GeForce 7950 GT prestandauppskattat

Permalänk

men en bonus som korten är för dåliga för att klara av...
så det spelar ingen roll om det kommer att användas mer å mer...
med x1900xt/xtx så är det meningslöst och ett dåligt argument...
men nästa generations kort så kanske det kommer att funka bättre...

och som dom skrev i testet citat: Getting playable frame rates with HDR+AA shouldn’t be too hard as long as you keep the eye candy in check,

just det ja då måste man stänga a massa effekter och ögongodis och det tänker då inte jag göra... har hellre det på...

och dessutom så testa dom oblivion i 1024x768 när jag sa skaplig upplösning så är det minst 1280x1024 eller mer...

Visa signatur

Asus p5q pro, q6600, radeon 4870, Twinx pc6400 4gig, 2st seagate 500gig, FSC Amilo 26" wide

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gamma^ray
men en bonus som korten är för dåliga för att klara av...
så det spelar ingen roll om det kommer att användas mer å mer...
med x1900xt/xtx så är det meningslöst och ett dåligt argument...
men nästa generations kort så kanske det kommer att funka bättre...

och som dom skrev i testet citat: Getting playable frame rates with HDR+AA shouldn’t be too hard as long as you keep the eye candy in check,

just det ja då måste man stänga a massa effekter och ögongodis och det tänker då inte jag göra... har hellre det på...

och dessutom så testa dom oblivion i 1024x768 när jag sa skaplig upplösning så är det minst 1280x1024 eller mer...

Läs firingsquads slutsats igen, läs på Rage3D och andra spelforum, finns massa X1900 som tycker HDR+AA är fullt spelbart även med Oblivion. Inget säger heller att alla kommande spel är lika trögdrivna som Oblivion.

Dessutom säger jag det igen, det är en bonus. En bonus är nåt du får med på köpet, hur kan det vara "ett meningslös/dåligt argument"?! Ingen tvingar dig att använda det men möjligheten finns där.

Hur du prioriterar inställningar är helt upp till dig. Jag offrar utan tvekan lite "eye candy" om jag kan få köra med AA då jag tycker det gör väldigt mycket för bildkvaliten och jag är övertygad om att jag inte är ensam om att tycka så.

Permalänk
Hedersmedlem

Ja helt klart då 1280x1024 är standarden på de flesta TFT skärmar så inget under det.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gamma^ray
och dessutom så testa dom oblivion i 1024x768 när jag sa skaplig upplösning så är det minst 1280x1024 eller mer...

Vet inte vilken test du kollade på men den jag länkar till kör från 1024 upp till 1600...

Permalänk

Har funderat lite och om man vet med sig själv att man inte ska klocka sitt kort, så verkar det väl som att X1900XT är det med mest prestanda. 7900GT och X1900XT kostar ungefär lika mycket o Ati kortet ligger på högre frekvenser. Är det någonting annat som talar till Nvidias fördel förutom klockvänligheten?

Sen när jag hör det här om att man inte kan köra AA och HDR samtidigt på Nvidia korten så verkar det ju lite konstigt iom att jag spelade Half Life 2 - Episode 1 med 8xAA och det spelet kör ju HDR. Eller har jag misuppfattat det hela?

Ska bli kul o se om det blir några bra svar så jag blir lite klokare

Visa signatur

Acer Predator XB271HU | Asus Z490-F | i5 10600K | 16GB RAM | Asus RTX2070 Super | Samsung 970 Evo Plus 500Gb | WD Blue SN550 1Tb | EVGA Supernova G2 750W | Windows 10 Home
Ljud: Musical Fidelity X-Can v8 + Sennheiser HD650
Citera om du svarar på nåt jag skrivit så jag hittar tillbaka!

Permalänk
Medlem

Att döma av den info som finns och eventuella referensbilder, tror ni Zalmans grafikkortskylare kommer passa?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av The Slayer
Har funderat lite och om man vet med sig själv att man inte ska klocka sitt kort, så verkar det väl som att X1900XT är det med mest prestanda. 7900GT och X1900XT kostar ungefär lika mycket o Ati kortet ligger på högre frekvenser. Är det någonting annat som talar till Nvidias fördel förutom klockvänligheten?

Sen när jag hör det här om att man inte kan köra AA och HDR samtidigt på Nvidia korten så verkar det ju lite konstigt iom att jag spelade Half Life 2 - Episode 1 med 8xAA och det spelet kör ju HDR. Eller har jag misuppfattat det hela?

Ska bli kul o se om det blir några bra svar så jag blir lite klokare

det skiljer över 634:- mellan korten enligt buggy.
Om man borrtser ifrån klockningen så är det värmeförbrukningen som Nvidia är bättre på att hålla tillbaka, strömförbrukningen.

Kör du default på båda korten så drar ett X1900XT 2 ggr mer ström än vad ett 7900GT gör och det talar för sig själv.

Kylaren på X1900XT låter mer än dubbelt så högt än vad kylaren på 7900GT låter, 7900GT håller ca 43db och X1900XT ca 55db. för varje 10 högre db så är det dubbelt så högt.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.