Permalänk
Inaktiv

En 2400+ identifieras som en 1800+?

när jag köpte min data för några några år sen så köpte jag allt löst AMD saker...
å nu till frågan cpun jag köpte va en 2400+ men över allt strår det att det är en 1800+
nån som vet värför?? har inte orkat brytt mej föresn nu när jag har börjar bli intereserad igen å inte fattar värför det är så :S
//eric

Topic redigerad av Kanel. Har du själv ett bättre förslag - skicka PM. Glöm inte att inkludera länk till tråden!
§3.1 - Välj ett ämne som tydligt visar vad tråden du skapar handlar om.

Permalänk

Skulle förmoda att FSB står på 100 MHz och inte på 133 MHz, som den ska stå på.

Visa signatur

Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero...AMD Ryzen 7 5800X @ 4600MHz / 1.23V...Phanteks P600S
G.Skill Trident Z RGB 2x16GB 3600MHz CL14...Sapphire Radeon RX 7900XT Pulse Gaming OC
LG 34'' UltraGear 34GN850...Logitech MX Keys S...Logitech MX Master 3S...Corsair RM750x
Kingston KC3000 2TB M.2 + Kingston KC3000 4TB M.2...Filserver - WD Gold 6TB x 4 + Seagate IronWolf PRO 8TB x 4

Permalänk

Ja har haft exakt samma sak, det är bara ställa in FSB i bios till 133 mhz

Visa signatur

XPS 1330 -:- T5550 -:- 3 gig ram

Permalänk
Inaktiv

oki får göra det... men blir det nån värme skilnad det bör det väl bli?? borde det väl bli??

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rc_croft
oki får göra det... men blir det nån värme skilnad det bör det väl bli?? borde det väl bli??

Eftersom CPUn kommer arbeta hårdare, så skulle jag tro att värmen ökar nån/några grader.

Visa signatur

---

Permalänk
Inaktiv

tack det funka nu har jag bara ett anat problem att lösa:S men men nu vet jag gur jag får det att funka:)

Permalänk
Medlem

lånar din länk lite, behöver hjälp och min länk är bortglömd på sida 2 :/

http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=6...
skulle bli mycket glad om nån kunde hjälpa mig..

Visa signatur

Sweclockers: "Parti X gör följande chockerande uttalande om vagt datorrelaterad sak Y, vad tycker ni?"
Också Sweclockers: "Påminnelse att det är inte tillåtet att diskutera politik :)"

Sweclockers: "Piratkopiering ökar, vad tycker ni?"
Också Sweclockers: "Det är förbjudet att diskutera såväl piratkopiering som svenskt laglig privatkopiering :)"