Socialdemokraterna vill censurera Internet

Permalänk
Medlem

Hur jag än ser på det här, och hur jag än försöker komma på anledningar som känns giltiga så kommer jag bara fram till en enda sak.
Det här är skrämmande.

Bodström må vara ett maktgalet, anti-demokratiskt djävulstyg av episka proprtioner, men att folkets representanter ens vågar sig på att tänka tanken på att censurera något så grundläggande fritt som internet för sin egen vinnings skulle är genuint och djupt skrämmande. Att det inte är praktiskt genomförbart är sak samma, det är det faktum att de är villiga att göra det som är skrämmande.

Och argumentet att "det går inte göra" förbättrar ingenting. Bara för att man inte ger killen med mord i blick som skriker om hur inälvor passar sig ovanför eldstaden ett vapen så försvinner ju inte killen... det är här om någonstanns som "det är tanken som räknas" stämmer in. Bodström och hans lynchmob har ju redan bevisat att de är villiga att offra sit eget folks frihet för några strimmor makt till sig själva och de egna, så vad säger då detta om resterande sammling där uppe i toppen?

OfT:
Steve Irwin död? ska man skratta eller gråta? Synd att nån är död, ja, skönt att slippa se ett nöt nästan försöka dö på tv? ja.

Nu kanske det bara är jag men om man nu har den kunskapen killen måste haft tillgång till, så känns det inte som någon förvånande nyhet att man slutligen avlider av att man är för dum för sitt eget bästa och inte kan hålla sig ifrån saker som uppenbart inte är hälsosamt... Visst är itne rockor så vidare vilda och farliga av sig, men som vilket vilt djur som helst så lär det gära allt för att skydda sig självt om det känner att det behövs, det är varken något mysterium eller förvånande.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av belga
Bara för att man inte ger killen med mord i blick som skriker om hur inälvor passar sig ovanför eldstaden ett vapen så försvinner ju inte killen... det är här om någonstanns som "det är tanken som räknas" stämmer in. Bodström och hans lynchmob har ju redan bevisat att de är villiga att offra sit eget folks frihet för några strimmor makt till sig själva och de egna, så vad säger då detta om resterande sammling där uppe i toppen?

OfT:
Steve Irwin död? ska man skratta eller gråta? Synd att nån är död, ja, skönt att slippa se ett nöt nästan försöka dö på tv? ja.

så hur ställer du dig då till att inälvskillens rättigheter att ha vapen har inskränkts?

OnT: OfT var mycket intressantare än OnT.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ofstudios
Alltid lika kul att se folk som uttalar sig politiskt utan att ta fram källan och säger bara en massa tomma ord.

Det är dock skrämmande att det finns så många med rasistiska åsikter här på sweclockers som vill rösta på Sverige Demokraterna

Man behöver INTE vara rasist för att lägga sin röst på SD.

vad gäller Ringholms utspel... internet behöver mer censur och kontroll.
skiten som väller in över oss vet inga gränser. både vad gäller rent brottsliga saker, företeelser och erbjudanden. till dom saker som bara rent av försöker lura oss. det kan handla om spelsaiter och naturläkemedel. men oxå om modeljobb som kanske din syster nappar på tex.
jag förstår inte varför så många e så rädda för den där kontrollen å ev censureringen. vad är det ni är rädda för och vad döljer ni ?
förmodligen ingenting.. men varför reagera så hårt då.

Visa signatur

Fx55-x800xt Pe- 4x256khx-bh5. levicom500w-msineo54G-2x160GbHdd- det räcker.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bensan
men varför reagera så hårt då.

Eftersom folk vill inte bli kontrollerade.

Jag vill inte att någon människa på någon myndighet ska bestämma vad jag ska få eller inte få se, vilken information jag ska få ta del av och inte.

Nej man behöver inte vara rasist, men man är defenetivt främlingsfientlig.

Visa signatur

"The flames of freedom. How lovely. How just. Ahh, my precious anarchy.."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AndreaX
så hur ställer du dig då till att inälvskillens rättigheter att ha vapen har inskränkts?

OnT: OfT var mycket intressantare än OnT.

Tänkte mest på att bara för att nötterna inte i praktiken kan censurera internet, så försvinner ju inte de fel som finns i viljan att göra det. Precis som att killen med viljan inte försvinner bara för att han i praktiken inte har möjligheten att göra som han vill.

Att han hanns rätt att ha vapen inskränks skulle väl då bli jämörbart med nötternas rätt att censurera som de själva vill, vilket jag tycker att de inte har någon rätt till från första början, precis som att folk med dokumenterade extremt våldsamma tendenser inte skall få inneha vapen.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bensan
Man behöver INTE vara rasist för att lägga sin röst på SD.

vad gäller Ringholms utspel... internet behöver mer censur och kontroll.
skiten som väller in över oss vet inga gränser. både vad gäller rent brottsliga saker, företeelser och erbjudanden. till dom saker som bara rent av försöker lura oss. det kan handla om spelsaiter och naturläkemedel. men oxå om modeljobb som kanske din syster nappar på tex.
jag förstår inte varför så många e så rädda för den där kontrollen å ev censureringen. vad är det ni är rädda för och vad döljer ni ?
förmodligen ingenting.. men varför reagera så hårt då.

Och vem drar gränserna? Det är exakt den där meningen som är det största hotet mot demokrati i sverige idag imho. "Vad har ni att dölja?"

Varför ska vi behöva dölja nått för att vi inte vill ha pappa staten kikandes in i vårat privatliv? Varför är det så svårt att respektera och förstå att folk inte vill ha sin liv bandade, arkiverade och undersökta? Internet är i grunden fritt och har så alltid varit. Visst finns det lagar och regler att respektera här med, men det är ett forum där alla kan och får yttra sig på lika villkor så länge vissa regler för hur man uttrycker sig efterföljs. Varför begränsa detta för sin egen vinnings skull? Nu gäller det spelsiter, vad är det i morgon? Vad ska vi anklagas för i morgon så att styret har en ursäkt att skala iväg lite till på vår yttrandefrihet och vår privata sfär?

Det handlar inte egentligen om just censuren av spelsiter, utan om hur man steg för steg, sakta men säkert färdas mot ett samhälle där all kontroll av yttranden ligger hos andra än folket. Att det hela sen döljs bakom kulisser av säkerhet och "kontroll" av saker som kanske kan vara skadliga om man bara har en halv hjärna bevisar ju inget annat än hur korkade människor igentligen är, som inte kan tänka själva och själva ta sitt ansvar för vad de vill se, höra och vara inblandade i. För i slutet så är det deras eget val, och det är så det skall vara. Vill jag kolla på någonting, läsa, lyssna, tala om eller yttra mig om någonting så skall jag få göra det, iallafall så länge det inte bryter mot någon lag. Att sen styret vill gå in och ogiltigförklara min egen rätt att välja dessa tar jag som en personlig förolämpning mot min integritet, min intelligens och mina rättigheter som medborgare i detta land. För att inte tala om att det är ett hån mot yttranderiheten

Och nej, man behöver inte ens vara främlingsfientlig för att hålla med SD. De har sina poänger, precis som alla andra partier, Tyvärr verkar ju dock svenska partier vara begränsade till max 2 vettiga grundtankar per mandatperiod, så i slutet så suger de lika mycket som alla andra partier ändå, eftersom andelen idiot-tankar vida överstiger de vettiga, precis som med alla andra partier...

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bensan
Man behöver INTE vara rasist för att lägga sin röst på SD.

sant, det räcker utmärkt att vara rejält efterbliven för att rösta på SD, rasist eller ej är liksom sekundärt.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av belga
Tänkte mest på att bara för att nötterna inte i praktiken kan censurera internet, så försvinner ju inte de fel som finns i viljan att göra det. Precis som att killen med viljan inte försvinner bara för att han i praktiken inte har möjligheten att göra som han vill.

Att han hanns rätt att ha vapen inskränks skulle väl då bli jämörbart med nötternas rätt att censurera som de själva vill, vilket jag tycker att de inte har någon rätt till från första början, precis som att folk med dokumenterade extremt våldsamma tendenser inte skall få inneha vapen.

för den stora massa går det utmärkt, man behöver inte ens aktiv kontroll för att göra det. (även om Kina kör den biten med) och det är redan en hel del trafik som spärras från Sverige med, just för att den är olaglig.

blanda inte ihop individen med staten nu. nötterna må ha kommit med förslaget, men om stödet är förankrat i väljarbasen (medelst propaganda och lögn spelar ingen roll) så är detta inte mer orimligt än andra lagar vi accepterar eller ej i vardagen såsom hastighetsgränser, slipstvång och det helt absurda förbudet mot mord som saknar all förankring i den mänskliga rasens utveckling..

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AndreaX
för den stora massa går det utmärkt, man behöver inte ens aktiv kontroll för att göra det. (även om Kina kör den biten med) och det är redan en hel del trafik som spärras från Sverige med, just för att den är olaglig.

blanda inte ihop individen med staten nu. nötterna må ha kommit med förslaget, men om stödet är förankrat i väljarbasen (medelst propaganda och lögn spelar ingen roll) så är detta inte mer orimligt än andra lagar vi accepterar eller ej i vardagen såsom hastighetsgränser, slipstvång och det helt absurda förbudet mot mord som saknar all förankring i den mänskliga rasens utveckling..

Ja visst går det, så gott som allting är möjligt i slutändan. men jag tror det kommer kosta mer än det smakar så att säga att genomföra det hela.

Och även om de har stöd hos folket så blir det ändå inte mindre fel. Om nötterna kommer med förslaget och majoriteten håller med så betyder det ju inget annat än att majoriteten är nötter dem med. Visst hamnar man då inom rimlighetens gränser, men det är imo fortfarande absurt fel att vilja ta över folkets rätt att välja, även om man har folket på sin sida. Genom att ensurera på dett sättet läggs ju felet hos folket, att det på något sätt är folket som behöver stoppas, när istället felet igentligen borde ligga hos de som hanterar pengarna d.v.s. bolagen och staten.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av belga
Ja visst går det, så gott som allting är möjligt i slutändan. men jag tror det kommer kosta mer än det smakar så att säga att genomföra det hela.

Och även om de har stöd hos folket så blir det ändå inte mindre fel. Om nötterna kommer med förslaget och majoriteten håller med så betyder det ju inget annat än att majoriteten är nötter dem med. Visst hamnar man då inom rimlighetens gränser, men det är imo fortfarande absurt fel att vilja ta över folkets rätt att välja, även om man har folket på sin sida. Genom att ensurera på dett sättet läggs ju felet hos folket, att det på något sätt är folket som behöver stoppas, när istället felet igentligen borde ligga hos de som hanterar pengarna d.v.s. bolagen och staten.

inte alls, systemen är fungerande redan. allt som behöver röras ner i grytan är en ännu större databas om det är detaljstyrning av hela nätet man vill ha.

att jag i praktiken (dock ej teorin) håller med dig om detta säger nog lite om även min tro på demokratin idag då..

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Vet inte hur många här som är pokerintresserade men om jag förstår Dan Glimne rätt i den här artikeln på Aftonbladet så är det här upprinnelsen till rabaldret om Ringholm. Kanske kan va intressant att läsa för de som inte gjort det.

http://www.aftonbladet.se/vss/poker/story/0,2789,880672,00.ht...

Undrar förresten varför det inte har dykt om någon nyhet om "Lejongate" ännu? Det handlar ju om IT det också. Finns förresten en nyhet på Theinquirer om det.

http://www.theinquirer.net/default.aspx?article=34158

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bom

Undrar förresten varför det inte har dykt om någon nyhet om "Lejongate" ännu? Det handlar ju om IT det också. Finns förresten en nyhet på Theinquirer om det.

http://www.theinquirer.net/default.aspx?article=34158

roligast hittills var ju kommentaren från en annan anklagad FP:are vars IP registrerats "att det var för att dennes dator stod bredvid en annan som loggades för samma sak" om de har fasta IP borde det ju inte varit så just då enbart, och om det är tillfälliga har det inte med saken att göra vilken ordning burkarna står i ändå.

de (som Belga kallar dem, "nötter") borde ju inte besluta om saker de inte begriper.

(källa SVTTEXT)

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Demokrati är bara bra så länge jag får bestämma eller?

Permalänk

Diskutera med mig och argumentera mot mig!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av bensan
Man behöver INTE vara rasist för att lägga sin röst på SD.

När jag läste det tänkte jag genast skriva något i stil med "Nä, man kan ju vara idiot med" men sedan såg jag att AndreaX redan kommit med den responsen så nu känns det onödigt. Bra där AndreaX!

Angående att alla här retar upp sig något förskräckligt på att regenterna vill bestämma att vi inte får spela på utländska sidor och dylikt, så visst, jag kan hålla med om att det är kul att bestämma själv. Ha dock i åtanke hur jädra många saker det är ni inte kan och alldrig kommer kunna göra, inte på grund av förbud utan på grund av att ni är för fattiga, för fula, för dumma, för långa eller för tjocka! Det går inte att sätta fast någon specifik person för att ni inte kan köpa en bugatti veyron eller sätta på Jessica Alba utan det är samhällets uppbyggnad. Att det är någon som sitter över er som på grund av egenintressen vill hindra er från att göra ditten och datten på nätet, kan också ses som en del av samhällets uppbyggnad. Klart att det hade varit skönare med ett samhälle där man fick göra allt man ville men det är ju inte möjligt eftersom det skulle inkräkta på andras intressen.

Man kan väl kategorisera förbud i sådana som införs för att skydda ekonomiska intressen, såsom uppehovsrättslagen, och sådana som införs för att skydda folkhälsan. Förbud mot droger och reglering av gambling hamnar under den senare. De korrumperade sossarna tillsammans med högerpartierna (undantaget KD som av religiösa fjantorsaker skulle reglera ner oss till 1700-talet) jobbar BARA fram förslag i kategori 1. De är för "frihet" så de vill ha så lite regleringar som möjligt men är villiga att tänja på detta om det är tillräckligt mycket pengar inblandat. MP och VP(K) som är idealister skulle absolut inte införa några förbud under kategori 1 men desto fler under kategori två. Alkohol och spel skulle vi nog inte se mycket av om de fick bestämma under några generationer. Klart att det låter hemskt att inte få supa och spela poker (my main interests) men det skulle ju faktiskt ha en väldigt positiv påverkan på samhället så jag skulle nog kunna tänka mig att offra det!

Stämmer inte det väldigt bra? Varför inte i så fall?

Till er som styr och ställer här på swec: Låt oss hålla denna off topic-diskussion! Det är en väldigt viktig diskussion inte sant? Och så länge den inte stör någon, vilket den knappast kan så länge den hålls i en gammal nyhetstråd som denna så gör den ingen skada. Tack tack!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat utrycks, SANT! Ingenting är subjektivt, och du kan göra antaganden baserade på mina åsikter utan att överväga mer än bara just min åsikt.
wazzabi: Varför detta prat om AMD, har de något med grafikkort att göra som jag inte förstår?

Permalänk
Medlem

Men det roliga är ju att det FANNS ett ställe där man kunde föra sådana här diskussioner, men det stängdes ner.
Kanske iof var pga av någon annan "övrig tråd" ...

Permalänk
Avstängd

Re: Diskutera med mig och argumentera mot mig!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Antonsson
När jag läste det tänkte jag genast skriva något i stil med "Nä, man kan ju vara idiot med" men sedan såg jag att AndreaX redan kommit med den responsen så nu känns det onödigt. Bra där AndreaX!

Angående att alla här retar upp sig något förskräckligt på att regenterna vill bestämma att vi inte får spela på utländska sidor och dylikt, så visst, jag kan hålla med om att det är kul att bestämma själv. Ha dock i åtanke hur jädra många saker det är ni inte kan och alldrig kommer kunna göra, inte på grund av förbud utan på grund av att ni är för fattiga, för fula, för dumma, för långa eller för tjocka! Det går inte att sätta fast någon specifik person för att ni inte kan köpa en bugatti veyron eller sätta på Jessica Alba utan det är samhällets uppbyggnad. Att det är någon som sitter över er som på grund av egenintressen vill hindra er från att göra ditten och datten på nätet, kan också ses som en del av samhällets uppbyggnad. Klart att det hade varit skönare med ett samhälle där man fick göra allt man ville men det är ju inte möjligt eftersom det skulle inkräkta på andras intressen.

Man kan väl kategorisera förbud i sådana som införs för att skydda ekonomiska intressen, såsom uppehovsrättslagen, och sådana som införs för att skydda folkhälsan. Förbud mot droger och reglering av gambling hamnar under den senare. De korrumperade sossarna tillsammans med högerpartierna (undantaget KD som av religiösa fjantorsaker skulle reglera ner oss till 1700-talet) jobbar BARA fram förslag i kategori 1. De är för "frihet" så de vill ha så lite regleringar som möjligt men är villiga att tänja på detta om det är tillräckligt mycket pengar inblandat. MP och VP(K) som är idealister skulle absolut inte införa några förbud under kategori 1 men desto fler under kategori två. Alkohol och spel skulle vi nog inte se mycket av om de fick bestämma under några generationer. Klart att det låter hemskt att inte få supa och spela poker (my main interests) men det skulle ju faktiskt ha en väldigt positiv påverkan på samhället så jag skulle nog kunna tänka mig att offra det!

Stämmer inte det väldigt bra? Varför inte i så fall?

Till er som styr och ställer här på swec: Låt oss hålla denna off topic-diskussion! Det är en väldigt viktig diskussion inte sant? Och så länge den inte stör någon, vilket den knappast kan så länge den hålls i en gammal nyhetstråd som denna så gör den ingen skada. Tack tack!

Så mycket text, och så lite innehåll.
Tror ta mej tusan det var det mest korkade jag läst ikväll, och då har jag läst runt på många forum.

Visa signatur

[b]MSI K9N Neo V2 - AMD X2 5200+@3GHz - Corsair XMS2-6400 2X1024 Xtreme - Sapphire HD3870 512MB (855/1200)[/b]

Das Blogg. -Lira lite Gubb-CSS?. Moget?

Permalänk

Tack tack! Jo det blev lite randigt på längden men som jag skrev i rubriken, argumentera mot mig då! Stycke ett var onödigt, ja, stycke 2 var filosoferande och stycke 3 var sanning. Så jobba mot mig!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat utrycks, SANT! Ingenting är subjektivt, och du kan göra antaganden baserade på mina åsikter utan att överväga mer än bara just min åsikt.
wazzabi: Varför detta prat om AMD, har de något med grafikkort att göra som jag inte förstår?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fjafjan
Demokrati är bara bra så länge jag får bestämma eller?

spiken i pudeln.

det är iaf flagrant intrycket man får av merparten politiska inlägg, särskilt de som framförs på swec..

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Hedersmedlem

[color="red"][size="9"]NU FÅR DET VARA NOG![/color][/size]

Diskussionen har glidit väldigt långt från ämnet. Jag vill inte se ett enda off-topic-inlägg till.

Permalänk
Medlem

[QUOTE]Ursprungligen inskrivet av skruvis
[B]Skillnaden är att med sprit & dyl. sker själva köpet i utlandet..

OK..så om du beställer grejer på nätet ifrån tex USA då sker ju köpet också i Sverige men av ett utländskt företag. Ska det företaget betala skatt här då? knappast. Men du ska egentligen betala moms odyl. Men hur många gör det ..bara om de blir påkomna. Samma måste ju då gälla på utländska spelbolag. Du köper en vara/tjänst av ett annat land.

Men som sagt...egentligen bryr jag mig inte haha...vill folk slösa bort sina pengar på sån strunt så får de skylla sig själva.

Visa signatur

8086,640k ram, dual 5.1/4 floppies cga and I can't run Quake 4? What's next? Some weird global computer network? yea right?

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd rensad*

Håll er till topic.

Permalänk
Avstängd

Storm i ett vattenglas anser jag i alla fall..

Visa signatur

[b]MSI K9N Neo V2 - AMD X2 5200+@3GHz - Corsair XMS2-6400 2X1024 Xtreme - Sapphire HD3870 512MB (855/1200)[/b]

Das Blogg. -Lira lite Gubb-CSS?. Moget?

Permalänk
Medlem

[QUOTE]Ursprungligen inskrivet av Zwinto
[B]

Citat:

Ursprungligen inskrivet av skruvis
Skillnaden är att med sprit & dyl. sker själva köpet i utlandet..

OK..så om du beställer grejer på nätet ifrån tex USA då sker ju köpet också i Sverige men av ett utländskt företag. Ska det företaget betala skatt här då? knappast. Men du ska egentligen betala moms odyl. Men hur många gör det ..bara om de blir påkomna. Samma måste ju då gälla på utländska spelbolag. Du köper en vara/tjänst av ett annat land.

Men som sagt...egentligen bryr jag mig inte haha...vill folk slösa bort sina pengar på sån strunt så får de skylla sig själva.

Vem ska betala notan för spelberoendet som de utländska spelbolagen potentiellt kan skapa i sverige? Vi skattebetalare enbart eller tycker du att spelbolagen får ta sitt ansvar med?

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skruvis
Vem ska betala notan för spelberoendet som de utländska spelbolagen potentiellt kan skapa i sverige? Vi skattebetalare enbart eller tycker du att spelbolagen får ta sitt ansvar med?

Samma människor som betalar för Alkoholberoende, Narkotikaberoende och alla andra beroenden.

Inte fasen kräver vi skatt av tex utländska porrsajter för att det finns porrberoende människor, eller skatt ifrån knarkodlarna i colombia för att folk knarkar eller extra skatt av OLW, Estrella, Arla, Scan och andra producenter för att folk har matberoende (vilket är ett långt mycket större problem än spelberoende). Eller H&M för shoppingberoende..

Hursomhelst så handlar detta egentligen om att man ville införa en censur som strider mot våra lagar och rättigheter i Sverige. Att man tar ifrån människor ett val som de har rätt att själva göra.

Att vi överhuvudtaget har ett spelberoende i landet kan vi ju delvis tacka staten för som driver sitt gigantiska spelbolag och uppmuntrar till spelande varje dag i TV, Tidningar med mera. Visst hade folk spelat ändå och kanske illegalt på klubbar etc men det har de alltid gjort och kommer alltid att göra.

Det strider lika mycket mot våra rättigheter som när vänstern föreslog en skatt för alla svenska MÄN för att täcka kostnaderna för våldtäkter.

Visa signatur

8086,640k ram, dual 5.1/4 floppies cga and I can't run Quake 4? What's next? Some weird global computer network? yea right?