Permalänk
Medlem

Vad tycks om Swec designbyte nu?

Sahar nagra manader efter att Swec bytte design pa hemsidan och forumet kan man ju undra vad ni tycker? Sjalv tycker jag att medlemmarna verkar ha minskat i aktivitet och att det gamla temat borde finnas som alternativ att andra till i installningarna. Aven fast man anvant temat tycker jag fortfarande att det inte ar battre an det forra. Jag gav ett forslag om att man skulle kunna fa anvanda det forra temat men det verkar som Swec ej vill det. (Hoppas det inte stor att jag skrev utan aao, beror pa tagentbordet.)

Vad tycker ni?

Permalänk
Medlem

Jag tycker den är jättesnygg! Väldigt lättöverskådlig och lättnavigerad.

Permalänk
Medlem

Mycket dåliga röstningsalternativ.

Permalänk
Medlem

Sweclockers är nu en av de få sidor jag har anpassade stilmallar på. Det måste vara ett dåligt betyg.

Permalänk

Röstade på sämre. Jag tycker nog att den är snyggare men inte lika funktionell, tackvare breddbegränsningen i forumet. Text och kodblock kan om man har otur försvinna ut till höver utan att synas.

Visa signatur

"to conquer others is to have power, to conquer yourself is to know the way"

Permalänk
Medlem

ja, de är de där codefälten etc som inte fungerar, fytusan vad drygt det är att behöva copy pasta till notepad för att kunna läsa.

Permalänk

Den gammla designen var mycket mycket bättre. Nu, är det som många andra påpekar, lite små "buggar". T.ex det där med kodblocken.

Visa signatur

Neun und neunsich.

Permalänk
Medlem

Men buggar är till för att fixas... Eller hur?

Tycker designen är snyggare nu, men jag vill ha tillbaka galleriet och sånt

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Re: Vad tycks om Swec designbyte nu?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bombur
Sjalv tycker jag att medlemmarna verkar ha minskat i aktivitet och att det gamla temat borde finnas som alternativ att andra till i installningarna.

Tror inte det beror på designen utan snarare vädret

Iaf tycker jag den nya designen är bättre än den gamla bortsett från lite småbuggar, bl.a. att trådar med bilder segar ner datorn under tiden de laddar och att bilderna sedan hamnar lite hur som helst i tråden (mellan inlägg, i fel inlägg, under alla inlägg).
Dessutom brukar länkade bilder spöka extra mycket, ibland går det inte klicka på dem och ibland kan man klicka till höger om själva bilden men ändå bli skickad till sidan bilden länkar till.
(kör IE6 och har inte detta problemet någon annanstans)

Permalänk
Medlem

Tycker inte alternativen är så bra. Två alternativ för sämre, ett för lika bra och ett för bättre, blir ju missvisande.

Jag röstade iaf på "Sämre design" för jag tycker den är lite sämre än förra. Utseendet på forumet är mest en vanesak men gillar fortfarande inte förstasidan riktigt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ExE
Sweclockers är nu en av de få sidor jag har anpassade stilmallar på. Det måste vara ett dåligt betyg.

Har alltid undrat hur fixar med anpassade stilmallar, du har inte en länk?

Ont: Tycker designen är snygg men det är så mkt skräp, gillar inte att det är reklam o inloggning ovanför flikarna.

Visa signatur

Antec SLK3000B: AMD Athlon XP 2500+ Barton <> 512 MB RAM <> GeForce FX5700 <> 160GB Maxtor
Gallerier: Gravyr <> Kabeldragning

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av m1nken
Har alltid undrat hur fixar med anpassade stilmallar, du har inte en länk?

Ont: Tycker designen är snygg men det är så mkt skräp, gillar inte att det är reklam o inloggning ovanför flikarna.

Jag använder Stylish, ett tillägg till Firefox.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ExE
Jag använder Stylish, ett tillägg till Firefox.

Hmm det funkade sådär :/ så fort jag uppdaterar sidan så gäller inte inställningarna...

EDIT: Löste problemet, tack för tipset

Visa signatur

Antec SLK3000B: AMD Athlon XP 2500+ Barton <> 512 MB RAM <> GeForce FX5700 <> 160GB Maxtor
Gallerier: Gravyr <> Kabeldragning

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ExE
Jag använder Stylish, ett tillägg till Firefox.

Coolt! Hur andrar du Sweclocker forum temat och gar det till och med att andra till det forra temat?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bombur
Coolt! Hur andrar du Sweclocker forum temat och gar det till och med att andra till det forra temat?

Man ändrar det genom att skriva egna css-taggar.
Om det går att få exakt som gammla forumet vet jag inte men man kan få det lite stilrenare, jag har fått precis som jag vill ha det nu:
http://img219.imageshack.us/img219/5779/namnlsrb2.jpg

Men det går givetvis att ändra mer.

Visa signatur

Antec SLK3000B: AMD Athlon XP 2500+ Barton <> 512 MB RAM <> GeForce FX5700 <> 160GB Maxtor
Gallerier: Gravyr <> Kabeldragning

Permalänk
Medlem

Det är sämre. Låt oss vara ärliga nu. Allt handlar om att klämma in mer reklam på sidan och få in mer reklamintäkter. Att sidan laggar stenhårt och slösar bort 25% av skärmutrymmet spelar ingen roll när man kan få in mer pengar. Utöver det så har ju reglerna ändrats ännu mer för att blidka eventuella annonsörer.

EDIT: Just det ni påminde mig om alla buggar som finns. Det lovades ju så stort att allt skulle flytta bättre snart när denna design just lanserats men det löftet blev det inte mycket av.

Permalänk
Medlem

design och funktion tycker jag man skall kunna rösta på separat

desigen stör mig inte så mycket - bara breddbegränsningen som hittar på otyg ibland

Visa signatur

Har varit på detta forum på tok för länge...

Permalänk
Medlem

Saknar möjligheten att kunna citera flera personer.

Visa signatur

Lille Hard Gay får gärna PM:a mig i vilken tråd jag ljugit, puzz
www.scififorum.se | www.ageofconan.se

Permalänk
Medlem

Utseendemässigt bättre.
Funktionellt sämre. (Bör dock rättas till allt eftersom, vilket resulterar i ett positivt resultat.)

Visa signatur

(\__/) Det löser sig alltid!
(O.o) Låt honom/henne ha rätt så är saken ur världen!
(> <) Någonting annat klyftigt!

Permalänk

Någon som har en print screen på den gamla designen? Har nästan glömt hur den såg ut.

Visa signatur

Please place the Weighted Storage Cube on the Fifteen Hundred Megawatt Aperture Science Heavy Duty Super-Colliding Super Button.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonathan_s
Någon som har en print screen på den gamla designen? Har nästan glömt hur den såg ut.

Rätt liten men:
http://img213.imageshack.us/img213/8038/coolswe4ik.png

Permalänk
Medlem

Lite roligt att dom har en sf-anytime-kampanj nu också då denna tjänst kräver IE vilket en stor del av swecs besökare inte använder.

Visa signatur

Sverige är ett så litet land att det bara får plats en åsikt i taget där.

Permalänk

Tycker den nya är rätt go fast ja saknar de gamla gladare färgerna. Dessa nya är lite mer dystra. Och bredden såklart. Men jag har vant mig rätt bra.

Visa signatur

-Jag har visst vart ute idag.
-Vart då?
-Ne, jag öppnade fönstret förut...
www.iampear.com Hakona Matata!

Permalänk
Medlem

Forum-lista
Programmeringsforumet
Bilder saknas, men man ser ju ungefär.

Själv tycker jag att designen har blivit bättre, reklamen stör mig inte så mycket. Hastigheten på laddningarna har ökat tycker jag, några gånger innan bytet så gick sidan extremt segt, man spärrades tom ibland från att se sidan pga belastningen. Detta har inte hänt med den nya designen. Sen om det beror på bytet av sidan eller något annat är en annan femma.

Permalänk
Medlem

Jag tycker, precis som när designen var ny, att denna är sämre än den gamla.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Don_Tomaso
Forum-lista
Programmeringsforumet
Bilder saknas, men man ser ju ungefär.

Själv tycker jag att designen har blivit bättre, reklamen stör mig inte så mycket. Hastigheten på laddningarna har ökat tycker jag, några gånger innan bytet så gick sidan extremt segt, man spärrades tom ibland från att se sidan pga belastningen. Detta har inte hänt med den nya designen. Sen om det beror på bytet av sidan eller något annat är en annan femma.

Segheten berodde på att en server var nere har jag för mig.

Permalänk
Medlem

Den forra ar ju mycket gladare och battre! Fasiken vad synd att man inte kan valja den designen langre. Vad har det resulterat i? Samre design, farre tjanster och samre overblick. Sa tog Swec bort Ovriga amnen ocksa (inte for att det fanns nar jag var medlem men anda).

Lat os atminstone kunna valja den andra designen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av m1nken
Man ändrar det genom att skriva egna css-taggar.
Om det går att få exakt som gammla forumet vet jag inte men man kan få det lite stilrenare, jag har fått precis som jag vill ha det nu:
http://img219.imageshack.us/img219/5779/namnlsrb2.jpg

Men det går givetvis att ändra mer.

Du skulle inte kunna dela med dig av koden va? Jag har försökt få det som ditt men får inte ihop de!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fowler
Du skulle inte kunna dela med dig av koden va? Jag har försökt få det som ditt men får inte ihop de!

Jo varför inte, den kan vara lite småbuggig på nyheter o sånt, dock inget som stör mig eftersom jag nästan bara kollar forumet.

@namespace url(http://www.w3.org/1999/xhtml); @-moz-document domain("www.sweclockers.com") { #header { height: 17px !important; } #logout { display: none; } .bannerhorizontal { display: none; } .narrowcolumn { display: none; } .banner { display: none; } .widecolumn { width: 100%; } #fluidarea { margin: 0 0 0 0 !important; } }

Visa signatur

Antec SLK3000B: AMD Athlon XP 2500+ Barton <> 512 MB RAM <> GeForce FX5700 <> 160GB Maxtor
Gallerier: Gravyr <> Kabeldragning

Permalänk
Medlem

Inga större skillnader.

Visa signatur

Grejer jag tycker om: OpenBSD, FreeBSD samt Gentoo