Permalänk
Medlem

Ljudkort på M2N-e

Köpte nyligen ett par 5.1 högtalare till min dator. Kopplade in allt enligt instruktioner. Sätter på högtalarna för att testa ljuLjudet sprakar, det fryser fast i någon sekund och det kommer sämre ljud än mina gamla stereohögtalare?

Nån idé vad man kan göra?
Eller är det bara att gå till butiken och köpa ett ljudkort

Permalänk
Medlem

Har du installerat de senaste ljuddrivrutinerna?Det skulle även kunna vara någon inställning som ställer till det.

//_Boriz

Visa signatur

Asus Prime B360M-A | i7-9600K | Asus ROG STRIX RX5700 XT | Corsair Vengeance LPX Black 2x8Gb 2666Mhz | Kingston A2000 M.2 1Tb | 2x Barracuda Q1 SSD 960Gb

Permalänk
Medlem

Jag har installerat skivan man fick med moderkortet. Alla inställningar är på original, vart kan man få tag på dom senaste?

I annat fall, kan man sätta in ett nytt ljudkort fastän det finns inbyggt?

Permalänk
Medlem

Nya drivrutiner hittar du på Asus hemsida.

Du kan stoppa in ett PCI-ljudkort, men då måste du inaktivera det inbyggda i BIOS.

//_boriz

Visa signatur

Asus Prime B360M-A | i7-9600K | Asus ROG STRIX RX5700 XT | Corsair Vengeance LPX Black 2x8Gb 2666Mhz | Kingston A2000 M.2 1Tb | 2x Barracuda Q1 SSD 960Gb

Permalänk
Medlem

Kan det vara fel på någon annan komponent?

Ram minne? Processor?

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd flyttad*

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe