Micron lanserar ett 16-gigabyte minne

Permalänk
Melding Plague

Micron lanserar ett 16-gigabyte minne

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Lagom stort!

Permalänk
Medlem

Maffigt..

Visa signatur

» Citera mig om du vill ha ett svar.

Permalänk

lite dyrt dock

Visa signatur

Petar i el-uttag. [img][/img]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Catamenia
lite dyrt dock

Jag skullle nog hellre köpa några datorer för vad det där minnet kostar.

Visa signatur

-\n-

Permalänk
Medlem

Får väl köpa ett par sådana o köra i dual då.. Inga billiga minnen det där

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk

16gb, de kanske räcker till Vista då?

Permalänk

Rubrik: "Micron lanserar ett 16-gigabyte minne"

Brödtext: "Micron meddelar att man just utvärderar 16-gigabyteminnet men att massproducering och försäljning förväntas starta i fjärde kvartalet detta år."

Visa signatur

Är det verkligen det här du borde läsa just nu?

Permalänk
Medlem
Citat:

Minnet består av 36 stycken 4 gigabit-kretsar

Jag får det till 18GB?

Permalänk
Medlem

Vilka chipsets kan addressera så mycket minne per slot? Och även om dom kan det, hur stort är användningsområdet? (Minnet är ju helt ointressant om man har slots att avvara, åtta stycken 2GB-minnen är ju billigare än ett 16GB. )

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Finkelzvin
Jag får det till 18GB?

Räkna med en extra bit per byte för paritet (antar jag att det är).

Visa signatur

Nej är också service.

Permalänk

Hehe, det KANSKE räcker för Vista

Visa signatur

E6600 | 2*Corsair XMS2 Xtreme 1024mb Cas4 | 6800 GT | Asrock Dual VSTA s775 | 200 + 300gb Seagate | Antec P150 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rushdie
Vilka chipsets kan addressera så mycket minne per slot? Och även om dom kan det, hur stort är användningsområdet? (Minnet är ju helt ointressant om man har slots att avvara, åtta stycken 2GB-minnen är ju billigare än ett 16GB. )

Räkna med en extra bit per byte för paritet (antar jag att det är).

men åtta 16GB moduler är mer!

Visa signatur

Nätverksnörd

Permalänk
Medlem

Undrar hur många år det tar för att det skall sjunka till ett par tusenlappar..?

Visa signatur

Antec P182 | Intel C2D E6850 | Gigabyte P35 DS4 rev2.0 | Corsair 2GB 800MHz | XFX 8600GT Zalman XT | Xtreme Gamer Low Profile | 3x Samsung Spinpoint

Permalänk
Avstängd

16gig är sjukt mycket o ett högt pris på ett minne också.

får hoppas priset sjunker en del snart iallfall så det kanske kommer till vanliga datorer om något år

Permalänk
Avstängd

16gb minne = overkill, köper hellre en bil för pengarna

Permalänk
Medlem

usch, kan det inte komma några bryggor med kontroller på så man kan sätta i 4 1GB pinnar i varje minnesport eller nått.. 4x4~16

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

nåå...

snart kanske vi kan se sådana där tillsammans med någon typ av iRam. 50 gb med sådär "lagom" snabb åtkomsttid och läshastighet. Till ett vettigt pris givetvis. (läs: 10 år )

Visa signatur

"Jag har funnit det"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av yeahman
16gb minne = overkill, köper hellre en bil för pengarna

Det kanske inte är för hemmanvändare som sitter på Windows XP och Office.

Vill se dig säja overkill med 16GB om 10år. Då kommer du säja overkill med 16TB jag klarar mig bra med mina 1TB minne.

Visa signatur

Intel i7 5820k @4Ghz || ASRock x99m killer || Gigabyte RTX 2080 || Crucial DDR4 16gb @2600mhz || Noctua NH-D15 || Samsung 840 Evo 500gb

Permalänk
Hedersmedlem

Dyrt som sagt men det är bra att någon pushar fram utvecklingen.

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av yeahman
16gb minne = overkill, köper hellre en bil för pengarna

Beror på vad man arbetar med.

Visa signatur

(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem

Den ska jag ha 4st av i min dator Så installerar jag Xp på dom med

Visa signatur

Chassi: Fractal Meshify, Skärm: LG C2 oled, GPU: AMD 6950XT, CPU: Ryzen 5800X3D, M2: 1TB , SSD: 480GB, M2 1TB, PSU: Dark Power Pro 1500W, Mobo: ASUS TUF GAMING X570-PLUS, RAM: 32GB Ripjaws @ 3600MT, Mus: Logitech G502X Matta: Steelseries QcK Heavy, Tbord: Logitech MX Mech Mini, Hörlurar: BD DT1990 Pro, DT770 PRO, Superlux HD-668B, Sennheiser HD599 OS: Win11. AI: Tascam US-20x20, Monitorer: Yamaha HS7 x2.
Citera när ni svarar! :)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wh1spY
Den ska jag ha 4st av i min dator Så installerar jag Xp på dom med

xp klara bara 3 gb

vista klarar väl 32

Permalänk
Medlem

De va på tiden att de händer nått på storleksfronten.
Så less på dessa ministickor som är nu.
Och va än folk säger.. data blir större hela tiden .. de (kommer) behövas.

Eller vill ni leka Bill gates o dra några för framtiden skrattretande kommentarer?

GO ahead make my day

Permalänk
Medlem

gigabyte I-RAM!!! *dräggel*

Visa signatur

jag är lyckligare än du. Jag är bra på poker...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av yeahman
16gb minne = overkill, köper hellre en bil för pengarna

En person som arbetar med stora arrayer har säkert nytta av några 16 giggare, men för de flesta hemanvändare så är det förståss onödigt.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RMgX
En person som arbetar med stora arrayer har säkert nytta av några 16 giggare, men för de flesta hemanvändare så är det förståss onödigt.

Precis, man inriktiar sig knappast på hemanvändare, och absolut inte på överklockare. Klart värt pengarna om man har en stor, dyr burk utan lediga minnesplatser.

Helt irrelevant för AMD-ägare är det ju dock inte, eftersom man med enbart två stickor når 32 GB, och stöd kan inte vara mer än en BIOS-uppgradering bort. Stöd för 2 Gbit-konfigurationer krävs, men det är enbart en fråga för adresslogiken.

Jämfört med http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=321146 tycker jag inte heller priset verkar stötande. Detta kostar ju 180 000 kr för 16 GB, och då åker fyra platser.

AndreaX: Riser-kort till RAM-minne har funnits, men då passiva. Att stoppa in minneskontrollers hur som helst funkar inte, och den gamla metoden kommer inte runt signalproblemen, snarare tvärtom.

Visa signatur

Religion och vidskepelse är smittsamma psykiska sjukdomar, den biologiska motsvarigheten till datorvirus.
"-Pappa, pappa, idag firade vi födelsedag och hela dagis fick gå på McDonalds. - Vems födelsedag då? - En farbror som hette Lenin."