Permalänk
Medlem

sätta minnen??

hjälp hur ska jag sätta mina minnen??..

har två st corsair..

corsair valu. 512mb CL3.0 (400mhz)

och

corsair valu. 512mb CL.2.5 (400mhz)

och mina dimm platser är. svart-blå svart-blå,hur ska jag sätta dom för bästa prestanda??

Permalänk
Geeks
SweClockers

Läs i manualen till moderkortet hur de ska sitta för dual channel. Du kommer få köra båda minnena i CL3.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

men även fast dom inte har samma CL.. kan ja köra dom i dual channel??

Permalänk
Avstängd

Det borde gå, bara du sätter dem i slotten, 1,3 eller 2,4 devs svart eller blå

Permalänk
Medlem

Förr skulle långsammaste sitta på första porten. Borde väl gälla än.

Permalänk
Medlem

varför skulle den långsamma sitta först? antingen blev det snabbare elr så bara tror jag de går snabbare när ja satt den snabbaste först?!

Permalänk
Medlem

För att det ska fungera stabilt. Alltid långsammaste man måste anpassa sig till.

Permalänk
Hedersmedlem

yogge: Om det någonsin har funnits ett sådant moderkort så har det haft en buggig minneshanterare. Det är dock inte helt otänkbart. Det finns nog inte en enda bugg som inte funnits i BIOS 1.000 till något Asus-kort

Den korrekta proceduren är att först läsa ALLA spd-chips, och sedan initialisera bussen.

Det är först om de trivs vid alldeles för olika spänningar som man är körd.

Visa signatur

Religion och vidskepelse är smittsamma psykiska sjukdomar, den biologiska motsvarigheten till datorvirus.
"-Pappa, pappa, idag firade vi födelsedag och hela dagis fick gå på McDonalds. - Vems födelsedag då? - En farbror som hette Lenin."