VisionTek lanserar Radeon X1300 med PCI

Permalänk
Melding Plague

VisionTek lanserar Radeon X1300 med PCI

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Gulligt.

Visa signatur

R7 5800X | Asus ROG Strix X570-I Gaming | 16 GB RAM | RTX 3080 | 2 TB SSD | CM NF200P | Corsair SF600

Permalänk
Medlem

Är det nostalgi som fick visiontech att göra denna?

Annars kan det vara nyttigt att köpa till päron som inte har vet att skaffa en ny burk när hårdvaran e pasé om de vill klämma ur lite mer ur den.

Permalänk

Wiiie! Haffe kommer kunna köra XGL/Compiz på sin gamla dator!

Permalänk
Medlem

Wohooooo

Nu kanske HL2: ep 1 blir spelbart på min gamla P2 233 MHz MMx, 32 MB EDO RAM 2 GB Hårddisk, 56 k modem!
Weee Back in buisness!
Det stod visst vistacertifierat åsså, koolt då kommer jag ju att kunna köra det!

Visa signatur

P182 | Asus Z170-A | i7 6700k | R9 290X | 2x8GB Corsair 2400MHz Cl14 | Intel 750 400MB | TBs of diskstorage

Permalänk
Medlem

Men varför i hela !"¤%"#%!! sätter man aktiv kylning på ett kort som drar typ 1/3 så mycket ström som t.ex. nForce4 MCP?!

Annars är det rätt bra, om priset blir LÅGT. Då är det ett enkelt sätt att skaffa dubbla monitorer. Jag hade tänkt göra det tidigare, men jag gav upp då det blev för dyrt (ska sälja andra skärmen istället). Jag hade fått lägga ut minst 500kr för ett grafikkort, vare sig nytt PCI-E eller ens begagnat PCI-E/PCI.

Visa signatur

Min dator äger mig. True story.

Permalänk
Avstängd

jahapp men stödjer den 1080p utan problem?

Permalänk
Medlem

Men hur bra funkar det? PCI är väl för långsamt även för ett sugigt budget kort?
Fast det verkar ganska nice, troligtivs pissdyrt =/

Permalänk

Nein!

Visa signatur

E6600 | 2*Corsair XMS2 Xtreme 1024mb Cas4 | 6800 GT | Asrock Dual VSTA s775 | 200 + 300gb Seagate | Antec P150 |

Permalänk
Medlem

Err... och här sitter man och tycker att AGP är gammalt... shit...

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D CO + 2133 MHz FCLK GPU: Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM: Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 (Hynix) BZ subtimings
MB: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI SSD: Kingston KC3000 2TB PSU: Corsair RM850x

Permalänk

Snart kommer X1900 serien till PCI

Visa signatur

E6600 | 2*Corsair XMS2 Xtreme 1024mb Cas4 | 6800 GT | Asrock Dual VSTA s775 | 200 + 300gb Seagate | Antec P150 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rocket
jahapp men stödjer den 1080p utan problem?

tror att det hänger mycket på prollen också. rätta mig om jag har fel

det kanske skulle varit någon om den var passiv och hade hdmi.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kadafi
tror att det hänger mycket på prollen också. rätta mig om jag har fel

det kanske skulle varit någon om den var passiv och hade hdmi.

Nya Grafikkort har hårdvaru acceleration för H.264,WMV-HD osv för att avbelasta CPUn, 7300 har detta, däremot är jag inte säkert att PCI-versionen har det. Om det inte har det ställs mycket större krav på processorn, kan bli risk för att det hackar.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ackelind
Men varför i hela !"¤%"#%!! sätter man aktiv kylning på ett kort som drar typ 1/3 så mycket ström som t.ex. nForce4 MCP?!

Annars är det rätt bra, om priset blir LÅGT. Då är det ett enkelt sätt att skaffa dubbla monitorer. Jag hade tänkt göra det tidigare, men jag gav upp då det blev för dyrt (ska sälja andra skärmen istället). Jag hade fått lägga ut minst 500kr för ett grafikkort, vare sig nytt PCI-E eller ens begagnat PCI-E/PCI.

Instämmer med hela ditt inlägg.
Men priset hamnar nog lite över 500kr, men då får man ett nytt Vista certifierat grafikkort. Köper man ett gammalt pci så lär det sega rejält med vistas aero, samt man får väl problem med drivrutiner.
*edit* Det går väl inte ens starta areo på den skärmen pga "hårdvarukontrollen" med ett gammalt pci, fast man har ett schysst pci kort bredvid?.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem

Intresserad?

*bort*

Ingen marknadsföring i forumet.

*inlägg redigerat av Coltrasten*