Inga Ati-styrkretsar till Intel i 2008

Permalänk
Melding Plague

Inga Ati-styrkretsar till Intel i 2008

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

jaha :/

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Visserligen säger man "i år" men "i 2008"?

Permalänk
Medlem

finns väl inga intel styrkretsar till AMD system? (Man vill väl ändå inte ha dem men ändå) Inte mer än rätt att AMD kan få ha sin egen styrkrets. Men samtidigt så är det klart inte bra för konkuransen och ATI:s kretsar verkar börja bli ganska bra så det är ju synd om man vill ha en intel prolle. Fast AMD kan ju ta över prestanda tronen igen lagom till att ATI slutar sälja styrkretsar till INtel.

Permalänk
Medlem

Crossfire!?

Blir det inge crossfire i fortsättningen då?!

Visa signatur

P182 | Asus Z170-A | i7 6700k | R9 290X | 2x8GB Corsair 2400MHz Cl14 | Intel 750 400MB | TBs of diskstorage

Permalänk
Medlem

Har aldrig haft ett moderkort med ATI styrkretsar, vad är det som är så bra med dom? Intels och Nvidias är ju skitbra.

Permalänk
Avstängd

@kriahg90

du vet väl om at t det inte är ett måste o ha ati kretsar för o köra cf o nvidia för o köra sli.

intels egna klarar både cf i sli men så länge man inte kör org drivisar så ska det nog inte va ngot problem.

Permalänk
Medlem

hmmm

Citat:

Ursprungligen inskrivet av gabriel15
@kriahg90

du vet väl om at t det inte är ett måste o ha ati kretsar för o köra cf o nvidia för o köra sli.

intels egna klarar både cf i sli men så länge man inte kör org drivisar så ska det nog inte va ngot problem.

Så du menar att man inte kan använda Ati ccc med tillhörande drivisar om man vill köra crossfire med en Intelstyrkrets?

Visa signatur

P182 | Asus Z170-A | i7 6700k | R9 290X | 2x8GB Corsair 2400MHz Cl14 | Intel 750 400MB | TBs of diskstorage

Permalänk
Medlem

lustigt.

Permalänk
Medlem

tråkintel

Visa signatur

Ledsen att jag inte kan svara på mer, men överklockning är absolut inte mitt område Vad jag förstår handlar det om att man fäster ett klockbatteri på processorn så går den snabbare, eller hur?

Permalänk
Inaktiv

Kanske blir lite mer SiS och VIA-kretsar framover da?

Permalänk

våre intressant vad Intel kommer lanser för styrkretsar..
Men det är ändå löligt att intel inte ska forsätta med ATI, Nvidia korten kommer det att ta ett tag innan dom lär uppnå poängen som ati korten ligger i 3D mark

Visa signatur

// Tomtenisse

Permalänk

Orka bry sig... Alla vet att Intel chippat+CPU+Nät+nVidia GFX är grejjen... Skiter fullständigt i ignoranta asen @ ATi...

Permalänk
Medlem

Man kan ju inte klanka ner på Amd för att de vill in och fightas på chipset och graffemarknaden och göra livet surt för Intel. Ati gör ju de bästa chipseten just nu och har en avancerad grafikplattform att bygga ifrån. Amd spelar bra tycker jag. De skulle ju inte hinna bygga upp en egen sådan avdelning själva utan att investera en himla massa tid som de inte har nu när de har så mkt press på sig på cpusidan i och med intels nya cpu produkter.