Asus tillkännagiver P5W64 WS Professional

Permalänk
Melding Plague

Asus tillkännagiver P5W64 WS Professional

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Frågan är ju hur bra det kommer att överklocka.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800XASUS Prime X570-P64 GB DDR4WD Black SN850 M.2 - 1TBNvidia GeForce GTX 1060 6 GBCorsair RM750X V2DEEPCOOL GAMMAXX L240 V2Fractal Design Define R5

Permalänk
Medlem

Äntligen så kommer det kort med fler PCIe 16x portar... är väldigt trött på den gamla PCI bussen!

Permalänk
Medlem

Varför envisas Asus med att köra ADI 1988B, det är skräp enligt mig. Om jag höjer ljudet till 100% på wave och master så skrapar det i högtalarna, och då menar jag inte att jag kör på för fullt vid höga volymer. Utan högtalarna själv kanske ligger på 20%, samma sak med hörlurar.

Och nya drivrutiner finns inte att finna på soundmax.com, utan de hänvisar till Asus och de är inte kända för att lägga upp nya drivrutiner när de finns tillgängliga. Jag hade föredragit om Asus fortsatt använda Realtek ALC882 eller senare.

Men annars ser kortet smaskigt ut, även om det är lite overkill för mig med 8 hårddiskar osv.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk

Overkill för vissa, just och just för andra. Har 8 sata-diskar i nuläget och jag skulle gärna uppgradera till ett moderkort som har stöd för 8st från början så jag slipper investera i ett dyrt, med hög vill-ha-faktor, sata-kontrollerkort.

Annars så såg det rätt bra ut för mig. 2st vanliga PCI också så man får med sig sitt Audigy2 och PCI-grafikkort.

Visa signatur

That's just my opinion, I could be wrong...
> C2Q Q6700 > 8GB PC6400 > Gigabyte 965P-DQ6 > HD4870X2 & HD4650
> Lian Li PC-201B > Corsair HX620 > 10.46TB > HP LP3065 & 2x HP LP2065

Permalänk
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MOrKiz
Gamla nyheter http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=109572

För dig kanske men inte för mig å många andra. Jag besöker inte xtremesystems så ofta och är mycket på Sweclockers där det disskuteras bl.an på svenska.
Så jag välkommnar den nyheten.

Alltid nån som är så petig. Varför driver du inte ett eget forum då och slänger in bara direkt/färska nyheter???
Jag kanske blir medlem där

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DualCore
För dig kanske men inte för mig å många andra. Jag besöker inte xtremesystems så ofta och är mycket på Sweclockers där det disskuteras bl.an på svenska.
Så jag välkommnar den nyheten.

Alltid nån som är så petig. Varför driver du inte ett eget forum då och slänger in bara direkt/färska nyheter???
Jag kanske blir medlem där

Tja, jag har vid flertalet tillfällen skickat in färska nyheter till redaktionen och försökt få dem publicerade. De har skitit i det varje gång... Så därför anser jag det inte vara lönt längre..

Permalänk
Medlem

Synd där, kanske dom borde öppna sina ögon mer för tips från medlemar.
Annars är det bara att posta det som vanligt i forum.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DualCore
Synd där, kanske dom borde öppna sina ögon mer för tips från medlemar.
Annars är det bara att posta det som vanligt i forum.

Jo, det kan man förvisso göra. Nackdelen blir dock att de snabbt försvinner i röran av andra trådar.

Får man upp nyheterna på startsidan så är chansen mycket större att folk fattar intresse...... Hade förvisso varit coolt ifall de hade haft en sida där medlemmarna kunde posta nyheter...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MOrKiz
Hade förvisso varit coolt ifall de hade haft en sida där medlemmarna kunde posta nyheter...

Det där gillade jag.
Då hade intresset ökat ännu mer.

Permalänk
Medlem

Alltså detta moderkort, är det bara till för arbetsstationer eller är det lika bra på att spela som dom andra korten?
Vad har man för nytta av 4st PCIe portar?