Systemguide augusti 2006

Permalänk
Melding Plague

Systemguide augusti 2006

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Gold-boxen var lite överdriven?
Samma skärm som jag har (fast två)!

Permalänk
Medlem

Har själv sneglat på Samsung 244T. Om jag inte missminner mig så har den även HDCP. Är det den du har ajp_anton, och är den i så fall att rekommendera.

Permalänk
Medlem

Jag var extremt sugen på en Samsung 244T och hypen kring den var rätt stor. Vet inte varför men den dog av en del när skärmen kom.

Det största felet, ur min synpunkt, verkar vara input-laggen. Sen är den ju inte den billigaste 24" skärmen heller.

Sen vet jag inte hur lyckat det är att ha två sådana skärmar bredvid varandra eftersom de är så breda. Kan gissa att det nästan är bättre med tre stycken 20" 4:3 skärmar. Så har man en skärm i mitten och en på varsin sida. Med två stycken 24" widescreen så har man ju huvudet främst riktat mot den primära skärmen och så måste man vrida det en del för att ens se den andra (jo visst ser man den hela tiden men periferin är inte sådär jättebra på att läsa text m.m.).

Permalänk
Medlem

Japp 3 skärmar är nog det bästa valet men jag vet inte om det finns grafikkort som funkar så bra med det.

Budget valet tycker inte jag var så prisvärt okok visst de va ju i dollar men i sverige vette fan vad de skulle kosta och om de blir så pristvärt här.

Visa signatur

1. Core i5 q6600, r280x, 4gb ram ddr3, 22tum benq widescreen.
2.P4 3.2ghz(zalman kylning) ,19" skärm crt hundai med mer.
4.Commodore 128!

Permalänk
Medlem

stege: Har ingen användning för HDCP tror jag, inte riktigt säker på vad det är, men enligt några sidor så har den det.
Annars rekommenderas den starkt om man har pengarna. Man kan ha rätt mycket på skärmen samtidigt, Word visar två sidor bredvid varandra, och HD-film är underbart.
Dock så finns en nackdel: När man ska använda en mindre skärm i skolan eller hos en kompis så känns det som om man ser världen genom en tratt.

echo:
Man kan ha två st 244t vända 90 grader = 2400x1920 = 5:4.

Permalänk
Medlem

Det är sant, det hade jag glömt.
Undrar hur det känns att ha en såpass hög skärm bara. Men det är kanske ett alternativ.