Kvalité på inbyggt nätverkskort till nforce4?

Permalänk
Medlem

Kvalité på inbyggt nätverkskort till nforce4?

Jag vet inte om alla nforce4-moderkort använder samma kretsar för inbyggt nätverkskort, men i mitt fall handlar det om ett Asus a8n-e.
Om det inte blir något problem med de hårda paketen som jag ska hämta ut strax, så blir det en välbehövlig uppgradering av datorn under helgen. Men nu funderar över om jag ska använda det inbyggda nätverkskortet på a8n-e-plankan eller fortsätta att köra med mitt nuvarande nätverkskort, ett Netgear 10/100 som är nästan 6 år gammalt...

Har läst om problem med den inbyggda brandväggen, men kan inte hitta något om nätverkskort. Kan man ränka med någon prestandaskillnad med det ena eller det andra valet?

Visa signatur

| Intel Core i7 4930K | Asus P9x79 Pro | Corsair XMS3 Vegeance 16 GB | GT 640 | Samsung 840 Pro 256 GB + Corsair SSD Force Series 120GB | Be-Quiet L8 CM 530W | 2 x Benq BL2710PT |

Permalänk
Hedersmedlem

Alla nforce4-chip innehåller ett Nvidia-NIC. Typiskt brukar high-endkort sedan ha ett till, av skiftande märke.

Nvidias NIC är helt ok, jag ser ingen anledning att använda separat, speciellt inte i 10/100-hastigheter.

Problemen med brandväggen är ett rent mjukvaruproblem.

Visa signatur

Religion och vidskepelse är smittsamma psykiska sjukdomar, den biologiska motsvarigheten till datorvirus.
"-Pappa, pappa, idag firade vi födelsedag och hela dagis fick gå på McDonalds. - Vems födelsedag då? - En farbror som hette Lenin."

Permalänk
Medlem

Tackar för den informationen. Tyvärr så hade Datorbutiken delat upp min beställning på två kollin, varav det ena som bara innehåller chassit, blev kvar nere i Malmö. Men jag har ju några fina kartonger att vrida och vända på under helgen...

Visa signatur

| Intel Core i7 4930K | Asus P9x79 Pro | Corsair XMS3 Vegeance 16 GB | GT 640 | Samsung 840 Pro 256 GB + Corsair SSD Force Series 120GB | Be-Quiet L8 CM 530W | 2 x Benq BL2710PT |

Permalänk
Medlem

själv använder jag ett PCie nic i min bruk.

Visa signatur

CPU: Intel(R) Core(TM) i7 CPU X 980 @ 3.33GHz