Permalänk
Medlem

Men Amoi LC42T1E finns den att köpa i Sverige?? jag har varken tid eller lust att beställa från Tyskland... är det nån som vet om Sonyn klarar 1:1 i pixelpappning eller om samsungen klarar detta?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av VeCtor
Men Amoi LC42T1E finns den att köpa i Sverige?? jag har varken tid eller lust att beställa från Tyskland... är det nån som vet om Sonyn klarar 1:1 i pixelpappning eller om samsungen klarar detta?

ring dem på conrad.se de beställer hem den från deras lager i tyskland...;) 19995:- tror jag att den kosta sist dem skrev på minhembio,com

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem

En annan fråga jag funderar på är Sony KDL-W2000.. Kommer den verkligen att ha "full hd, 1080"? Den verkar ju bara kosta några tusen mer och det tycker jag är konstigt när X2000 kommer att kosta nära tiotusen mer..

Permalänk
Medlem

Vad är skillnaden på HD Ready och fullt HD Stöd?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av VeCtor
Vad är skillnaden på HD Ready och fullt HD Stöd?

För att få HD ready stämpeln gäller bara vissa krav (720p, HDCP & komponent) medan jag gissar på att det som i denna tråd benämns fullt HD stöd betyder att panelen ska ha 1920*1080 pixlars upplösning (dvs den högsta HD upplösningen) och kunna visa 1080p.

Permalänk
Medlem

Precis, det var det jag menade.. Någon som har koll på detta?

Permalänk
Medlem

okej, men då känns de nästan lite onödigt att köpa en TV som bara är HD Ready?? nån som har ett bra tips på en som har fullt HD Stöd?

Permalänk
Medlem

Jag hoppas att Sony KDL40-W2000 kommer att ha fullt hd stöd. Men jag vet inte när den väntas komma ut i butikerna..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av VeCtor
okej, men då känns de nästan lite onödigt att köpa en TV som bara är HD Ready?? nån som har ett bra tips på en som har fullt HD Stöd?

Är du allvarlig? Du kan bara läsa i tråden så hittar du en.
Vill du ha fler att välja på så filtrera på LCD-TV och 1920x1080 på prisjakt så finns det fler.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dunde
Om du orkade läsa tråden så finns det en länk där. Trodde inte det behövdes en länk till i samma tråd eftersom du verkade vara så redig.
Det är ju jättetråkigt att du köpte Sonyn men kan du inte ens försöka sticka ut litet från massan och faktiskt rekommendera något som du inte själv köpt? Alltså erkänna att det finns en bättre och billigare pryl än det du själv sitter med?

Jo, såg länken, men det står väl inget om att den "krossar" något där. Det var det jag reagerade på.

Tittade på Amoin men den var ju knappast billigare än Sonyn. Min smärtgräns gick vid 16k och då fick jag Sonyn plus 5 års försäkring på Hifiklubben. Försökte leta på 37-tums versionen av Amoin om den var billigare men den verkar inte finnas i Sverige?

Har fått hem TVn nu dessutom och är väl överlag nöjd. Har inte lyckats ställa in svärtan tillfredställande i alla lägen ännu och de röda färgerna är lite för knallröda ibland (men det var väl det som skiljde S och V versionen, men ändå synd att man inte kan tona ned det röda). Sjukt kul att man kan se "fyrkanter" på DVD film eller vad man ska säga om man går nära och tittar och om man drar ner skärpan. Att DVD liksom har "dålig" upplösning nu. Det behövs alltså HD filmer för att få ut det mesta ur den här TVn. Skrämmande också... vill inte köpa nya versioner av alla mina filmer. Har ju massa collector's edition osv.

Däremotså är jag grymt besviken på de olika zoom lägena. Jämför med min gamla Philips 32-tums TV så SUGER de. Philipsen kunde ta bort svarta kanter i alla lägen och till och med skjuta upp bilden då texten låg i det svarta fältet under filmen. Sonyn har nästan inget sånt och dessutom har det en ibland väldigt tydlig förvrängning av bilden i sitt "SmartZoom" läge som inte är smart alls, enligt mig.

Har inte hunnit testa att koppla in dator ännu, måste köpa DVI-HDMI kabel först.

Längtar tills iTV kommer ut också...

Permalänk
Medlem

Införskaffade nyligen en Amoi 37" från EG. Orkade inte med att beställa leverans från Tyskland ifall det skulle inträffa något olidligt problem så som döda, eller lysande pixlar. Har kört massor av olika signaler men använder i nuläget vga från laptopen fungerar jättebra men väntar förstås som så många andra på en bra konsol som får bli mediacentret (Förslagsvis PS3 eller 360 om den blir vettigt chippad).

\\Robin