Asus lanserar ny 19-tumsmonitorer för gamers

Permalänk
Melding Plague

Asus lanserar ny 19-tumsmonitorer för gamers

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

ganska skönt att man börja bygga in kamran i skärmen nu så!
Men en riktigt Shysst skärm var de

Visa signatur

// Tomtenisse

Permalänk
Medlem

Inget för mig,men minst sagt annorlunda.

Visa signatur

Intel e6400 @ 3200mhz@1,55v - Asus P5B - ATi x1800GTO - 2Gb DDR2 - 1,2Tb - Corsair HX520W@Antec Solo.Quiet!.Viewsonic 37" LCD.
3dMark05: 8165p.

Permalänk
Medlem

Hmm, lanserades igår och finns redan ett gäng recensioner ute...
Tex:
http://www.trustedreviews.com/article.aspx?art=3208
http://www.biosmagazine.co.uk/rev.php?id=519

... verkar kanske inte vara en riktig klockren skärm, men den sticker ju ut lite iallafall, med inbyggt sub osv

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Power Bass System, jo hej.

Visa signatur

För kass dator för rig in sig, m8.

Permalänk
Avstängd
Permalänk
Medlem

ta bort högtalare samt kamera och sänk priset för tusan... leverera en skärm i en klass för sig istället

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Caop!
ta bort högtalare samt kamera och sänk priset för tusan... leverera en skärm i en klass för sig istället

Instämmer. Finns väl ingen vettig person som använder de inbyggda högtalarna? Kameran får gärna stanna kvar dock.

Visa signatur

» Citera mig om du vill ha ett svar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Caop!
ta bort högtalare samt kamera och sänk priset för tusan... leverera en skärm i en klass för sig istället

Camen är ju bra att ha:P men högtalarna kan dra åt skogen:)

men ja skulle nog hällre villja ha deras PW201

Visa signatur

PC

| Core i5 2500K |Nocutua NH-U9BSE2 | ASUS P8Z68-V PRO | ASUS GTX 560 ti Direct CU II| Corsair Vengeance 1600MHz 4x4GB | Corsair HX 750W | WD Caviar Black 1TB | Fractal Design Arc |

Permalänk
Avstängd

en riktig gamer använder feta hörlurar/headset än då, så inbyggda högtalare är inte så mycke "Gamer" i sig direkt. Annars var webbkameran bra. Sänk priset till åtminstånde 2500kr eller så

Permalänk
Medlem

Om dom hade tagit bort högtalaren och den saken som sticker ut på baksidan så hade detta varit en skäm man skulle kunna tänka sig att köpa...

Visa signatur

Kan starkt rekommendera Honeygain. Dela din internetuppkoppling och få betalt. Används inte för något konstigt utan saker som SEO, Ad verification och App testing.
Använd gärna min länk så får du $5 att starta med :)
https://r.honeygain.me/PONTU9D128

Permalänk
Medlem

Bort med högtalare, bort med kamera, fixa slimmad ram runt om!
Nån som kan tipsa om en LCD med inte allt för kass upplösning som har skitsmå kanter?
Små kanter = smutt när man kör två skärmar, plus att det är skitsnyggt.

Synd att alla har så kass upplösning, 19" med 1280x1024, verkar som om utvecklingen stannat där eller nått. Varför finns det bärbara datorer med 12.5"-skärmar som klarar 1280x960? Varför kan man inte få 19" att klara 1600x1200 isf?

Permalänk
Medlem

Lägga ut 4000kr på en 5:4-skärm, nej tack...!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FL3JM
Bort med högtalare, bort med kamera, fixa slimmad ram runt om!
Nån som kan tipsa om en LCD med inte allt för kass upplösning som har skitsmå kanter?
Små kanter = smutt när man kör två skärmar, plus att det är skitsnyggt.

Synd att alla har så kass upplösning, 19" med 1280x1024, verkar som om utvecklingen stannat där eller nått. Varför finns det bärbara datorer med 12.5"-skärmar som klarar 1280x960? Varför kan man inte få 19" att klara 1600x1200 isf?

Med dig håller jag

Visa signatur

Space, the final frontier

It's not what you've got, it's how you use it, som gamle Ray Stevens sa.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FL3JM
Bort med högtalare, bort med kamera, fixa slimmad ram runt om!
Nån som kan tipsa om en LCD med inte allt för kass upplösning som har skitsmå kanter?
Små kanter = smutt när man kör två skärmar, plus att det är skitsnyggt.

Synd att alla har så kass upplösning, 19" med 1280x1024, verkar som om utvecklingen stannat där eller nått. Varför finns det bärbara datorer med 12.5"-skärmar som klarar 1280x960? Varför kan man inte få 19" att klara 1600x1200 isf?

Håller med, vem fan vill ha en kamera som är helt okontrollerad och är fast ? i skärmen. okey jag är lite paranoid men tänk om en hakkker kommer in och tar bilder eller liknande?

och högtalare är totalt onödigt på en skärm för GAMERS då man antingen använder 5.1 6.1 7.1 system eller använder headset.

Visa signatur

Antec P180 | Asus P5B DLX/WIFI-AP | Intel Core 2 Extreme X6800 @4Ghz | Corsair TWIN2X 6400C4 DDR2, 2048MB | XFX GeForce 7900GS 480M Xtreme 256MB | Raptor 74GB | Raptor 150GB | Seasonic M12 700W

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Caop!
ta bort högtalare samt kamera och sänk priset för tusan... leverera en skärm i en klass för sig istället

Tycker jag med. Orka betala för onödiga saker som kamera och högtalare. Kanske skulle bli ett köp om den inte hade onödiga detaljer som bara kostar.

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FL3JM
Synd att alla har så kass upplösning, 19" med 1280x1024, verkar som om utvecklingen stannat där eller nått. Varför finns det bärbara datorer med 12.5"-skärmar som klarar 1280x960? Varför kan man inte få 19" att klara 1600x1200 isf?

För att:

A. Det är dyrare.
B. Skärmarna har en s.k. nativeupplösning som de är gjorda för, och jag kan lova dig att majoriteten inte vill ha 1600x1200 som nativeupplösning. (Alla andra upplösningar än nativeupplösningen ser crapigt ut.)
C. Det finns redan 19" skärmar som klarar 1600x1200, men de kostar därefter.

//fog

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fog
För att:

C. Det finns redan 19" skärmar som klarar 1600x1200, men de kostar därefter.

//fog

Jag har ännu inte sett en TFT på mindre än 20" som klarar 1600x1200. 19"-wide-modeller som klarar 1440x900, men inte en enda som klarar 1600x1200.

Vilken/vilka 19"-TFT:er är det som klarar den upplösningen då?

Permalänk
Medlem

Har inte heller sett en enda 19" med 1600x1200.

Oavsett pris.

Visst är det dyrare men inte så farligt. Finns 15.4" laptops med 1920x1200... Och på bärbara borde efterfrågan vara ännu mindre.

Nä det är ett mysterium för mig hur det kan vara så patetiskt få alternativ på TFT marknaden.

Permalänk
Medlem

inte för att jag skulle vilja köra 1600x1200 på en 19", men jag håller med er!
vafan, kan dom köra 1280x800 på en 13" macbook så kan dom väl förfan smälla på 1600x1200 på en 19" TFT!!

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FL3JM
Bort med högtalare, bort med kamera, fixa slimmad ram runt om!
Nån som kan tipsa om en LCD med inte allt för kass upplösning som har skitsmå kanter?
Små kanter = smutt när man kör två skärmar, plus att det är skitsnyggt.

Synd att alla har så kass upplösning, 19" med 1280x1024, verkar som om utvecklingen stannat där eller nått. Varför finns det bärbara datorer med 12.5"-skärmar som klarar 1280x960? Varför kan man inte få 19" att klara 1600x1200 isf?

håller med. varför är det så svårt o hitta sådana skärmar med BRA upplösning d v s inte "medelsvenssons" 1280*1024...näe riktiga gamers använder inte skräphögtalare som sitter intergrerade i skärmen... och så vill man ha en upplösning på minst 1050 * 1680 lr 1200 * 1600.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av emp
Power Bass System, jo hej.

Haha ja. Hela skärmen skakar när man har på musik.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nuukeer
håller med. varför är det så svårt o hitta sådana skärmar med BRA upplösning d v s inte "medelsvenssons" 1280*1024...näe riktiga gamers använder inte skräphögtalare som sitter intergrerade i skärmen... och så vill man ha en upplösning på minst 1050 * 1680 lr 1200 * 1600.

Riktiga gamers bryr sig mer om flyt och respons, än om upplösning

Nä, men ärligt har jag svårt att fatta kåtheten på högre upplösning in absurdum - speciellt för spelande.

Håller med om resten när det gäller högtalare o webkameror osv.. (Fast visst fick det monitorn att sticka ut rent utseendemässigt iallafall)

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JAZIP
Om dom hade tagit bort högtalaren och den saken som sticker ut på baksidan så hade detta varit en skäm man skulle kunna tänka sig att köpa...

den dära "saken som sticker ut på baksidan" är en hötalare.. LOL

Visa signatur

PC

| Core i5 2500K |Nocutua NH-U9BSE2 | ASUS P8Z68-V PRO | ASUS GTX 560 ti Direct CU II| Corsair Vengeance 1600MHz 4x4GB | Corsair HX 750W | WD Caviar Black 1TB | Fractal Design Arc |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Roger W
Riktiga gamers bryr sig mer om flyt och respons, än om upplösning

Nä, men ärligt har jag svårt att fatta kåtheten på högre upplösning in absurdum - speciellt för spelande.

Håller med om resten när det gäller högtalare o webkameror osv.. (Fast visst fick det monitorn att sticka ut rent utseendemässigt iallafall)

Jag har svårt att förstå hur folk orkar ha så jävla lågupplöst. Det får ju inte plats någonting på skärmen, och allting är oskarpt och suddigt.

Nu har jag iofs perfekt syn och har inga problem att läsa liten text... men det som får mig att behålla min skärm körandes 1600x1200 är att jag kan ha två browser-fönster uppe på en gång (skitbra för webbutveckling), kan köra spel i högre upplösning och med bättre grafik (oh noes, jag är ingen påvvergejmer som kör CS i 640x480 för att se fienderna bättre O_O) och för att det helt enkelt är bekvämare att arbeta i

DÄRFÖR vill jag också ha en tft-skärm som klarar 1600x1200 utan att vara 20" och kosta tre månadslöner

Visa signatur

OMG, the mutant Voodoo chipsets are after me!!!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NaWi
inte för att jag skulle vilja köra 1600x1200 på en 19", men jag håller med er!
vafan, kan dom köra 1280x800 på en 13" macbook så kan dom väl förfan smälla på 1600x1200 på en 19" TFT!!

Som sagt, en LCD-skärm har en native-upplösning, i detta fall 1280x1024. Kör du i en annan upplösning blir bilden suddig och dålig, av förklarliga skäl med tanke på teknikens "begränsningar". De flesta föredrar antagligen 1280x1024 på 19" så det vore ju korkat att göra en skärm som inte tilltalar den bredast möjliga massan. Hur det än är med den saken är det viktigaste att detta är en gamer-skärm, den är utvecklad för gamers och hur många har prylar som pallar spela nya spel i 1600x1200? Inte många! 1280x1024 är det som gäller i nya spel för en normal maskin och normal användare.

Slutsats: De flesta kör i 1280x1024, särskilt i spel. Därför är det föga strategiskt att göra en skärm som inte har 1280x1024 som native-upplösning. Särskilt om det är en gamer-skärm.

Vad gäller inbyggda högtalare var det någon som sa att "riktiga" gamers kör med hörlurar. Antar att "riktiga" är samma sak som "proffs" eller något åt det håller i alla fall? Mer fel kan man inte ha. Den stora majoriteten gamers, dvs. det som borde vara just "riktiga" gamers, är hobbyanvändare som skakar på huvudet åt proffsens påhit med musacceleration, hörlurar och steelpads.

Permalänk
Medlem

Finns inga alternativ så det är inte konstigt att 1280x1024 är vanligast. Kan garantera att 1280x960 varigt den vanligaste upplösningen om de valt att köra med 4:3 proportioner.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av echo
Finns inga alternativ så det är inte konstigt att 1280x1024 är vanligast. Kan garantera att 1280x960 varigt den vanligaste upplösningen om de valt att köra med 4:3 proportioner.

?

Mvh

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av djdiff
Jag har ännu inte sett en TFT på mindre än 20" som klarar 1600x1200. 19"-wide-modeller som klarar 1440x900, men inte en enda som klarar 1600x1200.

Vilken/vilka 19"-TFT:er är det som klarar den upplösningen då?

Det är möjligt att jag blandat ihop ett par skärmar, men jag vill verkligen minnas att SONY har en 19"-skärm som klarar 1600x1200?

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux