Trådlös USB lan + msn till OS X ??

Permalänk
Medlem

Trådlös USB lan + msn till OS X ??

Köpte idag min första mac ingen värsting men men... det blev en Emac 700Mhz 384MB 40GB för 1700kr

Undrar om man vill ha trådlös internet kan man bara köpa USB/ethernet eller vad det nu heter och bara koppla in i tangentbordet??? undrar också om det finns någon gratis msn klient som stödjer webcam till os x 10.3.4 ??? finns det nån xchat eller likande till mac os x?

Permalänk
Medlem

Admium X säger alla skall vara bäst som msnklient. Jag har ingen Mac än så jag vet inte.

Visa signatur

DELL 20" 30" 20" PLP | Svorak.a5 | Kinesis Advantage Contoured <3 | Ergodox

Permalänk
Medlem

Jag är inte säker när det gäller eMac, men du kanske kan ha i ett Airport-kort i den. Då får du dock bara 802.11b. En USB-sticka som är kompatibel kommer att funka. Dock lär den inte fungera i tangentbordshuben eftersom den huben inte har extern strömförsörjning.

Visa signatur

MacBook Air

Permalänk
Medlem

Adium X är den överlägset bästa MSN-klienten. Den är även väldigt anpassningsbar, så du kan få den att se ut och fungera i princip hur som helst. Länk:
http://www.adiumx.com/

Xchat finns också för OS X. Fungerar i princip likadant som klienten för windows och för andra *NIX. Länk:
http://sourceforge.net/projects/xchataqua/

Visa signatur

Medlem i signaturgruppen nyliberala datahakkare med POSIX-kompatibla system.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bluray
Adium X är den överlägset bästa MSN-klienten. Den är även väldigt anpassningsbar, så du kan få den att se ut och fungera i princip hur som helst. Länk:
http://www.adiumx.com/

Bäst IM-klienter kan jag hålla med om, men inte bästa MSN-klienten. Tex fuckar den upp mina grupper, den hämtar inte min visningsbild och filöverföringarna går i 3kb/s. Då kör jag hellre Microsofts klient.

Permalänk
Inaktiv

Adium X är snygg, men den stödjer inte webcam. AMSN finns till mac och ska stödja webcam.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nosnahoj
Adium X är snygg, men den stödjer inte webcam. AMSN finns till mac och ska stödja webcam.

Finns AMSN till OS X 10.3.4?? Det var ju det jag fick i datorn och inga skivor alls.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cole
Finns AMSN till OS X 10.3.4?? Det var ju det jag fick i datorn och inga skivor alls.

Finns bara för 10.3.9 och 10.4 står det..(http://amsn.sourceforge.net/download.php) men det finns ju source också... och development version..
Bara du har tcl/tk ska det väl inte vara några problem..?
dock har jag ingen mac så kan inte testa...

Permalänk
Medlem

Annars kan du ju testa Mercury, ett java projekt, det är lite knepigt i början men funkar ganska bra, har stöd för webcam m.m. oxå plus att du kan ha Webcams i separata fönster osv.

Jag tycker iaf den e ganska kul och har bra stöd och relativt stabil

http://www.mercury.to/

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem

Testade precis Mercury "helt ok" stödjer ju webcam vilket är bara +++++

Någon som vet hur mkt minne som max man kan ha i en eMac på 700mhz?? Har nu 384mb men det skulle inte skada med 1GB eller nåt..

Permalänk
Medlem

max? det ä väll bara o peta så mycket som möjligt, som du får i slottarna, tror nog att gränsen för va den klarar är högre än vad du är beredd o lägga ut för minnen på den där

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jens
max? det ä väll bara o peta så mycket som möjligt, som du får i slottarna, tror nog att gränsen för va den klarar är högre än vad du är beredd o lägga ut för minnen på den där

Men är det är vanliga minnen PC133 SDRAM,alltså samma minne som sitter i vilken som helst äldre PC / P3:a ?? Jag tänkte skaffa för att börja med en bricka 512MB. Har nu 256mb + 128mb, så om 128mb åker ut får jag ju 768mb vilket duger tror jag

Laddade ner för en stund sedan och installerade xchat-aqua men den startar inte vad kan sånt bero på? nån som vet?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cole
Men är det är vanliga minnen PC133 SDRAM,alltså samma minne som sitter i vilken som helst äldre PC / P3:a ?? Jag tänkte skaffa för att börja med en bricka 512MB. Har nu 256mb + 128mb, så om 128mb åker ut får jag ju 768mb vilket duger tror jag

Laddade ner för en stund sedan och installerade xchat-aqua men den startar inte vad kan sånt bero på? nån som vet?

Ja, det är vanliga PC133-minnen. X-Chat Aqua har alltid fungerat ypperligt från första stund på mina Macar...

Visa signatur

MacBook Air

Permalänk
Medlem

Jag dubbelklickar på x-chat aqua ikonen den blinkar till en gång bara nere på menyn och försvinner men det händer inget mer efter det. Kan det ha med att göra att jag kör 10.3.4

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cole
Kan det ha med att göra att jag kör 10.3.4

Men kör en programuppdatering (äpplemenyn) så har du 10.3.9 ganska snart...
(Finns antagligen väldigt mycket som vill uppdatera sig så räkna med några GB och någon/några omstarter)

p.s. vanligaPC-133 men "unbuffered, nonregistered" d.s.

Visa signatur

Me fail english, thats unpossible!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tva
Men kör en programuppdatering (äpplemenyn) så har du 10.3.9 ganska snart...
(Finns antagligen väldigt mycket som vill uppdatera sig så räkna med några GB och någon/några omstarter)

p.s. vanligaPC-133 men "unbuffered, nonregistered" d.s.

En uppdatering får nog vänta tills jag kommer hem till 10/10 uppkopplingen,ingen idé att sitta här hos morsan & farsan med 0,25 lina

Den här menyn som är längst ner hur lägger man till och tar bort ikoner?? Har ju en MSN ikon som inte fungera så jag tänkte ta bort den.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cole
Den här menyn som är längst ner hur lägger man till och tar bort ikoner?? Har ju en MSN ikon som inte fungera så jag tänkte ta bort den.

Den där längst ner har man väl på vänster sida? Äh.. .skit samma
Får bort ikoner från man genom att dra bort dom, dit genom att dra dit dom och flyttar dom i listen genom att flytta dom...
Lite besvärligt och ointuitivt men det lär man sig

Visa signatur

Me fail english, thats unpossible!