Permalänk

Hejsan linte linux frågor !

Hejsan !

Vad är opendc för något ?

Mvh Forcevision

Permalänk
Permalänk
Medlem

vad är adressen till google

Visa signatur

Server: Intel Pentium D 2.66Ghz, 2x80GB SATA RAID-1, 2GB Ram, FreeBSD-7.0

Permalänk

Jävla latmask.

Istället för en särskriven topic kunde du skrivit en relevant sådan. Kanske "Vad är opendc?" hade varit lämpligare... Det är synd att man inte kan ignorera användare.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av papa_keno
Jävla latmask.

Istället för en särskriven topic kunde du skrivit en relevant sådan. Kanske "Vad är opendc?" hade varit lämpligare... Det är synd att man inte kan ignorera användare.

Det går att göra. Klicka på knappen "Inställningar" som ligger högst uppe, precis under raden "Inloggad som papa_keno". Där finns en knapp som heter "redigera blockadlistan". Skriv in användarnamnet på personen som du vill blocka. Jättebra till att blocka fullkomliga idioter.

Visa signatur

Coola låtar i massor!
http://revolvermen.com

Permalänk
Medlem

OpenDC är ett program som gör att du kan använda DirectConnect-protokollet i Linux.

För övrigt, till andra som skrivit i tråden: det tar mindre tid att skriva "OpenDC är ett DirectConnect-program" än att skriva:

Citat:

Jävla latmask.

Istället för en särskriven topic kunde du skrivit en relevant sådan. Kanske "Vad är opendc?" hade varit lämpligare... Det är synd att man inte kan ignorera användare.

För man behöver ju inte vara en dryg, otrevlig idiot bara för att man är så duktig och använder Linux. Eller hur?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ilja
Det går att göra. Klicka på knappen "Inställningar" som ligger högst uppe, precis under raden "Inloggad som papa_keno". Där finns en knapp som heter "redigera blockadlistan". Skriv in användarnamnet på personen som du vill blocka. Jättebra till att blocka fullkomliga idioter.

Som t.ex dryga lilla papa_keno? Suveränt!

Visa signatur

För övrigt anser jag att Sverker Olofsson borde bannlysas, som Cato den Äldre sade.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Genome
För övrigt, till andra som skrivit i tråden: det tar mindre tid att skriva "OpenDC är ett DirectConnect-program" än att skriva:

"Give a man a fish and you feed him for a day, Teach him how to fish and you feed him for a lifetime."

Visa signatur

Mina boktips: Clean codeHead First Design PatternsHead First Object-oriented Analysis and Design
Innovation distinguishes between a leader and a follower. — Steve Jobs

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DrRotmos
"Give a man a fish and you feed him for a day, Teach him how to fish and you feed him for a lifetime."

Så rätt så rätt.

Visa signatur

Neun und neunsich.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DrRotmos
"Give a man a fish and you feed him for a day, Teach him how to fish and you feed him for a lifetime."

"Give a man a fish; you have fed him for today. Teach a man to fish; and you have fed him for a lifetime. Teach a man to sell fish and he eats steak."

Mao: Hjälp inte någon som vill ha hjälp på ett diskussionsforum inriktat på just det ämnet han vill ha hjälp med. Det vore för jävligt jobbigt, vi är ju fullt upptagna med att visa våra screenshots från Windows/OSX, tillfredsställa oss själva med att titta på den senaste styrkretsen från Intel och fanatiskt diskutera skillnaderna mellan (och spy ut vårt hat över) grafikkort/processorer/operativsystem/mobiltelefoner/spelkonsoller/butiker.

Jag är så jävla trött på alla som bara säger att folk ska googla efter svar. Om du inte känner för att svara på frågan, gå till nästa intressanta tråd i forumet. Det är ett så totalt meningslöst svar. Han ställde frågan här, om någon känner för att besvara honom på ett vettigt sätt så kan de väl ta sig tid att göra det - annars kan man skita i det. Ibland tröttnar man verkligen på användarna på det här forumet.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Sverker Olofsson borde bannlysas, som Cato den Äldre sade.

Permalänk
Medlem

Eller hur. Säg Yahoo I STÄLLET. Ha lite variation ffs!

Permalänk
Hedersmedlem

Nu räcker det, håll er till topic istället.

Visa signatur

Vim
Kinesis Classic Contoured (svart), Svorak (A5)
Medlem i signaturgruppen Vimzealoter.

Permalänk

okej så opendc är inget hub program till linux ?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av forcevision
okej så opendc är inget hub program till linux ?

Orkade du klicka på länken i andra inlägget?
Orka...

Visa signatur

Me fail english, thats unpossible!

Permalänk

oj sorry skall kolla det !

Permalänk
Hedersmedlem

OpenDC är en DC-klient.
Open DC Hub är en DC-hubb.

Visa signatur

Vim
Kinesis Classic Contoured (svart), Svorak (A5)
Medlem i signaturgruppen Vimzealoter.

Permalänk

Aha okej då är jag med tackar !
Några förslag vad man kan använda sin ubuntu server till?
Jag använder den just nu som en ftp server och webserver.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av forcevision
Några förslag vad man kan använda sin ubuntu server till?
Jag använder den just nu som en ftp server och webserver.

Blog, WAP, webradio...

Visa signatur

Me fail english, thats unpossible!

Permalänk

Okej !
blog innebär ?
Wap innebär?
Webradio låter ju kul svårt att starta upp ?

Permalänk
Hedersmedlem

http://en.wikipedia.org/wiki/WAP
http://en.wikipedia.org/wiki/Blog

No offence, men kolla gärna runt lite innan du frågar. En googlesökning på "blog" ger nästan 2.4 miljarder träffar.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk

Ja jo jag sökte lite på google men jag gick igenom dom fyra första alternativen men fattar inte vad det är kanske är trög men så tänkte jag att ni kanske lätt kunde förklara .

Permalänk
Medlem

Du sökte på blog på google och gick igenom de fyra första alternativen? Den andra sökträffen är wikipedias artikel.

Där kan du läsa

Citat:

A weblog, which is usually shortened to blog, is a type of website where entries are made (such as in a journal or diary), displayed in a reverse chronological order.

Är det otydligt?

Sökte du kanske även på WAP? Den fjärde träffen är wikipedias artikel om WAP.

Där kan du läsa

Citat:

Wireless Application Protocol or WAP is an open international standard for applications that use wireless communication. Its principal application is to enable access to the internet from a mobile phone or PDA.

A WAP browser is designed to provide all of the basic services of a computer based web browser but simplified to operate within the restrictions of a mobile phone. WAP is now the protocol used for the majority of the world's mobile internet sites, known as WAP sites. The Japanese i-mode system is currently the only other major competing wireless data protocol.

Är det otydligt?

Visa signatur

Mina boktips: Clean codeHead First Design PatternsHead First Object-oriented Analysis and Design
Innovation distinguishes between a leader and a follower. — Steve Jobs

Permalänk
Medlem

nån som kan andressen till aftonbladet.se ,ring mig på mobilen och läs upp nyheterna för mig

Visa signatur

Server: Intel Pentium D 2.66Ghz, 2x80GB SATA RAID-1, 2GB Ram, FreeBSD-7.0