Flygbolag förbjuder Dell-batterier

Permalänk
Melding Plague

Flygbolag förbjuder Dell-batterier

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Ja, brand ombord på ett flygplan är inte roligt att hantera.

Visa signatur

E8500, 4GB Corsair, 2x500 Samsung RAID0, 4GB I-Ram, EP43-DS3, 7900GTO, Win7.
AmigaOne G3XE, 1GB, Raptor 150GB, 4GB I-Ram, Radeon 9250 256MB, OS4.1

Permalänk
Medlem

Löjligt, kan ju hända alla laptop-batterier. Isåfall borde de bara förbjuda den serie av batterier som är drabbade av problemet om de nu måste sätta ett förbud.

Visa signatur

MacBook Pro 15" 2.4GHz Core 2 Duo, X25-M 160 GB

Permalänk

Vilka idioter, så går det när de utan datorkunskap får bestämma... Allt går åt helvete. Dells datorbatterier exploderar inte oftare än andra företags batterier.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem

Men ändå tänk om det stog, DELL BATTERI EXPLODERADE, FÖRSTÖRDE RODER KONTROLLEN PÅ PLANET VILKET ORSAKA ATT PLANET STALLA 143DÖDA INGA ÖVERLEVANDE.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robbaz
Men ändå tänk om det stog, DELL BATTERI EXPLODERADE, FÖRSTÖRDE RODER KONTROLLEN PÅ PLANET VILKET ORSAKA ATT PLANET STALLA 143DÖDA INGA ÖVERLEVANDE.

Permalänk
Avstängd

Fly to hell whit Dell?

Spela roll då det bara är idioter som köper dell ändå

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk

bomber3 - Öh, sedan när började idioter köpa Dells bärbara?!
Riktigt bra maskiner skulle jag då säga, och ibland riktigt prisvärda...

Men jag antar att du inte förstår skillnaden mellan stationär och bärbar.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Toffelmannen
Löjligt, kan ju hända alla laptop-batterier. Isåfall borde de bara förbjuda den serie av batterier som är drabbade av problemet om de nu måste sätta ett förbud.

De kanske har tappat förtroendet för dells produkter, vad vet jag, de kanske har råkat ut för flera incidenter med dell-relaterade problem?

Visa signatur

USA har aldrig varit på månen, Sverige hade aldrig vm 1958 och 9/11 har aldrig inträffat och därmed basta.
P4 2,6C@<3,0Ghz + CNPS7000A-CU|AI7|1,5Gb BH5 & BH6|Antec Sonata|R9800np(BBA) + VF700-CU@425/258|HP LP2465|Logitech MX500, Seasonic S12 500W

Permalänk
Medlem

bomber3: Dells bärbara datorer är bland de bästa som finns, så det är inga idioter som köper en Dell dator. Dells stationära tycker jag tillhör bland de bättre OEM märkena.

mitrix: Eftersom dell är så fruktansvärt stora när det gäller datorer så är chansen större att det händer en batteri olycka med en Dell, sen är de inte Dells fel att batterierna smäller utan det är väll Sony som tillverkar dem.

Permalänk
Medlem

Apple återkallar batterier från sony = http://www.aftonbladet.se/vss/it/story/0,2789,876525,00.html

Citat AF =

"Samtliga batterier som återkallas av Apple är tillverkade av Sony för G4-modellerna av iBook och Powerbook med tolvtums skärm samt Powerbook G4 med 15-tums skärm.
Av de 1,8 miljoner datorer som drabbats har 700.000 sålts utanför USA.
Apple uppmanar nu sina kunder att kontrollera datorn med hjälp av uppgifter på sajten http://support.apple.com/batteryprogram."

Permalänk
Inaktiv

som sagt, dells bärbara är riktigt fina datorer. deras stationära med. även om rätt många här på sweC säger att det är skitkass, bara idioter som köper det osv...

tycker att ett sånt här förbjud är fruktansvärt! när vi har varit på g med bättre tider, wlan har börjat komma till tåg, vissa flygbolag så förbjuder de ett av världens mest kända laptop företags datorer... då går vi mot att all restid är såkallad dötid igen hoppas att inga andra företag hänger på iaf.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av diggarn
som sagt, dells bärbara är riktigt fina datorer. deras stationära med. även om rätt många här på sweC säger att det är skitkass, bara idioter som köper det osv...

Jag har köpt in ett 40-tal dell-laptops. Mer än 50% var bara att slänga inom 2 år. Reparation skulle kosta ca 80% av en ny laptop. Valet blev inte svårt. Är det bra? You tell me. Tycker andra märken har hållit längre. Pris/prestanda är bra, men det är inte prio 1 för mig. Sen har det varit ett jäkla strul med externa diskar och div ljudkort med dell-laps... men man kanske inte skall förvänta sig att de funkar till nåt annat än office.

Hur som helst, skoj att Sony fortsätter lassa goodwill till folket... så snart rootkit-skandalen börjar mojna har de en ny pr-katastrof i knät. Gissar att PS3 kommer att spränga din katt eller orsaka kina-syndromet och smälta ner till grannen under.

Visa signatur

WS: Asus X570-E, Ryzen 5900x, 2x16GB Ballistix E-die, EVGA 3080 FTW3 Ultra
FS: Asus X370-F, Ryzen 3600, 4x8GB G.Skill Flare, GT710, CM Stacker
HTPC: Asus F2A85-M, A10-5800K, 2x4GB G.Skill 2133MHz

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sunnis
bomber3: Dells bärbara datorer är bland de bästa som finns, så det är inga idioter som köper en Dell dator. Dells stationära tycker jag tillhör bland de bättre OEM märkena.

... bland dom bätre? alltså inte bäst.

Det kan jag hålla med om

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

Suckers.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D CO + 2133 MHz FCLK GPU: Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM: Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 (Hynix) BZ subtimings
MB: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI SSD: Kingston KC3000 2TB PSU: Corsair RM850x