Permalänk
Medlem

byta till amd, bra eller dåligt ?

tjenare, tänkte uppgradera min dator lite, just nu har jag en P4 3.0. tänkte köpa ett uppgraderingspaket, har tänkt att köpa AMD denna gågne för har hört att dom ska vara bättre till spel. har kollat på ett sånthät :http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=321517 . vad tror ni om det ?

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Canon 30D - BG-E2N - Canon 28/2,8 - Canon 50/1,8 - Tokina 100/2,8 macro - Sigma EX 70-200/2,8 - Mina Bilder
Marantz 2230 - NAD 2400 - H/K HD 970 - DIY HiVi F8 + Seas 27TDFC

Permalänk
Avstängd

Jag har alltid kört Intel och ska nu gå över till AMD pga att INTEL alltid kronglat för mig

Permalänk
Medlem

nils: varför är den bättre ??

danne888: okey, vad ska du köra för någon då ??

Permalänk
Avstängd

typ AMD 3800+ X2 med ett Asus moderkort

Permalänk
Medlem

core 2 duo är bättre än allt som heter amd just nu om du ska spela

Visa signatur

Amd Ryzen 1600, Gigabyte ab350 gaming 3, corsair LPX 3000@2933
Radeon 480 4GB Corsair TX 650

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av al0be
core 2 duo är bättre än allt som heter amd just nu om du ska spela

men dyrare... så jag har då en följd fråga på ditt utalande. vilket är mest prisvärt ? amd lr intel...

Visa signatur

Primära datorn: Acer Swift 5 (i7)|Skärm: BenQ BL3200PT|Tillbehör: Logitech MX Master 3|Logitech Illuminated K810|HDD-docka 16TB

Permalänk
Medlem

vill du komma undan lite billigare så får du en x2a men en intel core2 duo ger mer prestanda/kr kan du överklocka så har du ännu en fördel till intel

Visa signatur

Amd Ryzen 1600, Gigabyte ab350 gaming 3, corsair LPX 3000@2933
Radeon 480 4GB Corsair TX 650

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flamur
men dyrare... så jag har då en följd fråga på ditt utalande. vilket är mest prisvärt ? amd lr intel...

Vad som är mest prisvärt beror väl på vad den ska användas till?

Visa signatur

Gigabyte GA-965P-DS3 l E6300 l Corsair TWIN2X 6400 l Scythe Ninja l XFX 7900GT l WD Raptor

Permalänk
Medlem

jojo, men vanligt användade, lira surfa och bränna lite kolla filmer... du vet nog

Visa signatur

Primära datorn: Acer Swift 5 (i7)|Skärm: BenQ BL3200PT|Tillbehör: Logitech MX Master 3|Logitech Illuminated K810|HDD-docka 16TB

Permalänk
Medlem

Re: byta till amd, bra eller dåligt ?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av gunn4r
tjenare, tänkte uppgradera min dator lite, just nu har jag en P4 3.0. tänkte köpa ett uppgraderingspaket, har tänkt att köpa AMD denna gågne för har hört att dom ska vara bättre till spel. har kollat på ett sånthät :http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=321517 . vad tror ni om det ?

Intel leder just nu processormarknaden. Men säg vad du gör med din dator så kan jag fixa ett hyffsat bra paket åt dig Samt hur mycket du är beredd att betala.

Permalänk
Medlem

Ta den här
Jag funderade på den här för några månader sedan
:-={(PROCCESOR)}=-:
http://www.webhallen.com/prod.php?id=51041
:-={(MINNE)}=-:
http://www.webhallen.com/prod.php?id=31816
:-={(MODERKORT)}=-:
http://www.webhallen.com/prod.php?id=42468

mvh

Visa signatur

radeon x1950xtx 512mb, counro 6600 @ 2,5ghz, 4096mb kingston ram, raptor, NZXT Guardian m.m. kommande

Permalänk
Medlem

pentium 4 är idag minst prisvärdaste prossessorn idag jag rekomenderar inte det paketet!

Visa signatur

Amd Ryzen 1600, Gigabyte ab350 gaming 3, corsair LPX 3000@2933
Radeon 480 4GB Corsair TX 650

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flamur
men dyrare... så jag har då en följd fråga på ditt utalande. vilket är mest prisvärt ? amd lr intel...

Intel. Mest prestanda för pengarna.. uttalas E6300...

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk

Jag har 4 st AMD riggar alla funkar prima!!

Visa signatur

|MSI MAG B560M MORTAR|I5 11400f|32Gb ddr4|MSI RTX 3050|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CYBERPAIN
Jag har 4 st AMD riggar alla funkar prima!!

Varför skulle dom inte fungera perfekt?

I familjen har vi en AMD rigg & 2 intel riggar & alla fungerar prima.

Tycker mer att idagsläget så köper man det som man kommer över till ett bra pris oavsett märke på proppen.. det är bra med jämnvikt.

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem

Re: Re: byta till amd, bra eller dåligt ?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frixos
Intel leder just nu processormarknaden. Men säg vad du gör med din dator så kan jag fixa ett hyffsat bra paket åt dig Samt hur mycket du är beredd att betala.

jag kommer mest att andvända den till skolarbete, men också photoshop och autocad. inte så mkt spelade, hinner inte med de. budget runt ca, 3-4k

Permalänk
Inaktiv

Det mest prisvärda man kan skaffa sig är en AM2 3200+, klockar bra och kostade bara 750kr när jag köpte den för 3 veckor sedan.

Har normalanvändaren någon nytta av dual core överhuvudtaget?

Permalänk
Medlem

Amd slår fortfarande Intel på fingrarna vad gäller Performance on Demand.
En Amd kan gå under 1volt och 1,6ghz vilket inte C2D kan. Det är detta som tar emot för mig personligen nu när jag själv ska köpa C2D. Om man inte behöver mkt prestanda är inte C2D ett bra val.
Om du väntar på amd 65nm så kommer du få ett EE chip i prestanda för lite pengar som kommer dra mindra på load än en E6300 drar på idle!!! Du kommer tjänna mkt i from av buller och elräkning.

Så en vanlig desktop som inte pressas så mkt kommer AMD vara svalare och billigare i inköp och drift än en C2D.

Om du planerar köra vista i framtiden så är det dual core som gäller.