Gratis shell.. storage.. web...

Permalänk

Gratis shell.. storage.. web...

Anledningen är att jag har alldeles för mycket arbetskraft och lina över.

Och plus att jag är så förbaskat tröt på att ha min server gående i snart ett halvår till nästan ingenting ....

Så varför inte bjuda på sig själv?

Servern är stabil och har nu gått 13 dagar uptime och det ständigt ökar.

Ett krav är att kontot verkligen ska användas till något... jag har haft för många som bara vill ha konto och sen händer det inget mer..

Det som erbjuds är access via ssh (irssi, pico, vim, u name it är installerat), hur mycket storage som helst förutsatt att du har sunt förnuft genom ftp, webaccess genom http://27mhz.se/~user (dns kan ordnas ifall det är nåt speciellt) och mail at user@27mhz.se genom webmail.27mhz.se.

Skicka PM vid intresse. Och kom ihåg, KONTOT SKA ANVÄNDAS TILL NÅT. Skolarbeten.. backup.. irc.. mail.. hosta websidor..

100 Mbit genom BBB.

Visa signatur

Gigabyte-P35-DS4 | Intel Core 2 Quad Q6600 [3 GHz] | 2x1GB Corsair XMS-6400@800Mhz | Nvidia Geforce 460 GTX [975/2000 MHz] | Intel 320 Series 80 GB SSD | | SETI@Home Team: Sweclockers.com

Permalänk

Coolt... Webbside space vore nice... FTP kan vara smart så man kan skcka över webbsaker till sin mapp...

Permalänk

Jag vore nästan intreserad. Om den är stabil och så... Fan va bra. Ska börja blogga igen då. .Mac suger ju så hårt och kostar för mycket. Men jag är som sagt intresserad. Och det är lungt att man får typ en 100-200 mb, så får ju lite bilder plats också... så kan du gärna pm'a mig lite konto uppgifter, vill isf heta samma som på swec om nu inte det är upptaget. Tack på förhand.

Visa signatur

Macbook Vit | Macbook Unibody | D80 | iPod Touch | iPhone 3GS

Permalänk
Medlem

Det låter intressant. Jag har en sida som har ca 500MB/dag i trafik. Vore intressant att veta vad du kör för OS, vilka versioner du kör utav apache/mysql etc.

PM:a gärna!

Permalänk

Re: Gratis shell.. storage.. web...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Googlah
Anledningen är att jag har alldeles för mycket arbetskraft och lina över.

Och plus att jag är så förbaskat tröt på att ha min server gående i snart ett halvår till nästan ingenting ....

Så varför inte bjuda på sig själv?

Servern är stabil och har nu gått 13 dagar uptime och det ständigt ökar.

Ett krav är att kontot verkligen ska användas till något... jag har haft för många som bara vill ha konto och sen händer det inget mer..

Det som erbjuds är access via ssh (irssi, pico, vim, u name it är installerat), hur mycket storage som helst förutsatt att du har sunt förnuft genom ftp, webaccess genom http://27mhz.se/~user (dns kan ordnas ifall det är nåt speciellt) och mail at user@27mhz.se genom webmail.27mhz.se.

Skicka PM vid intresse. Och kom ihåg, KONTOT SKA ANVÄNDAS TILL NÅT. Skolarbeten.. backup.. irc.. mail.. hosta websidor..

100 Mbit genom BBB.

Naturligtvis så har jag inte några superduper krav på hosten, för den är ju gratis, så du passar perfekt.

Visa signatur

Macbook Vit | Macbook Unibody | D80 | iPod Touch | iPhone 3GS

Permalänk

Hur mycket lagringsutrymme?

Visa signatur

Intel i5 6600K | Be Quiet, Pure Rock! | Asus Z170 Pro Gaming | Asus GTX 1070 Strix Gaming | HyperX 16 GB (2x8GB) DDR4 2133MHz Fury Black | Samsung 850 Evo 250GB | Skärm: Samsung S27D390H | Chassi: Fractal Design Define R4 Black
Spelnick: Jernhand

Permalänk

Hej på er alla,
roligt med respons!

Det som körs på burken är Debian Sarge, kernel 2.6. Apache 1.33, MySQL 4.1, PHP4.

För er som undrar hur mkt som får hostas så ser jag gärna att det är inom rimliga gränser.. men tillfälliga backuper på låt oss säga 5gb är helt okej. Men om det ska ligga uppe en längre tid.. så kanske ~500mb.. beror ju helt på vad det är iofs.

Agile och Filleokus, jag skickar er ett PM!

Visa signatur

Gigabyte-P35-DS4 | Intel Core 2 Quad Q6600 [3 GHz] | 2x1GB Corsair XMS-6400@800Mhz | Nvidia Geforce 460 GTX [975/2000 MHz] | Intel 320 Series 80 GB SSD | | SETI@Home Team: Sweclockers.com

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Googlah
Hej på er alla,
roligt med respons!

Det som körs på burken är Debian Sarge, kernel 2.6. Apache 1.33, MySQL 4.1, PHP4.

För er som undrar hur mkt som får hostas så ser jag gärna att det är inom rimliga gränser.. men tillfälliga backuper på låt oss säga 5gb är helt okej. Men om det ska ligga uppe en längre tid.. så kanske ~500mb.. beror ju helt på vad det är iofs.

Agile och Filleokus, jag skickar er ett PM!

Skulle definitivt vara kul att starta en blog. Om du fortfarande har spots kvar så skicka gärna ett PM.

Permalänk

Du skulle inte kunna fixa PHP 5? Vill gärna ha en ca 100MB för webbdesigning. Har du MySQL så vill jag gärna ha några sådana med... Tack på förhand!

Permalänk

Lugnt, 100MB går att fixa.

Grejen är bara den att jag har MySQL + Phpmyadmin installerat men jag har noll koll på hur det egentligen fungerar, hur man sätter upp databaser och användare.

Om det är sånt användarna själv ska göra, så visst. Jag skickar dig ett PM hagbarddenstore.

Visa signatur

Gigabyte-P35-DS4 | Intel Core 2 Quad Q6600 [3 GHz] | 2x1GB Corsair XMS-6400@800Mhz | Nvidia Geforce 460 GTX [975/2000 MHz] | Intel 320 Series 80 GB SSD | | SETI@Home Team: Sweclockers.com

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Googlah
Lugnt, 100MB går att fixa.

Grejen är bara den att jag har MySQL + Phpmyadmin installerat men jag har noll koll på hur det egentligen fungerar, hur man sätter upp databaser och användare.

Om det är sånt användarna själv ska göra, så visst. Jag skickar dig ett PM hagbarddenstore.

Jag har inga nya pm från dig i min inbox :p, kom ihåg att skicka

Visa signatur

Macbook Vit | Macbook Unibody | D80 | iPod Touch | iPhone 3GS

Permalänk

Sjävla användaren för MySQL måste root skapa. Men sen när det är gjort och jag har rättigeherna så sköter jag resten själv.
PHP5 vore trevligt om du kunde installera. Det ska bara vara att apt-get apache-mod-php5 (Tror paketet heter så... annars sök.)