För över bilder från kamera till iMac? Ej iPhoto!

Permalänk

För över bilder från kamera till iMac? Ej iPhoto!

Halloj,
jag har en canon ixus 60. Denna kamera vill inte visa sig som en enhet när jag kopplar in den till datorn.

Enda sättet att föra över bilderna har varit att använda iPhoto.
Jag gillar inte iPhoto utan vill ha något alternativ.

Har du någon lösning är jag tacksam!!!

Permalänk
Medlem

använd programmet som canon skickar med.

Visa signatur

ubuntu 16.04

Permalänk
Medlem

Varför gillar du inte iPhoto? Det är ju sten-bra!

Visa signatur

MacBook Pro 15" 2.4GHz Core 2 Duo, X25-M 160 GB

Permalänk
Medlem

Funkar inte Bildinsamling?

Permalänk
Medlem

Vill man inte använda iPhoto kan man mycket riktigt köra Bildinsamling, eller Image Capture på engelska. Det funkar för canon och andra märken som inte stöder UMS.

Permalänk

Tack, hade missat bildinsamlingen!

Permalänk

Vilket program använder du för att hålla ordning på dina bilder?

Visa signatur

Microsoft Longhorn operating system is going to be Windows Vista. As in “a view into the distance” which surely refers to the prolonged development timeline of the OS

Permalänk

jag har inget bra program. bara förhandsvisningen. har du något förslag på något som liknar ACDSEE?

Permalänk
Medlem

Förlag? iPhoto

Visa signatur

Me fail english, thats unpossible!

Permalänk
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AndersNyman
jag har inget bra program. bara förhandsvisningen. har du något förslag på något som liknar ACDSEE?

Graphic Converter!

http://www.lemkesoft.com/en/index.htm

Visa signatur

Lille Hard Gay får gärna PM:a mig i vilken tråd jag ljugit, puzz
www.scififorum.se | www.ageofconan.se

Permalänk
Medlem
Permalänk

Jag använde Shoebox ett tag

http://www.kavasoft.com/Shoebox/index.php

I det programmet kan man bygga upp en hiearki med metadata och därmed få stenkoll över sina bilder. Man bygger upp metadatan genom fyra nyckelmetadata, "who", "what", "where" och "when" - Dessa bygger man sedan ut, så alla dina bilder på din polare erik's bil hemma hos dig igår kan du t.x. hitta genom att klicka:

who -> polare -> erik
eller
what -> bilar -> eriks bil
eller
where -> hemma -> i garaget
eller
when -> Yesterday

.. Det är genialiskt när man förstått meningen med det!

och självklart indexeras allt man gör med spotlight

finns snabbkommandon till typ allt, går att arbeta i fullskärm. Ett riktigt trevligt program tycker jag, som jag rekommenderar om man vill få full koll. Man kan också bläddra bland bilderna i katalogstruktur, om man nu skulle vilja det.

Visa signatur

Microsoft Longhorn operating system is going to be Windows Vista. As in “a view into the distance” which surely refers to the prolonged development timeline of the OS

Permalänk

Turbonallen, ser trevligt ut. Hoppas det finns som UB också.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hakkenarsk
Turbonallen, ser trevligt ut. Hoppas det finns som UB också.

Självklart gör det det.

Visa signatur

Microsoft Longhorn operating system is going to be Windows Vista. As in “a view into the distance” which surely refers to the prolonged development timeline of the OS

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av turbonallen
Självklart gör det det.

Nå, självklart var det ju inte, men att det gör det.

Permalänk

Äh, intelmacarna har ju funnits sen i januari nu, utveckarna har ju haft 8 månader på sig att checka den lilla universal-boxen i xcode! Det borde vara självklart om man har ett intresse av att fortsätta sälja sina program

Visa signatur

Microsoft Longhorn operating system is going to be Windows Vista. As in “a view into the distance” which surely refers to the prolonged development timeline of the OS

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av turbonallen
Äh, intelmacarna har ju funnits sen i januari nu, utveckarna har ju haft 8 månader på sig att checka den lilla universal-boxen i xcode! Det borde vara självklart om man har ett intresse av att fortsätta sälja sina program

Du borde bli rådgivare åt Adobe.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hakkenarsk
Du borde bli rådgivare åt Adobe.

Problemet hos Adobe är att de inte utvecklat deras Creative Suite i XCode, och då är det inte riktigt bara att klicka i en universal-checkbox. Det är inte mycket annat att göra där än att vänta till CS3.

Men det är på gång, helt klart.

Saxat från Adobe:

Vad gör Adobe för att stödja de Intel-baserade Macarna?
Adobe har varit ledande utvecklare av Mac OS-program i över 20 år så det är en naturlig utveckling för oss att stödja nästa generation av Macar. Dessutom gläder vi oss över de prestandavinster de nya datorerna ger, och de produktivitetsvinster som därmed gynnar våra kunder. Vi arbetar därför för närvarande med följande:

• Vi överför vår Macintosh-utveckling till Apples Xcode så att vi kan leverera Universal-program som kan köras i både de nya Intel-baserade Macarna och de äldre med PowerPC.
• Vi har lagt tusentals testtimmar på att verifiera att Universal-versionerna har den kvalitet kunderna kräver. Vi har testat både i nya iMac och MacBook Pro som levereras under första kvartalet 2006, liksom på alla kommande Intel-baserade professionella persondatorer.
• Vi stöder det omfattande nätverket av tredjepartsutvecklare och systemintegratörer som skapar plugins och system för vår programvara genom att konvertera deras utvecklingsverktyg till Apples Xcode.

Läs mer här: intelmacsupport.pdf

Visa signatur

Microsoft Longhorn operating system is going to be Windows Vista. As in “a view into the distance” which surely refers to the prolonged development timeline of the OS

Permalänk

Oh, tack! Nej, jag vet att det inte är mycket annat att göra än att vänta på CS3, har ingen panik, har PPC på jobbet så jag är lugn.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sidde
xee är en fin bildvisare
http://www.macupdate.com/info.php/id/19978

Håller med, mycket trevlig.
Liten fråga dock, om jag försöker rotera bilder så får jag inte det pga att jag inte har rättighet. Tips?