Permalänk
Medlem

CSS Tweak Tool?

Jo det är så att jag letade runt lite på nätet efter den där Tweak Tool för Counter strike Source. jag fattade inte deras förklaringar hur man skulle göra. Och jag hittade ingen tråd om det på forumet. Är det någon som skulle kunna hjälpa mig? Någon som har en guide på svenska?

Visa signatur

Nätagg: Fractal Design 1000W Platinum CPU: i7 4790k 4,4ghz RAM: 16gb GPU: Palit 1080

Permalänk

ouch.. ser att du har Celeron. Då kanske du behöver tweaka för att få mer flyt?
Om det nu är det som Tweaka betyder

Permalänk
Hedersmedlem

Om du skickar länk till programet kan jag hjälpa dig.

Permalänk
Medlem

mm..här har jag en länk till nedladdnings platsen iaf:

http://mac.softpedia.com/progDownload/CSS-Tweak-Download-2006...

Edit: Jag laddade ner det nu men jag hittar ingen exe-fil. Faktum är att jag inte är världens geni på sånt här =/

Visa signatur

Nätagg: Fractal Design 1000W Platinum CPU: i7 4790k 4,4ghz RAM: 16gb GPU: Palit 1080

Permalänk
Medlem

Kan bero på att det dels är till Macintosh och dels är till för att optimera CSS-filer för websidor Inte riktigt det du är ute efter misstänker jag

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk
Medlem

Haha
Counter-Strike: Source bör förkortas CS:S, inte CSS som står för "cascading style sheets" och är som redan nämnts något som rör webbsidor och dylikt.
Kan klistra in det jag kör i min autoexec.cfg för att få bra fps, allt ser ut som skit men jag får iaf till 90% 100 fps konstant. Är säkert en del där som inte gör någon nytta, men skit i det.

fps_max 101 r_decals 0 mp_decals 0 con_enable 1 net_graph 0 fog_enable 0 cl_showfps 1 cl_radartype 1 cl_show_bloodspray 0 cl_ejectbrass 0 cl_scalecrosshair 1 cl_show_splashes 0 cl_smooth 0 cl_downloadfilter nosounds cl_c4dynamiclight 1 r_3dsky 0 r_shadows 0 r_eyes 0 r_teeth 0 r_drawrain 0 r_modellodscale 0.1 r_decal_cullsize 1 r_drawlights 1 r_DispUseStaticMeshes 1 r_3dnow 1 r_lod -1 r_mmx 1 r_sse 1 mat_dxlevel 70 mat_picmip 5 mat_mipmaptextures 1 mat_specular 0 mat_bloom 0 mat_bumpmap 0

Permalänk
Medlem

erm......jaha. Det var som fän. Ett litet ":" kunde gör en sån skillnad. Ok men jag har hört från en kompis att det finns ett program som man kan tweaka med. För att få mer fps i CS:S. Sant?

Visa signatur

Nätagg: Fractal Design 1000W Platinum CPU: i7 4790k 4,4ghz RAM: 16gb GPU: Palit 1080

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ibis
Haha
Counter-Strike: Source bör förkortas CS:S, inte CSS som står för "cascading style sheets" och är som redan nämnts något som rör webbsidor och dylikt.
Kan klistra in det jag kör i min autoexec.cfg för att få bra fps, allt ser ut som skit men jag får iaf till 90% 100 fps konstant. Är säkert en del där som inte gör någon nytta, men skit i det.

fps_max 101 r_decals 0 mp_decals 0 con_enable 1 net_graph 0 fog_enable 0 cl_showfps 1 cl_radartype 1 cl_show_bloodspray 0 cl_ejectbrass 0 cl_scalecrosshair 1 cl_show_splashes 0 cl_smooth 0 cl_downloadfilter nosounds cl_c4dynamiclight 1 r_3dsky 0 r_shadows 0 r_eyes 0 r_teeth 0 r_drawrain 0 r_modellodscale 0.1 r_decal_cullsize 1 r_drawlights 1 r_DispUseStaticMeshes 1 r_3dnow 1 r_lod -1 r_mmx 1 r_sse 1 mat_dxlevel 70 mat_picmip 5 mat_mipmaptextures 1 mat_specular 0 mat_bloom 0 mat_bumpmap 0

Hur kommer man åt den där autoexec.cfg - grejen då? jag har också problem med mina FPS. Det kan vara allt mellan 35 - 180 FPS sådär... helt störande när det går upp och ned hela tiden. Kopierar gärna dina inställningar om det hjälper

Permalänk
Medlem

Tja, man kan nog göra så att den exekveras automatiskt, men jag har bara lagt den där brevid config.cfg, sen kör jag en "exec autoexec.cfg" när jag skall spela, skriv det i konsollen alltså.
Är bara en enkel textfil, med det där i

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ibis
Tja, man kan nog göra så att den exekveras automatiskt, men jag har bara lagt den där brevid config.cfg, sen kör jag en "exec autoexec.cfg" när jag skall spela, skriv det i konsollen alltså.

Så jag kopierar denna texten i rutan som finns när man startar source?
EDIT: Fattar inget som du skrev i tidigare post =P allt jag kan göra i CS är att skriva fps_max något och net_graph 1-3 också

Permalänk
Medlem

Jag förstår inte heller riktigt. Lust att förklara specifikt hur man skall gå till väga.

Visa signatur

Nätagg: Fractal Design 1000W Platinum CPU: i7 4790k 4,4ghz RAM: 16gb GPU: Palit 1080

Permalänk

Skriv in skiten i en textfil (Högerklick->Nytt->Textdokument). Antagligen så lägger du den i samma mapp som din config.cfg är i. Skriv "exec sopor.txt" om du nu har döpt den till det.

Vet dock inte om CS:S kan exekvera .txt. :>

Visa signatur

Neun und neunsich.

Permalänk

isåfall så sparar man den i .cfg istället för .txt.

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Korsordsguru

Lägg den här i Steam\SteamApps\<konto>\counter-strike source\cstrike\cfg som autoexec.cfg så kommer den köras när spelet startar.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Altså jag gjorde precis som ni sa. Jag la in texten i ett text dokument och la den i den där directori. Men sen då? Är det bara att starta sen eller är det nåt mer man ska göra? Jag startade spelet och började lira men det var ingen skillnad.

Visa signatur

Nätagg: Fractal Design 1000W Platinum CPU: i7 4790k 4,4ghz RAM: 16gb GPU: Palit 1080

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Olof The Great!!
Altså jag gjorde precis som ni sa. Jag la in texten i ett text dokument och la den i den där directori. Men sen då? Är det bara att starta sen eller är det nåt mer man ska göra? Jag startade spelet och började lira men det var ingen skillnad.

99% säker på att du spart den som autoexec.cfg.txt.

Gå in på visa -> mappalternativ och kryssa ur "dölj filändelse för kända filtyper".

Permalänk
Medlem

OK men ska jag ta bort den gamla CFG filen config.cfg?

Visa signatur

Nätagg: Fractal Design 1000W Platinum CPU: i7 4790k 4,4ghz RAM: 16gb GPU: Palit 1080

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Olof The Great!!
OK men ska jag ta bort den gamla CFG filen config.cfg?

nej det ska du inte göra, den exekverar spelet automatiskt, döp din fil till va fan du vill, spara den som en .cfg-fil sen när du startat spelet tar du fram console'n och skriver "exec filensnamn.cfg. svårare än så är det inte, gjorde jämnt så när jag körde med buyscripts, skitbra.

EDIT: Oops! såg inte att det var en gammal tråd, ursäkta mig!

Visa signatur

| Asus P8P67 EVO B3, P67 Socket 1155 | Intel® Core i5 2500K | MSI GeForce GTX 580 OC 1536MB GDDR5, (800Mhz) | Corsair 8GB DDR3 1600MHz/CL9/VENGEANCE | INTEL 320 Serie SSD 120GB SATA II |