Permalänk
Medlem

MSI K7T Turbo ver:3

Lilla envisa jag skall ha igång en gammal dator men får inte usb att funka
och jag har inte drivrutinerna till moderkortet.
moderkortet heter MSI K7T Turbo ver:3 men jag hittar bara drivrutiner till
MSI K7T Turbo och dom har jag instalerat men fortfarande ingen fungerande usb.
Nån som vet vad jag skall göra.

Tack på förhand

mvh Jocke

Permalänk

Vad kör du för OS på den?

Har för mig att man måste ha minst 98SE för att det ska fungera.

Visa signatur

Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero...AMD Ryzen 7 5800X @ 4600MHz / 1.23V...Phanteks P600S
G.Skill Trident Z RGB 2x16GB 3600MHz CL14...Sapphire Radeon RX 7900XT Pulse Gaming OC
LG 34'' UltraGear 34GN850...Logitech MX Keys S...Logitech MX Master 3S...Corsair RM750x
Kingston KC3000 2TB M.2 + Kingston KC3000 4TB M.2...Filserver - WD Gold 6TB x 4 + Seagate IronWolf PRO 8TB x 4

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lord_Moridin
Vad kör du för OS på den?

Har för mig att man måste ha minst 98SE för att det ska fungera.

Jag kör xp home

Permalänk

www.viaarena.com där finns det ganska mycket drivrutiner till gamla kort som trillskas, men i och med att du har socket a så ska det egentligen inte vara några problem (fast ibland trilskas det).

Börja med att ta hem "Retro chipset VIA 4in1 drivers" därifrån, dom ska man alltid installera i vilket fall,

Egentligen ska du ta hem USB drivrutinerna via windows update, bara att prova och se om det funkar, annars så ska dom ligga med i service packen

Säker på att det är drivrutinsfel?? Portarna kanske är brännda.

Är dom aktiverade i bios?

Drivrutinerna är nog samma till alla versioner, konstigt annars.

Hadde själv ett k7t turbo rev1, väldigt stabilt o bra kort tills kondingarna pajjade, men fick ett nytt på rma som jag sålde.

Permalänk
Hedersmedlem

Hör hemma i AMD-delen.

*tråd flyttad*

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe