Produkttest: Coolermaster Mystique 631

Permalänk
Melding Plague

Produkttest: Coolermaster Mystique 631

Coolermaster Mystique 631 är en datorlåda i aluminium som utrustats med två 120 mm-fläktar för luftflödet. Den är förberedd för vattenkylning och har en mycket speciell design. Johannes har här sett närmare på vad den har att erbjuda.

Läs produkttestet: Coolermaster Mystique 631

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Verkar väl rätt okej, men inget som erbjuder något speciellt mervärde.

Visa signatur

ETT @ CPU: i7-10700K - RAM: 32GB - GPU: RTX 3080 - MON: 32" 1440p 144Hz
TVÅ @ CPU: i9-9900K - RAM: 64GB - GPU: GTX 1660 Ti - MON: 49" 1440p 120Hz
TRE @ CPU: i7-6700K - RAM: 16GB - GPU: GTX 1080 - MON: 27" 1080p 144Hz
FYRA @ CPU: i7-11700 - RAM: 128GB - GPU: RTX 3060 - MON 49" 1440p 120Hz
FEM @ CPU: i7-11800H - RAM: 16GB - GPU: RTX 3070 - MON 15,6" 1440p 165Hz

Permalänk
Avstängd

Varför gör ingen chassin som har 120mm fläktplats på sidan? Gillar inte små 80mm fläktar.
Men annars så värkar ju chassit vara riktigt najs. Kanske något för mig.

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk

använd en bättre kamera nästa gång, de där bilderna ser fruktansvärda ut

Permalänk
Medlem

Ja.. sitter själv med exakt detta chassi å dessa två minus som rensensionen nämner är inget annat än skratt retande.. ni måste ha fått något mysko exemplar.
"
*Svårt att ändra utseendet på fronten
*Svårt att få av fronten.
"

Alltså punkterna gäller inte all exemplar.
Utöver detta så är detta mitt första CM chassi å jag är otroligt nöjd med det.

Permalänk
Medlem

vilken kass kvalité på bilderna, fick ont i ögonen -.-
rätt fint chassi dock, funderade på ett men blev ett lian-li pc65 istället.

Visa signatur

: AMD Ryzen 2600X : 32GB Corsair : Nvidia RTX 2070 :

Permalänk
Medlem

jag ska nog ta och köpa detta med det hade jag tänkt några veckor innan denna recension också

Visa signatur

E6300 | Thermalright Ultra-120 eXtreme + Noctua 120mm 1200rpm | Gigabyte GA-965P-DS3 | 3GB Corsair XMS2-6400 CL5

Permalänk
Medlem

Man blir ju mörkrädd. Använd en bättre kamera.

Hm, jag gillade inte detta chassit av någon anledning. Bra recension dock.

Visa signatur

» Citera mig om du vill ha ett svar.

Permalänk
Medlem

Har samma skruvlösa funktion i min dell dator som är några år gammal. men gillar att andra har gått över till det får det är väldigt smidigt.

Visa signatur

Q6600 @ 2,8Ghz | 8800GT 512MB | 8gb A-data pc-6400 | GA-P35-DS4 |Antec sonata 3 | HP W2207

Permalänk
Medlem

Älskar mitt chassi. Att byta håll på fronten var en barnlek och tog 3 minuter. Lådan blir ljusår snyggare om man vänder fronten.

Visa signatur

Joined the dark side in 2024. (PC till Mac)

Permalänk
Medlem

Chassit verkar jäkligt fint!

Jag fick dock intrycket att recensionen inte korrekturlästs. Till exempel:
"Förutom det var ljudnivån låg (med de komponenter som användes) blev det ett bra luftflöde genom chassit."

Permalänk
Medlem

Detta var min första Produkttest så kom med komentarer,
ursäkta för bilderna, blev en ny kamera att inhandla med bättre skärpa.

Säg vad ni tyckte va bra och dåligt.

Mvh Johannes

Visa signatur

-(E6600)-|-(Asus P5K WS)-|-(4gig pc6400 A-data)-|-(Asus Geforce 8800Gts 640mb)-|-(WesterDigital 74gig Raptor)-|- (x2 WesternDigital Raid Edition 500gig)-|-(Cooler Master 650)-|-(Windows XP Proff 64bits)-

Permalänk
Medlem

samma layout som sonata II ,dåligt luft flöde , men med sonata får man iallafall en agg på 450 w även om inte är nåt märkvädigt. Vill man nu köpa en chassie utan agg då tycker jag man kan välja antec solo som dessutom är inte bara billigare men snyggare .

Visa signatur

Play : i7920@3360mhz/HD 5770 / 1,75 tb HDD
Work : Phenom2 X6 1055T/2,25 tb HDD
server : e6300@ 1,8 ghz/ 4 tb hdd

Permalänk

Jag har ett sånt (Fick det för en dag sen 31/8)
Jag jag åkte o hämtade chassiet tänkte jag, wow, det väger ju inget ett skit.
Till skillnad från min ShuttleXPc är detta en fjäder, dock har jag ej satt in några komponenter.
Jag kunde knappt vänta tills jag kom hem, så jag öppnade paketet direct.
Hela mitt hjärta fylldes av kärlek till designen, när man kollar på chassiet så ser man verkligen att det är skitsnyggt.
Den skruvlösa designen har sina för och nackdelar, jag tyckte att det vara lite krångligt att få loss "skyddsplåten", men det årdnade sig efter några minuter.
Jag har inte kunnat prova om temperaturen är bra, eftersom att mina komponenter inte har kommit än :(, kära komplett får mitt moderkort den 9:e.
Fast i min order står det att det ska ha skickats idag :S

Aja, jag får väll vänta lite då.

Permalänk
Medlem

Ser riktigt bra ut med tanke på priset. Säkert mycket mer "meckarvänlig" och tystare än wavemaster.

Permalänk
Medlem

Helt Ok chassi detta. Pulade ihop en dator till en bekant nyligen med chassit ifråga. Bra konstruktion, ganska behändig storlek och ser ganska bra ut. Har haft med ett ganska stort antal chassin att göra med o detta tillhör defenitivt de bättre i gänget. Kan bli lite trångt med mkt prylar i datorn dock.

Visa signatur

Lian-Li Tu150 (fläktmoddad) w Corsair SF750 Platinum SFX / Asus Strix B550-i Itx / Ryzen 5600x @ 4.92.. Scythe Fuma 2 / Crucial Ballistix 2x16 3600@4000 / WD Black SN850 NVME + Kingston A2000 NVME / MSI Radeon RX 6800 referens / 2x120mm Noctua NF-A12x15 golv. 2x120mm Noctua NF A12x25 In och Utblås. Fläktmod tak 1x140mm Noctua NF A14 utlblås via kammare baktill. Samsung 34" c34j791 3440x1440.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av The_crasy_man
Detta var min första Produkttest så kom med komentarer,
ursäkta för bilderna, blev en ny kamera att inhandla med bättre skärpa.

Säg vad ni tyckte va bra och dåligt.

Mvh Johannes

Hej Johannes!!

Eftersom detta var ditt första produkttest så får du lite mer feedback:

1. Skaffa en bättre kamera, bilderna var inget roligt...! (Förstod inte din tråd ovan, har du köpt ny eller ska du göra...?)

2. Ett gammalt knep som jag lärde mig av en tidningsredaktör var att aldrig sätta samma bild på första sidan som i själva artikeln. Det skapar en obehaglig déjà vu känsla för läsaren.

3. Eftersom vattenkylning verkar vara en stor grej med detta chassi så skulle ni testat det. (Givetvis tycker jag inte att du personliga ska köpa ett vattenkylningskit bara för den saken skull! )

4. Låt gärna en kompis korrekturläsa innan du skickar in texten! Själv stirrar man sig oftast blind på ord och uttryck.

5. Undvick gärna slanguttryck! "Att flytta luckan tyckte jag var rätt komplicerat." Det heter: "Att flytta luckan tyckte jag var ganska komplicerat."

Ha det bra nu och så hoppas jag att vi får se fler produkttester från din sida i framtiden!

/Daniel

Permalänk
Medlem

Verkar som om det bara är jag som blir irriterad på fläktarna i bakstycket och i nätagget..?

Jag undrar varför det ALDRIG kan skickas med adaptrar om man nu ska kalla det så, för fläktarna så att man verkligen kan skilja på vilken till- / från- luft som går vart...

Jag skulle vilja haft det så att fläkten i bakstycket sög ut luften under och runt CPU: n utan att dra luft ifrån resten av lådan.

Sedan (Minns inte om det satt nån fläkt i sidan, men jag tror det var så, orkar inte gå tillbaks å kolla, men utgår ifrån det iaf) borde det vara (och tror jag såg att det faktiskt följde med till min häpnad) en slang med för just CPU: n. Likaså bör det sitta ett fläktgaller med ett stort j-a filter som tar bort fin- damm men även släpper igenom maximalt med luft så inte fläkten får jobba skiten ur sig.

Jag tycker det är meningslöst med fläktar som bilden visade med utblås strax under PSU: n eftersom majoriteten av luften går från PSU: n direkt till ublåset bak i lådan. Det beror självklart på om fläkten i PSU: n är vänd åt endera hållet, men oftast brukar iaf vanliga såna agg. suga ut luften, och det innebär i så fall att fronten och ev. fläktar i sidorna (Om man vänt på dem så att de tar in luft i lådan) blir knökfulla med damm direkt pga. fett sug.

Bästa vore att styra luften separat för nätagget, in och ut på varsin sida till en början. Sen lika med CPU: n och hårddiskarna.

Men iaf bör det vara luftkanaler särskilt för CPU: n om man nu har en vanlig låda så att den uppvärmda luften inte vispas runt- runt, utan stilrent kall luft in till CPU: n, sen raka vägen ut utan att blandas med uppvärmd luft från allt annat man har där...

Visa signatur

Ju fler kockar, desto sämre soppa...
Någon som vill köpa min stereo, min lätta MC, och lite andra bra-att-ha-saker?
http://www.mineg.net/tony

Permalänk

hej hej beställde detta chassi i går och de ser väldigt bra ut..

tyckte att produkt testet va bra gjort.. mvh henrik

Visa signatur

E man inte dalmas så får man försöka ta sig upp i samhället på något annat sätt...

Permalänk
Medlem

får ett SAPPHIRE RADEON HD4870 1GB plats i den här lådan?

http://www.dustinhome.se/pd_5010184161.aspx?

Visa signatur

CPU Intel core i9 9900K COOLING NZXT Kraken X62 RAM 32Gb Corsair 3200Mhz GPU Asus RTX 2070 STRIX SSDs Corsair Force GT 120GB | Samsung EVO 500GB PSU Corsair AX 1200W 80+ GOLD CASE Fractal Design R5