Permalänk
Medlem

Gettomods!

En av de roligaste trådarna jag sett i sweclockers forum var tråden med gettomods. Det vore roligt med en ny sådan, så posta bilder på era skabbiga moddar och beskriv gärna tanken bakom det hela! Använd gärna imageshack eller dylikt för att posta bilder

Jag har tyvär inte en kamera att ta bilder på mina egna misslyckanden med

Permalänk
Medlem

jag har en jäääävligt bra gettomod!

Material:

4x strappar (buntband)
2x 2 balonger

med de kan man bygga grym hårdiskuphängning ..

går vidare med det om jag får tag på kamera osv ..

EDIT: visade sig att hddn blev lite för varm i servern så den gjorde att balongen gick sönder.. nästan som den blev kladdig och smälte av värmen, så om ni ska göra nått liknande ta cyckelslang eller annat tjockt tåligt (!) gummi.

alla idéer är bra förutom de dåliga, detta va vist ingen bra .. :/

nu har man istället en helt ny vagga upphängd i cyckelslang! kan inte bli mycket bättre :&

Visa signatur

<3

Permalänk

du vill inte veta hur jag behandlar mina diskar

mest getto jag har nu är en disk i serven som är upphängd i snören

bild kansker kommer

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Mom! KDE and GNOME are fighting again! And Linus is taking KDE's side!
If you kids don't shut up, you're going to go to bed without your supper!

Permalänk
Medlem

Kanske skule posta bilder på min Ghettodäckdator... återkommer när jag hittat digikameran

EDIT: Här har vi det... (första gången jag visar min däckdator på swec )

Och när jag ändå är på gång så har vi (enligt mig) världens snabbaste mus här... tyvärr är det riktigt dålig skärpa på bilderna men det finns inte så mycket att se :):

Säg till om ni vill ha fler bilder på musen/bilen också

Permalänk
Medlem

Haukau TILL!

Visa signatur

-

Permalänk
Permalänk
Medlem

Hur tusan (inte svära, det är fult) kom du på idén att använda ett däck? heh, vissa e allt påhittiga ^_^

Visa signatur

Mom! KDE and GNOME are fighting again! And Linus is taking KDE's side!
If you kids don't shut up, you're going to go to bed without your supper!

Permalänk
Medlem

Jag tror jag fick idén från Gotalls fälgdäck.... Men detta är ju bara en liten natts arbete... drog bara igenom skruvar genom mammaplankan rakt ner i gummit... men det håller iaf... Ingen risk för kortslutning

Permalänk

Haukau:snacka om landator , bara att rulla den till LAN:et!

Permalänk
Medlem

haha.. grymt däck Haukau man skulle prova med ett helt runt chassi och hänga upp datorn innuti så skulle de va betydligt enklare att ta med sig till lan ..

Visa signatur

<3

Permalänk
Medlem

Tack för alla fina kommentarer =D
Har tänkt på om man skulle kunna sätta en 17 tummare i mitten av däcket.... grejen är att man isåfall skulle vilja ha en plattskärm... men om jag hittar en plattis så får det nog bli utökning av min ghettobilmod

Permalänk

The ultimate Ghettomod av grafikkort för att ge dom där extra poängen när man satsar på WR. Det funkar bara så ni vet

Visa signatur

System:
Hemmabyggt trächassi DFI Lanparty Ultra-D SLI moddat AMD 3700+ @ 2.55 GHz 24/7 San Diego, nvidia Geforce 6800GS PCI-e. 2x512 Twinmos Speedpremium BH-5 RAM 200 Gb samsung pata

Permalänk
Medlem

getto moddade likt Dagoth-ur men hade endast 80mm fläkt över kortet, körde med lim pistolen. grejjen var den att jag inte vet när lim smälter, det verkar göra det runt 70 grader iallafall fläkten har nu halvt om halv ramlat ned för limmet smält, skall fixxa till det på söndag få se om jag slänger upp ett par bilder på min super skabbiga mod, som funkar och är ganska tyst!

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Testpilot

Har nog bara en gettomod: http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=3...
Litet smakprov:

Del av petflaska, fläkt samt massor av tejp

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem
Permalänk
Hedersmedlem

Permalänk
Medlem

Usb Fläkt :

Visa signatur

Asus Commando - E2180 @ 3500mhz - 6GB Corsair - HD 4850

Permalänk
Medlem

Brukade ha som du coltrasten (delta fläkten under graffet) men nu när man har vattenkylning så slipper man det

Visa signatur

Dator: i9 12900K @5.2 all core, Arctic Freezer II 420mm, Asus Z690 Hero, 32gb 6000MHZ CL34 DDR5, Asus RTX 3090 TUF OC , Asus Strix 1000w Nätagg, 1x1TB NVME Systemdisk, 2x500GB NVME Gamingdiskar, Fractal Meshify 2 XL, 32" Samsung Odyssey G7 240hz

Permalänk

Kan man få en helhetsbild med den orangea (TT?) fläkten som är upphängd i mekano(?) Det ser ju faktiskt riktigt vackert ut!

Visa signatur

i7 930 @ 3.8 | P6X58D-E | 6GB Corsair XMS3 | 2x R9280X | Intel SSD|
Dell UltraSharp 2707WFP | Logitech Z5500 | Logitech Illuminated | MIONIX Saiph 1800 |

Permalänk

här är min ghetto mod:

www.dell.com

Permalänk
Medlem

Hade själv några ghetto mods förut som mest bestod av massvis av fläktar överallt, så som 3-4st fläktar upphängda i trådar inne i chassit, tog bort cd-rom:en (vem använder den iaf liksom? ) och fyllde med fläktar istället, tror jag var uppe i totalt 15-16st chassi fläktar, varav minst 8 var 120mm (cpu,gpu och nb inte inräknade)

Visa signatur

Dator: i9 12900K @5.2 all core, Arctic Freezer II 420mm, Asus Z690 Hero, 32gb 6000MHZ CL34 DDR5, Asus RTX 3090 TUF OC , Asus Strix 1000w Nätagg, 1x1TB NVME Systemdisk, 2x500GB NVME Gamingdiskar, Fractal Meshify 2 XL, 32" Samsung Odyssey G7 240hz

Permalänk
Medlem

http://img216.imageshack.us/img216/5466/tvbnkppen2pu2.jpg

rätt nöjd!!! lite ghetto dock. mer bilder om ni söker på tvbänk i forumet

/zsimpey

Permalänk
Medlem

Håller väl igång tråden då, då jag älskar gettomods! Dessa kanske inte får va med å leka då det är inte fullt så mycket getto, men det är helt klart en bra mod som endast krävde en tång!

För er som inte fattar så fick jag inte plats med mina diskar nr jag köpte ett för långt graffekort så jag va tvungen att bända lite i hdd-racket. Ni som också har slk3000b förstår vad jag menar.

Ni med detta chassi vet även att det är omöjligt att få fast fläktkontrollers som dessa i 5.25"-platserna så jag löste det på detta sätt. Det är en zalman mfz1 eller va den nu heter.

obs. klaga inte på bilderna, de e mobilkamera

Permalänk
Medlem

Gött att se att tråden lever..
FÖR GETTOMODS I TIDEN!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Haukau
Gött att se att tråden lever..
FÖR GETTOMODS I TIDEN!

Ja för i helvette, vet att alla som hänger här har minst en ghet00modd att dela med sig av

Permalänk
Avstängd

Ghettomoddar är helt underbart. Minns att jag körde en P2 233:a dygnet runt i flera månader på skrivbordet utanför mitt rum. Chassit öppet, en fläkt hängde i ett persienn-snöre, och givetvis var det ingen riktig anslutning utan kablarna var tvinnade direkt i molex-kontakten. Attans att jag inte tog någon bild på den, det är nämligen den ghettomodd jag är mest stolt över. En skönhet!

Jag blir varm i själen av hastigt utförda ghettomoddar.

Visa signatur

Space, the final frontier

It's not what you've got, it's how you use it, som gamle Ray Stevens sa.

Permalänk
Medlem

fan hela mitt chassi är en ghetto mod ska se om jag kan fixa lite bilder sen

Visa signatur

Byggaren

Permalänk
Medlem

Har inte kvar denna gethomodd nu men när jag hade så använde jag:
2 Tops (öronpetargrejjerna)
1 fläkt
Öronvax.(inte nädvändigt.

Sen klipper man bara av topsyna(topsy i plural?) på mitten pressar in den bommullsvaderade delen i skruvhålet.
Sen har man en fläkt att ställa under graffet.

Visa signatur

Sist jag var aktiv här var nedan min setup, nu vet jag inte ens vad jag har för hårdvara under mina händer...

|AMD Athlon 3800+ Dual Core|DFI Lanparty Ultra-D Nf4|2048 mb Ram|DiamondMax160 gb 7200rpm|Tagan 2force 430w|Thermaltake Tsunami <---- Till salu!! |XFX 7800 GT 256mb |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Apskaft
Håller väl igång tråden då, då jag älskar gettomods! Dessa kanske inte får va med å leka då det är inte fullt så mycket getto, men det är helt klart en bra mod som endast krävde en tång!

http://files.upl.silentwhisper.net/upload1/DSC00164.JPG
För er som inte fattar så fick jag inte plats med mina diskar nr jag köpte ett för långt graffekort så jag va tvungen att bända lite i hdd-racket. Ni som också har slk3000b förstår vad jag menar.

Ni med detta chassi vet även att det är omöjligt att få fast fläktkontrollers som dessa i 5.25"-platserna så jag löste det på detta sätt. Det är en zalman mfz1 eller va den nu heter.

http://files.upl.silentwhisper.net/upload1/DSC00165-jio.JPG

obs. klaga inte på bilderna, de e mobilkamera

jäkla snyggt gjort med fancontrollern! funderade också på hur jag skulle sätta in min.. så den tackar man för.. det blev ju snyggt också!

Visa signatur

<3