Produkttest: Asus Pundit P1-AH1

Permalänk
Medlem

Re: IDE/SATA

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Comando
Bara 1 IDE och 2 SATA anslutningar. Innebär det att jag inte kan använda min gamla ide-hårddisk och ide-dvd-brännare samtidigt? Eller är SATA bakåtkompatiblet? Eller måste jag köpa en ny sata-hd fär att kunna behålla ide-brännaren..

Hittade annan fakta i specen hos Dustin.se...
1st Ultra ATA/100 för 2st enheter
1st SATA/150 för 1st enheter

Jo, som du kanske känner till så kan man ju ansluta 2st IDE/PATA-enheter på en anslutning/sladd.

Visa signatur

Sapphire Pure Innovation/ Athlon X2 4400+@2.7GHz/ 2GB OCZ/ X1800XT

Permalänk
Medlem

ASUS Pundit P1-AH1 HTPC HD-TV?

Tja har nu läst lite ASUS Pundit P1-AH1!

Och har bara några frågor som jag hoppas ni kan svara på!

Som jag har förtått det så fins det ingen möjlig het för ett extärnt grafikort?

Och i så fall inte, vad tror ni om man har bra minne och bra processor går det att spela upp HD-klipp..mm lr är den för klen för det?

Vad tycker ni att jag ska ha för minne och processor i så fall?

NYBÖRJARE!

Visa signatur

MVH kimpaN!

Permalänk
Medlem

jag har en P4 2,4GHz och 512Mb minne och HD klipp fungerar bra.. runt 50% belstning av processorn så med en snabbare processor så lär det ju knappt märkas.. använder min som HTPC så mer än 512Mb minne är helt onödigt

däremot så kan det vara en ide att köpa en 2.5" hårddisk och montera kylning
för luften cirkulerar ganska dåligt där hårddisken är placerad
annars är jag nöjd med vad jag fick för pengarna

Permalänk
Medlem

Ojoj, här var det ju år o dar sen man var aktiv..
Har ju dessutom hamnat lååångt efter i datorvärlden som man för länge sedan hade ganska bra koll på..

Men hursomhelst, har beställt en PUNDIT P1-AH2(läses kanske Pund IT?), och största frågan är om GeForce 6150 chippet är en uppgradering från GeForce TI4200 kortet?

Uppsättning :

Pundit1-AH2
Athlon64 (dual) 4200+
Barracuda 320GB SATA
DIMM DDR2 1Gb 5400 (667Mhz), KVR

Finns säkert massor av invändningar, men vill ha en liten och tyst burk. (Dessutom är den här pundaren snygg.) Mitt nuvarande dragon tower med förtielva fläktar låter som en höfläkt på fullvarv..

Visa signatur

// Pierre Broberg
http://www.pierrejavel.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Loket
Ojoj, här var det ju år o dar sen man var aktiv..
Har ju dessutom hamnat lååångt efter i datorvärlden som man för länge sedan hade ganska bra koll på..

Men hursomhelst, har beställt en PUNDIT P1-AH2(läses kanske Pund IT?), och största frågan är om GeForce 6150 chippet är en uppgradering från GeForce TI4200 kortet?

Uppsättning :

Pundit1-AH2
Athlon64 (dual) 4200+
Barracuda 320GB SATA
DIMM DDR2 1Gb 5400 (667Mhz), KVR

Finns säkert massor av invändningar, men vill ha en liten och tyst burk. (Dessutom är den här pundaren snygg.) Mitt nuvarande dragon tower med förtielva fläktar låter som en höfläkt på fullvarv..

Jag är nyfiken på att höra hur resultatet blir. Jag håller på att skissa på inköp av en liknande maskin som skall köras som HTPC och svälja HD utan problem.

Permalänk
Medlem

Ska rapportera skillnaderna i ny tråd sen, hamnar nog i "stationära datorer" ..

// Pierre Broberg

ps. hur testar jag HD sen? finns det program för det eller är det att starta en HD film o se om det flyter?

Visa signatur

// Pierre Broberg
http://www.pierrejavel.com

Permalänk
Medlem

exakt.. flyter det så fungerar det ju sen kan du ju altid kolla i aktivitetshanteraren hur hög processor belastning det är... jag har ca 50% med min P4 2,4Ghz.. fast det sitter ett sämmre grafikkort i min Pundit-R, ATI 9100 IGP
men det fungerar bra att kolla HD film så den får duga än ett tag