer eller stödjer inte?

Som jag förstår det så är det bara till att uppgradera BIOS till moderkortet om man vill köra quad senare..

Visa signatur

Antec P180 | Asus P5B DLX/WIFI-AP | Intel Core 2 Extreme X6800 @4Ghz | Corsair TWIN2X 6400C4 DDR2, 2048MB | XFX GeForce 7900GS 480M Xtreme 256MB | Raptor 74GB | Raptor 150GB | Seasonic M12 700W

Permalänk
Medlem

Kentsfield kommer att bli nya Extreme Edition, dvs kosta 999$ som alla Exteme Edition kostar när dom släpps.

Visa signatur

Asus P9X79 | Xeon 1680v2@4.4Ghz | X61 Kraken | 24gb Corsair Dominator | Intel 750 400gb | XFX 6800XT Merc 319

Permalänk
Hedersmedlem

Hm, längtar nog mer till då det kommer processorer med en "riktig" quad core.

Känns inte så hett att de två dual core-kärnorna (cachen) ska kommunicera via nordbryggan...

Visa signatur

Grundare/VD, Kakaw.se – kvalitetschoklad på nätet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ofstudios
Hurdå menar du ? att 975 stödjer eller stödjer inte?

Som jag förstår det så är det bara till att uppgradera BIOS till moderkortet om man vill köra quad senare..

Vissa 975 stödjer det ..

Permalänk
Inaktiv

kostar kentsfiels $1500 idag

Permalänk
Hedersmedlem

965 kommer funkar med kens..

Visa signatur

Gammal är gubbe

Permalänk
Medlem

tycker det är synd att de "bara" slänger på 2st conroes på samma die för att skapa en kentsfield och att de sänker FSBn från 1333mhz till 1066mhz på nya clovertown jämfört med woodcrest. clovertown lär ju behöva högre FSB iom att cachen mellan CPUerna behöver använda FSBn för att kommunicera.