Assassin's Creed - även till PC!

Permalänk
Medlem

Assassin's Creed - även till PC!

Underbara nyheter gott folk! Assassin's Creed skulle ju vara PS3 exklusivt sas det, men icke då Läs mer här!

Spelets hemsida

Här finns en film!

Ingame? Hitta denna bild med, har aldrig sett den förr...

Så vad tror ni gott folk, bra eller anus?

Permalänk

Alldrig hört talas om spelet, men det verkar vara som hitman fast det utspelar sig i medeltiden, och det låter ju oerhört intressant
Hoppas verkligen att dom planerar släppa det till pc

Permalänk
Medlem

trodde det mer verkade vara som prince of persia?

Visa signatur

Fractal Meshify C | Phantek AMP 1000W PSU | AMD 5800X3D | Noctua NH-U14S | 32GB RAM | AMD Radeon 7900 XTX | Pro-Ject Pre Box Digital S2 | Beyerdynamics DT 900 Pro X | LG 27GP850 / Zowie XL2546k | Sony A90J
[/color]

Permalänk
Medlem

Det är från samma team som gjorde POP:Sands of Time.

Info från PS3forums:

Citat:

Altair
http://img86.imageshack.us/img86/8243/altairxe3.png

Little is known about Altair. He was recently recruited by the feared Assassin clan, Hashashin, a group of Muslim executioners surrounded in mystery. Altair was recruited to perform a series of assassinations that will bring an end to the crusade, a duty that will have Altair's skills be put to the test. He comes equipped with a crossbow, a sword, and special dagger that protrudes from where his left ring finger should be, which we learn was removed when Altair first joined Hashashin.
Altair's life (aka the gameplay) is viewed through the eyes of his descendant using modern-day technology.

GENERAL INFO:

- Be an Assassin - Master the skills, tactics, and weapons of history's deadliest and most secretive clan of warriors. Plan your attacks, strike without mercy, and fight your way to escape.

- Realistic and responsive environments - Experience a living, breathing world in which all your actions have consequences. Crowds react to your moves and will either help or hinder you on your quests.

- Action with a new dimension – total freedom - Eliminate your targets wherever, whenever, and however. Stalk your prey through richly detailed, historically accurate, open-ended environments. Scale buildings, mount horses, blend in with crowds. Do whatever it takes to achieve your objectives.

- Relive the epic times of the Crusades - Assassin's Creed immerses you in the realistic and historical Holy Land of the 12th century, featuring life-like graphics, ambience, and the subtle, yet detailed nuances of a living world.

- Intense action rooted in reality - Experience heavy action blended with fluid and precise animations. Use a wide range of medieval weapons, and face your enemies in realistic swordfight duels.

- Next-gen gameplay - The proprietary engine developed from the ground up for the next-gen console allows organic game design featuring open gameplay, intuitive control scheme, realistic interaction with environment, and a fluid, yet sharp, combat mechanic.

GAMEPLAY INFO:
- Altair can use any surface that sticks out two inches to climb and interact with.
- Scout out your attack path and your escape path before you actually perform the execution.

Visa signatur

Dator: Asus Z370 Plus Gaming/ MSi DUKE RTX 2080 / i7-8700k med Pure Rock kylning / 16GB Corsair DDR4 3000 MHz CL15 / FD Define R7 TG / Zalman 850W / Logitech TGB / Sony WH-1000XM3 / Razer Deathadder 2013 / Svive 35" D501 / Samsung 960 Pro 512GB (OS) / Seagate Barracuda 3 TB / Windows 11 Pro / Laptop: HP Compaq CQ-57 401EO /

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Anti1oop
- Altair can use any surface that sticks out two inches to climb and interact with.

Tufft

Permalänk
Medlem

Nu behöver man bara typ 10000:- för att få det att flyta också =/.

Visa signatur

guisepppe @ Xbox Live.
PSN: guisepppe.
Ahriana @ Azjol-Nerub.

Permalänk

första spelet jag kommer köpa till ps3:)

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Guiseppe
Nu behöver man bara typ 10000:- för att få det att flyta också =/.

ps3 kostar bara 6000

Permalänk

inväntar Xbox 360 verren

Visa signatur

|- ASUS P6T deluxe v2-|- Intel Corei7 920 stock speed stock cooling-|- XFX HD4890 i CF|- Corsair dominator 1600mhz DDR3 -|- ANTEC P190-|- samsung 226bw-|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Legoloppa
inväntar Xbox 360 verren

Om det nu va PS3 exklusivt från början så kan du ju knappast räkna med att det kommer till 360.

Permalänk

på X360 skulle det bara lagga som alla de andra spelen. (då menar jag minimalt, men ändå störande.)

Permalänk
Medlem

Yaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaay! Bra nyheter

Permalänk

Det skulle bara vara för PS3 ibörjan, men nu när den ska komma till PC så är det riktigt bra. Väldigt snyggt.

Citat:

He was recently recruited by the feared Assassin clan, Hashashin, a group of Muslim executioners surrounded in mystery. Altair was recruited to perform a series of assassinations that will bring an end to the crusade, a duty that will have Altair's skills be put to the test.

Varför får jag känsla av att vissa kristna (fanatiker i USA) kommer inte gilla detta spel.

Edit:
Bättre kvalite på trailerna, finns i HD också. http://www.gametrailers.com/gamepage.php?fs=1&id=2581

Visa signatur

"The flames of freedom. How lovely. How just. Ahh, my precious anarchy.."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DataNusse
Det skulle bara vara för PS3 ibörjan, men nu när den ska komma till PC så är det riktigt bra. Väldigt snyggt.

Varför får jag känsla av att vissa kristna (fanatiker i USA) kommer inte gilla detta spel.

Risken finns ju annars att Altair målas upp som en hyvens kille som luras av dom "elaka" muslimerna att döda kristna och sedan blir en högerkristen hämnare som skall krossa assasinerna i guds, USAs och den heliga Burgarens namn...

OBS! Jag hoppas innerligt att det inte blir så, utan att dom håller sig till någorlunda historiska fakta... Men man vet ju aldrig.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk
Medlem

Jag ska ha det till PS3. End of story.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D CO + 2133 MHz FCLK GPU: Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM: Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 (Hynix) BZ subtimings
MB: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI SSD: Kingston KC3000 2TB PSU: Corsair RM850x

Permalänk
Medlem

Har hoppats på ett Hashishin spel! Onekligen de tuffaste lönnmördarna i historien.

Permalänk
Medlem

fy tusan va snyggt tack för tipset.

Visa signatur

Gammal

Permalänk
Medlem

Hmm...

Armborst, ok helt acceptabelt vapen för en lönnmördare
(även om jag läst att Assasinerna nästan uteslutande använde sig av stilettdolkar och att dom inte använde sig av gifter och avståndsvapen utan föredrog att mörda sina offer helt öppet för att visa att ingen kunde känna sig säker var dom än befann sig, om mördaren själv blev dödad eller tillfångatagen spelade mindre roll eftersom sekten hade många rekryter som kunde ta hans plats.)

Långsvärd!? Mysko för en lönmördare att släpa runt på, såvida han inte skall låtsas vara riddare eller något liknande.

Men Kirurgiskt implanterad fingerdolk? Inte visste jag att dom var så överjävliga på proteser under 1100-talet. Känns lite B.

Men Det är småsaker och allt kanske har sin förklaring, ser ut att bli ett självklart köp hur som helst.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk
Medlem

De försöker nog göra lite action av det. I en av bilderna visas ju hur Hashashinen anfaller en riddare av Sjukhusordern, vilket skulle kunna liknas vid att begå självmord.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SID 6.7
Hmm...

Men Kirurgiskt implanterad fingerdolk? Inte visste jag att dom var så överjävliga på proteser under 1100-talet. Känns lite B.

Det är väl ändå en dold dolk placerad på insidan av handleden eller? Han fick väl ett finger avhugget när han gick med, och utrustades med den dolda, helfeta, dolken? Så sa i alla fall den vackra tösen i intervjun.

Visa signatur

"You're never to old to burn to death in a fire." -Red Forman

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av raveremils
Det är väl ändå en dold dolk placerad på insidan av handleden eller? Han fick väl ett finger avhugget när han gick med, och utrustades med den dolda, helfeta, dolken? Så sa i alla fall den vackra tösen i intervjun.

Aha, i så fall så tar jag tillbaka det jag skrev... Kollade aldrig intervjun, trodde den var fastsatt enbart på fingret... Undrade just hur han skulle få till någon kraft bakom dolkstötarna.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk

mjoo det kommer till 360
men ja ser det så som här det blir knppast spelbart på min nuvarande dator

så därför köper jag fet till 360 skulle det nu inte komma tillxbox 360 så är det inte hela världen det lär komma så många spel till både PS3 PC Xbox 360 ändå

Visa signatur

|- ASUS P6T deluxe v2-|- Intel Corei7 920 stock speed stock cooling-|- XFX HD4890 i CF|- Corsair dominator 1600mhz DDR3 -|- ANTEC P190-|- samsung 226bw-|

Permalänk

Måste ha!

Hoppas datorn pallar bara

EDIT: Någon som har en minsta susning när det kommer ut?

Permalänk
Medlem

Dreggel och mer dreggel. Blir ett spel att längta efter.

Visa signatur

Fractal Design Meshify C | Corsair RM650X v2 | MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI | AMD 5800X3D | RTX 3070 | 32GB 3200MHz CL16

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maverickgoose
Måste ha!

Hoppas datorn pallar bara

EDIT: Någon som har en minsta susning när det kommer ut?

I mars är det sagt.

Visa signatur

Dator: Asus Z370 Plus Gaming/ MSi DUKE RTX 2080 / i7-8700k med Pure Rock kylning / 16GB Corsair DDR4 3000 MHz CL15 / FD Define R7 TG / Zalman 850W / Logitech TGB / Sony WH-1000XM3 / Razer Deathadder 2013 / Svive 35" D501 / Samsung 960 Pro 512GB (OS) / Seagate Barracuda 3 TB / Windows 11 Pro / Laptop: HP Compaq CQ-57 401EO /

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Anti1oop
I mars är det sagt.

Inte till PC, där är det inte sagt något alls.

Visa signatur

mBr76 @ XBL, My 360 blog
LIVE-spel: Gears of war, Call of duty 3, NHL 07, Fifa 07, TDU, Splinter cell:DA, DoA4, Halo 2, UNO, Street fighter 2, - Övriga Spel: Lego Starwars 2, TES IV: Oblivion, Viva pinata
---Wii spel: Zelda, Rayman, Ice age 2, Wii sports

Permalänk
Medlem

Du kan nog ändra titeln lite ..

kommer även till 360

http://www.1up.com/do/newsStory?cId=3153356

Visa signatur

sad panda

Permalänk
Medlem

E3 2K6 Trailer är ganska häfftig, helt klart värt tiden det tar att ladda ner :).

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bleak
Du kan nog ändra titeln lite ..

kommer även till 360

http://www.1up.com/do/newsStory?cId=3153356

försökte, men det verka inte funka...

edit:

hitta en ny screenshot... eller om det är concept art?

http://jeux-france.com/Webmasters/Images/50391420060511_00500...

Permalänk
Medlem

Lite töntigt att han har olika vapen han kan skruva fast på lillfingret, jag menar hallå, är han en cyborg eller vad?