Transgaming Cider för Apple Mac

Permalänk

Transgaming Cider för Apple Mac

Ingen som läser Slashdot ?

Citat:

TransGaming's brand new Mac portability engine, Cider, gets Apple users to the core of gaming.

No longer will Mac users be forced to wait months or years for the few top tier titles to get into their hands. With Cider, video game developers and publishers will finally have access to the rapidly growing Mac market, quickly, easily, without the costly price tag of traditional, arduous porting. Thanks to Cider, video game developers and publishers can extend their content to the Intel Macs quickly, cost-effectively, and with little to no effort on their part.

Stemming from the same technology foundation as TransGaming’s technical sensation, Cedega, Cider empowers game developers and publishers to release Mac editions of their titles. Cider is so effective that publishers will be able to simultaneously deploy the Mac and Windows versions of their titles, even for new games already in development. With Cider, whole catalogues of games can be easily brought to a brand new audience starving for games. Another great benefit is that games migrated to Intel Mac using Cider will also run on Linux under Cedega, forging a path to another game hungry market.

http://www.transgaming.com/index.php?module=ContentExpress&fi...

Visa signatur

Kung of överstepräst av Israel, tidigare kung Salomo

Corsair One i160 - MSI GT76 Titan 17,3" FHD 144Hz - Lenovo Thinkpad X1 Tablet 2nd gen - Apple Macbook pro 15" 2019 with touchbar - Xiaomi 12 Pro 256GB - Synology DS920+ - iPhone 14 Pro Max 256GB

Permalänk

Testade CounterStrike i CrossOver Mac Alpha, 6.0a3 och det funkade utmärkt. Visst verkar cider schysst, men inget jag skulle orka göra en ny tråd för

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av superjoppe
Testade CounterStrike i CrossOver Mac Alpha, 6.0a3 och det funkade utmärkt. Visst verkar cider schysst, men inget jag skulle orka göra en ny tråd för

Hittade inte var pa deras sida man laddar ner det, var gor man det?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bombur
Hittade inte var pa deras sida man laddar ner det, var gor man det?

Om jag inte missförstått alltihop är det inte en produkt man beställer som privatperson, utan det är speltillverkarna som kommer att ha nytta av den om de ska porta sina spel till mac.

Kan dock ha fel...

EDIT: du kanske menade Crossover office, det är inte cedega som tillverkar den, utan codeweavers;

http://www.codeweavers.com/products/cxmac/

Visa signatur

Stationär: Intel-baserad, Arch + KDE
Bärbar: Dell XPS 13, Arch + KDE

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bombur
Hittade inte var pa deras sida man laddar ner det, var gor man det?

Sluten betatestning.

Citat:

Om jag inte missförstått alltihop är det inte en produkt man beställer som privatperson, utan det är speltillverkarna som kommer att ha nytta av den om de ska porta sina spel till mac.

Jorå. Däremot är väl inte så fallet för Cider?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av superjoppe
Jorå. Däremot är väl inte så fallet för Cider?

Var just Cider jag menade; citerar från Cegegas hemsida:

"The Cider portability engine is targeted at video game developers and publishers"

Det borde väl innebära att cider inte är tänkt för privatpersoner?

Visa signatur

Stationär: Intel-baserad, Arch + KDE
Bärbar: Dell XPS 13, Arch + KDE

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Talavis
Om jag inte missförstått alltihop är det inte en produkt man beställer som privatperson, utan det är speltillverkarna som kommer att ha nytta av den om de ska porta sina spel till mac.

Kan dock ha fel...

EDIT: du kanske menade Crossover office, det är inte cedega som tillverkar den, utan codeweavers;

http://www.codeweavers.com/products/cxmac/

Aha. Okej. Tack!

Permalänk

Är inte detta rätt gammalt? Såg Cider för ca... tre dagar sedan när jag kollade på Cedega.

Visa signatur

Neun und neunsich.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av C22H28N2O
Är inte detta rätt gammalt? Såg Cider för ca... tre dagar sedan när jag kollade på Cedega.

Då var du också rätt sent ute, läste själv om det på Slashdot för mer än två veckor sedan.

Visa signatur

Stationär: Intel-baserad, Arch + KDE
Bärbar: Dell XPS 13, Arch + KDE