Permalänk

"bärbar datorSkärm" Till Bilen...

Jaha såhär är det.
jag har en gammal bärbar dator som på något konstigt vis blev fylld med vatten senaste resan till lindvallen, så den funkar inte så bra längre.
tänkte därför att man kanske kunde bygga in den i bilen och koppla till ipod video / dvd på nåt smart sätt för det ska juh tydligen finnas sånt i bilarna nuförtiden.
så nu frågar jag er om ni tror på detta projektet eller har nårra andra idéer.
puss
/Jens

Visa signatur

Ja älskar KROPSLIG smärta

Permalänk
Medlem

testat söka? det finns 3547378947893 trådar om laptopskärmar.

Visa signatur

Gaming: 9800X3D, 32Gb 6000MHz, RTX4080S
Desktop: 4750G, 32Gb 3200MHz, A300 DeskMini Hotrod
På huvudet: ZMF Auteur & Verité closed, Feliks Echo 2, Topping E30

Permalänk
Medlem

menar du att du ska sätta laptopen i bilen eller ta skärmen å koppla till en stationär? det är väldigt svårt och dyrt ifall du tänkte koppla skärmen till en stationär..

Visa signatur

Dator: Q9550 | TWIN2X8500C5DF 4096MB | Asus P5Q Deluxe | HIS Radeon HD4870X2

Kamera: Nikon D80 | Nikkor AF 85/1.8 D | Tamron AF 17-50mm f2,8

Permalänk

nja jag tänkte mer ta skärmen enbart och göra/köpa nån slags kontakt så man kan koppla in den i en dvd enhet i bilen motsvarande

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem

Du behöver en VGA till LVDS-adapter för att det ska fungera och det är ingen billig pryl direkt, räkna med minst en tusenlapp för denna.

Detta finns förövrigt redan nämnt i samlingstråden för detta forum.
http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=4...

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk

hmm det där hjälpte inte så mycke hittade inte detdär i samlingstråden

Visa signatur

Permalänk
Medlem

att ingen söker INNAN de gör trådarna förstår jag inte.. :/ nån som kan förklara? :S

Visa signatur

<3

Permalänk

Nej du Macan jag vet inte heller varför.
jag kan bara säga som så att om du anklagar mig för att inte sökt innan jag skrev tråden så är det en anklagan utan grund eftersom du omöjligt kan veta ifall jag sökt eller inte (såvida du inte sitter och spionerar på mig nånstans utanför mitt fönster)
jag sökte iaf men hittade endast folk som ville ha in hela datorn i bilen vilket jag absolut inte vill ha, förstår inte vad jag skulle me en vattenskadad dator i bilen till.
så slutligen; om ni inte vill hjälpa mig att komma på en bra lösning eller på något annat vis hjälpa till så skriv inget.
tack på förhand

P.s. jag har aldrig påstått att jag kan hela sweclockers.com i huvudet och vet exakt hur eller var jag ska söka så det är möjligt att jag missat en tråd som handlar om samma sak som denhär, så istället för att klaga på mig så hjälp mig istället, jag lovar att världen inte går under.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

jag kan ju fortfarande anklaga dig för att du inte sökt då du fortfarande gjorde denna tråden, och du borde också veta att det görs ett ex antal trådat om laptopskärmar så länge som du varit med här, right?

Ok, kanske va lite drygt av mig.. men vad jag ser denna tråd handla om är det att du ska försöka få din bärbara skärm till en ny (?) dator/ipd what ever, då din gammla laptop gick sönder? där fins det en hel drös med trådar som tar upp det ena och det andra!

OSkar000 skrev även att det fans i samlingstråden som det nu gör! vet inte om du ser men de står faktist överst på FAQ'n

Citat:

F: Kan jag koppla in en bildskärm från en bärbar dator till min stationära dator?
S: Nej, det går inte att göra det på nåt enkelt eller billigt sätt. Det finns adaptrar att köpa men de är ganska dyra. Kontron har ett par användbara modeller: http://www.kontron-emea.com/index.php?id=82&cat=21
Det går att bygga egna adaptrar men de är oftast väldigt begränsade och kräver ganska goda kunskaper inom elektronik.

Visa signatur

<3

Permalänk
Medlem

inte om han inte riktigt visste vad han skulle använda som nyckelord. har själv haft probelm med att hitta det jag söker efter även om jag vet att jag sett en trår om det tidigare. Man vet inte nyckelorden o då kommer det inte fram nåt vettigt av ens sökningar och då skriver man ett nyttt inlägg om samma sak:P

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem

Man måste söka på många saker, inte bara exakt det man vill ha reda på.
Man kan söka på närliggande saker då trådar ofta spårar ut/leder till andra saker så kan ens eget problem finns där.

Visa signatur

Sist jag var aktiv här var nedan min setup, nu vet jag inte ens vad jag har för hårdvara under mina händer...

|AMD Athlon 3800+ Dual Core|DFI Lanparty Ultra-D Nf4|2048 mb Ram|DiamondMax160 gb 7200rpm|Tagan 2force 430w|Thermaltake Tsunami <---- Till salu!! |XFX 7800 GT 256mb |

Permalänk
Medlem

Såvida man inte saknar logiskt tänkande så borde väl "laptopskärm" vara något av det första man försöker söka på i detta fallet. Gör man det så hittar man iaf 4-5 trådar med samma fråga om denna, modifierar man sökordet lite så kan man säkerligen hitta flertalet andra trådar om samma sak med. Som folk tidigare har nämnt så uppkommer denna frågan väldigt ofta.

Visa signatur

Scenery och flygplansutvecklare till X-plane 11 och FS2020
Besök gärna Flightsim Sweden på: https://discord.gg/QcWHZ2Q

Permalänk

Ja Fysjutton. Tänk att livet kan vara så hemskt mot er allesammans, att det alltid ska va någon som skriver om någonting som det redan fins en tråd om.
USCH OCH FY, barnen i afrika vet verkligen inte vad de talar om när de säger att livet är svårt.

Jag tycker det är helt sjukt att så många kan hänga upp sig på en sån liten baggatell istället för att hjälpa till så att allt kan bli överstökat.

Kan tro att ni har det lätt i arbetslivet när ni gnäller om småsaker.

"Chefen Birgit frågade en fråga i lunchrummet som någon redan frågat för längesedan. SPARKA HENNE"

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd låst*

OSkar000 har redan svarat.