OCZ lanserar Crossfire-moduler

Permalänk
Melding Plague

OCZ lanserar Crossfire-moduler

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Vadå... funkar inte alla minnen för ett Crossfiremoderkort ?

Visa signatur

PC:

| i5 2500K @4.8GHz + Corsair H70 + 2x Scythe GT 1450rpm |
| ASUS P8P67 Pro B3 | 2x GTX580 3GB SLI @900/1800/2004 |
|2x 4GB Corsair Dominator GT @2133MHz | Corsair AX1200 |
| CM HAF 932 | Dell U2711 | 120GB Corsair Force 3 |

Permalänk
Medlem

Det gör dem säkert, men det går lättare att mjölka pengar av Svenssons på detta vis.

Visa signatur

P4 2.0 GHz@2.26 GHz | GF6600GT Core 500 MHz@580 MHz Mem 900 MHz@1135 MHz | 1 GB pc2700 <<Lite kuriosa bara: Ping eller mer korrekt latency är en storhet, ms är enheten. Spänning är också en storhet medan volt är enheten. Tänk vad skoj det skulle låta om du sa: "Hörru höj upp kilometer per timmen va!" (Brun hårig sjuk sköterska)>>

Permalänk
Medlem

Blehh.. Bara ett sätt att lura folk på pengar...

Permalänk
Medlem

Jupp. Finns garanterat ATI torskar som köper dessa när dom ser ATI:s typiska röda färg

Permalänk

hmm kul att de e ati... fan vad nya nyheter de kommer hela tiden .. redaktionen som ligger på en högre växel?

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Hedersmedlem

Tror det mest handlar om marknadsföring dvs. finns flera "SLI" nätagg, minnen osv. ATI vill också vara med Sen har inte minnen något med SLI eller Crossfire att göra men det är en annan femma.

Visa signatur

Perhaps its everything you say-G´kar
Fools to the left of me feeders to the right - I need to find a real job! - Londo Mollari (Babylon 5)

Permalänk

Underbart! Vilken livsviktig produkt!

Nu väntar jag otåligt på en Crossfire certifierad kontorsstol som är garanterad att fungera när jag sitter och kollar på grafik som renderats med hjälp av Crossfire.

Visa signatur

Är det verkligen det här du borde läsa just nu?

Permalänk
Medlem

Är det en trend att försöka övertyga potentiella kunder på det här sättet?

Permalänk

Ännu ett sätt att kränga prylar dyrt, för vad har RAM-minnet med Crossfire att göra? Strular minnet är det i så fall Dual Channel som kan ställa till det (har varit med om detta).

Jag får nog byta ut min 24" Dell TFT eftersom den inte är ATI-godkänd (och svart till färgen)...

Visa signatur

Born to mod..
Inget är omöjligt - det omöjliga tar bara lite längre tid

Permalänk
Medlem

Mmmm... ATi röd färg.

Frågar mig hur nödvändigt detta är men snygga är de iallfall.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PowerSupply
Underbart! Vilken livsviktig produkt!

Nu väntar jag otåligt på en Crossfire certifierad kontorsstol som är garanterad att fungera när jag sitter och kollar på grafik som renderats med hjälp av Crossfire.

Men du har ju SLI, vore då det inte lite dumt att satsa på denna kontorsstol då?

Dessa minnen värkar ju locka, då vissa blir ju barn på nytt.

Visa signatur

*****PS:...all stavknas från c2c e © skyddat ;)*****
>---------------------(3DMark)--------------------<
{03-64.620p}-{06-16.890p}{Vantage-10.103p}
-->("Profil", för HårdVara info.Gammal info,ej uppdaterad!)

Permalänk

Ger dom i huvudtaget någon boost i crossfire eller är det bara för att pressa ut mer kräm ur kunderna?

Visa signatur

"Politicians and diapers have one thing in common. They should both be changed regularly"

Permalänk
Discokungen

Hade varit härligt att ha ett illrött moderkort med dessa minnena, röda kylare och ett X1950XTX

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Flamso
Hade varit härligt att ha ett illrött moderkort med dessa minnena, röda kylare och ett X1950XTX

Varför ETT x1950XTX?

Visa signatur

i7 930 @ 3.8 | P6X58D-E | 6GB Corsair XMS3 | 2x R9280X | Intel SSD|
Dell UltraSharp 2707WFP | Logitech Z5500 | Logitech Illuminated | MIONIX Saiph 1800 |

Permalänk
Discokungen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av )ExecutoR(
Varför ETT x1950XTX?

För att det blir för mycket på moderkortet annars

Alla komponenter i rött hade dock varit riktigt riktigt sexigt!

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem

Den sista jagmåstehaalltsomenyttochonödigttillminpc har inte fötts ännu och OCZ tjänar grova pengar på det givetvis

Visa signatur

P8Z68-VPro - i7-2600K - H80 - Gigabyte 670 Windforce - Force GT120 - WD Black 2Tb @ Raid 0 - Samsung 12X BD-R - HX 850 - Lancool K62 -

Permalänk
Discokungen

Hm... Varför är inte minnenas PCB rött? =/ För dyrt att tillverka eller vad?

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem

De här OCZ/Ati minnen är bara ett bevis på att de är certifierade /testade) för er som undrar. Men om de har testat alla crossfire moderkort eller bara sina egna referenskort vet man ju inte. Men jag tror inte det gäller de intelmoderkort som har stöd för crossfire utan bara de med Ati's egna chipset.

Synd att de har så dåliga specs.

DFI RD600 + Ati minnena:

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Avstängd

Det är fint tycker jag.
Eller tänk er lime grönt eller ngt

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk

Bara en produkt för att mjölka pengar från alla fanATIcs i världen.

Tycker att det ser inte bra ut. Om de har gjort den rätt så skulle PCB'en vara röd istället för grön som det är nu. Gör rätt, gör om.

Visa signatur

"The flames of freedom. How lovely. How just. Ahh, my precious anarchy.."

Permalänk

Hmm, asså alla minnen borde funka lika perfekt som de tycker man ju...

Visa signatur

E6600 | 2*Corsair XMS2 Xtreme 1024mb Cas4 | 6800 GT | Asrock Dual VSTA s775 | 200 + 300gb Seagate | Antec P150 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MOrKiz
Blehh.. Bara ett sätt att lura folk på pengar...

hur kom du fram till att dom lurar en?

Permalänk

Jaaa somsagt så är ju detta otroligt dumt rakt igenom eftersom minnena inte har något med crossfiren att göra utan bara moderkorten i sig. De flesta moderkort har väl redan någon form av lista över kompatibla minnen och processorer så detta är onödigt och dumt. Jag ogillade tanken att ati skulle komma med en sådan här pengamjölkargrej för jag har rätt höga tankar om dem så jag letade på deras hemsida efter någon information om vad denna jävla märkning innebär. Jag blev besviken och fann inget konsekvent så ati sjönk nåra hack i min värderingslista där de innan låg högt! Still a fanboy though Om minnena är bra och prisvärda skulle jag kunna köpa dessa istället för ett par likvärdiga bara för att de som sagt är snygga men jag skulle inte betala extra för det...

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat utrycks, SANT! Ingenting är subjektivt, och du kan göra antaganden baserade på mina åsikter utan att överväga mer än bara just min åsikt.
wazzabi: Varför detta prat om AMD, har de något med grafikkort att göra som jag inte förstår?

Permalänk

köper direkt man är ju fanboy
ho ho

Visa signatur

Roadrunner 454

Permalänk
Medlem

Samma minnen som dessa:

http://www.memory-configurator.com/products/description/2Gb_O...

Undras vad dessa "Crossfire" minnen kostar extra......

Visa signatur

P8Z68-VPro - i7-2600K - H80 - Gigabyte 670 Windforce - Force GT120 - WD Black 2Tb @ Raid 0 - Samsung 12X BD-R - HX 850 - Lancool K62 -

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av vilda_arne
Hmm, asså alla minnen borde funka lika perfekt som de tycker man ju...

Långt ifrån alla minnen passar alla moderkort. På det här sättet vet du att de garanterar gör det. Om man kollar på de flesta moderkorttillverkares sidor över kompatibla minnen så finns det kanske 3-4 st från varje tillverkare. Jag har tex. aldrig haft minnen som varit godkända till det moderkort jag ägt. Men mina förra corsair minnen gillade inte mitt Asus A8r32-MVP.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

JAAAA röda minnen.... gifve plx

Visa signatur

-LIVERPOOL FC || YOU´LL NEVER WALK ALONE || LIVERPOOL FC-

Permalänk
Inaktiv

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAH LoL dett var det roligaste jag har sett sen Acers ferrari-serie produkter undrar ghur mkt dom kmr o kosta o prestera

Permalänk
Discokungen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nuukeer
HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAH LoL dett var det roligaste jag har sett sen Acers ferrari-serie produkter undrar ghur mkt dom kmr o kosta o prestera

Men visst är det samma sak som med Acers Ferarrilaptop.

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld