Åtta år och spelpro

Permalänk
Medlem

Åtta år och spelpro

Slöläste lite på aftonbladet och hittade den här artikeln:

http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,884681,00....

Första reaktionen var bara ett stort leende

Permalänk
Medlem

Tuff grabb. Dock tror jag inte att han är SÅ värst bra.

Permalänk
Medlem

Kul för honom. En av världens bästa spelare i sin ålder möjligen. Tror aldrig på att han knäpper en gamingnörd* vars ålder är betydligt högre. Med det sagt så tvivlar jag inte på att han är bra. Ungar lär sig fort. Man har ju varit en själv trots allt.

*Luddigt begrepp, ja visst. Syftar på de som spelar på samma villkor, turnerar runt etc.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem

Han kan säkert bara Halo också.

Visa signatur

guisepppe @ Xbox Live.
PSN: guisepppe.
Ahriana @ Azjol-Nerub.

Permalänk
Medlem

hehe jag tror han tar er alla

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Avstängd

Bara fantasier som vanligt med aftonbladet:))

Visa signatur

Fractal Design Refine R2 Asus Commando(1901) Q6600@3600mhz@Vattenkylning Corsair HX620W 4Gb 2x2 dominator 8500 Powercolor HD4870X2 Ikari Laser WD MyBook 500Gb@E-Sata 3dmark06@20436+/-
Win xp sp3/win 7 ultimate

Permalänk

haha, ingen vill erkänna att en åttaåring kan vara bättre än er

Permalänk
Medlem

Tja grabben kan väl ha en å annan skill om han lirat sen han va två fast ärligt talat tror jag inte han lär ta proffsen i halo. men visst han är väl okej för sin ålder

Permalänk
Medlem

Eftersom han började när han var 2år, fastän han är liten så tror jag att han har ungefär likadan eller snabbare reaktionstid än en "casual player" som är äldre.

Visa signatur

Q6600 @ 2,8Ghz | 8800GT 512MB | 8gb A-data pc-6400 | GA-P35-DS4 |Antec sonata 3 | HP W2207

Permalänk
Avstängd

min syster är ganska vass på halo... säger en hel del om spelet i fråga

Permalänk
Medlem

Känns inte som man är Gamingpro när man kan ett spel ändå

Men annars var det fräckt.

Visa signatur

Fractal Design Meshify C | Corsair RM650X v2 | MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI | AMD 5800X3D | RTX 3070 | 32GB 3200MHz CL16

Permalänk
Medlem

han kan nog vara bra men har nog ingen chans i turneringar o så. för o va bra gamer krävs ju lite hjärna också o inte bara titta o skjuta.

Visa signatur

PC1: Ryzen 7 2700X / Noctua NH-D15 / GTX 1080 / 16GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Rog Strix X470-F / 500GB SSD / Define C
PC2: i7 7700k / Cryorig C7 / GTX 1060 6GB / 32GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Strix Z270F / 500GB SSD / In-Win 904
PC3: i5 3570k / Be Quiet pure rock / GTX 960 / 8GB 1600MHz DDR3 / Win 10 / ASRock P67 Extreme4 / 80GB SSD / AeroCool Shard TG

Permalänk

Haha, de flesta klarar av att spela Halo på konsoll, finns inte så mycket man kan göra fel liksom. Sen att han tar mig i Halo beror nog på att jag hatar att spela FPS på konsoller.

(Jag tror iallafall han spöar mig i Halo... )

Visa signatur

Neun und neunsich.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KlosterKatten
Känns inte som man är Gamingpro när man kan ett spel ändå

Men annars var det fräckt.

Klart du är gamingpro om du spelar ett spel professionellt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KlosterKatten
Känns inte som man är Gamingpro när man kan ett spel ändå

Men annars var det fräckt.

säg det till en drös med koreaner som bara spelar starcraft så lär de göra obscena asiatiska wokrätter av dig

Visa signatur

as it was in the beginning so it shall be in the end

Permalänk
Medlem

HAHAHA Xbox med en specialtillverkad nOObstick. Skulle kunna betala 2000 kr just nu för att spela mot han med min dator med mus och T-bord. Se hur kaxig han är sen.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Stenfors
HAHAHA Xbox med en specialtillverkad nOObstick. Skulle kunna betala 2000 kr just nu för att spela mot han med min dator med mus och T-bord. Se hur kaxig han är sen.

Det du säger är som att i t.ex en cyckeltävling säga "haha då tar jag min bil, IDIOTER som cycklar."

Permalänk
Medlem

W|ckerMan: du var lite rolig där

finns de ingen filmsnutt eller nått så man får se lite skill på pöjken??

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nidas
säg det till en drös med koreaner som bara spelar starcraft så lär de göra obscena asiatiska wokrätter av dig

Tsss, i mina ögon är en proffsspelare någon som kan spela mer än ett spel riktigt bra.

Visa signatur

Fractal Design Meshify C | Corsair RM650X v2 | MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI | AMD 5800X3D | RTX 3070 | 32GB 3200MHz CL16

Permalänk

är det inte autoaim på halo till xbox? tror jag läste det i en undersökning dom hade vilka som var bäst mellan pc och xbox spelarna, Xbox spelarna van pga autoaimen.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KlosterKatten
Tsss, i mina ögon är en proffsspelare någon som kan spela mer än ett spel riktigt bra.

Samma sak inom idrott då också antar jag.
Zlatan är troligen skitkass inom friidrott så egentligen är han inte något proffs. Bara någon som råkat bli bra på en enda sport.

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem
Permalänk
Hedersmedlem

Pojken måste väl sakna avancerade taktiska beräkningar osv som en äldre spelare kan. Jag har aldrig spelat Halo så jag vet inte hur mycket skicklighet som krävs. Jag tänker på t.ex. quake3 1on1 där en riktigt skicklig spelare liksom bollar runt med motståndaren hur som helst.

Och angående proffs osv. Det ena FPS-spelet mot det andra FPS-spelet kan väl ändåså inte jämföras med olika typer av sport (friidrott mot fotboll). RTS mot FPS är väl olika sporter, men ena FPS-spelet mot det andra är ju inom "samma sport", alltså behöver en riktig proffsspelare kunna flera. Någon slags flexibilitet måste väl finnas.

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Medlem

haha, skönt att den enda som slog honom i turneringen var hans morbror som lärde han spela

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aqualize
Jag tänker på t.ex. quake3 1on1 där en riktigt skicklig spelare liksom bollar runt med motståndaren hur som helst.

Men du säger det!

Jag blev bollad av koddy i CPMA för ett par månader sen. Fy satan säger jag.

Permalänk
Medlem

Fan va irriterad jag blev på att reportern sa "Computer games" när han lirar Tvspel.>_>

Permalänk
Medlem

HAHAHA, så roligt att se folk som reagerar så starkt på att han är YNGRE än er, samt BÄTTRE! : D

Ni som tror att han är är dålig/ni klår honom, tänk på att han är professionell spelare vilket ni, antar jag, inte är. Säger bara, grattis till grabben fan.

Visa signatur

nex - violent death, slaughter, death

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av neX
HAHAHA, så roligt att se folk som reagerar så starkt på att han är YNGRE än er, samt BÄTTRE! : D

Ni som tror att han är är dålig/ni klår honom, tänk på att han är professionell spelare vilket ni, antar jag, inte är. Säger bara, grattis till grabben fan.

Såna här inlägg är bara urbota dumma. Du tar för givet att grabben är bra för aftonblaskan och några till uppmärksammat hans tidiga talang. Du tar för givet att folk är sämre än honom. Varför?

Han är säkert skitduktig. Av det lilla jag såg av länken Lenco editerade bort var det dock inget speciellt. Grabben kan må vara hästlängder bättre än mig än många andra. Sen beror det helt klart på vad för spel det handlar om. I det här fallet är det Halo... jag har spelat Halo2 på Xbox i ca 30 min totalt, så ja, han lär ju ge mig tokmycket pisk i det. Jag är numera en casual gamer. För tillfället har jag inget att spela alls, bara väntar på kommande starka titlar.

Det icke ovanliga är att barn börjar med spel i tidig ålder, och lär sig som sagt väldigt fort. Därför är denna nyhet inget sensationellt, tycker jag. Killen lär säkert bli stor inom spelbranchen i senare år om han fortsätter.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av namn?
haha, ingen vill erkänna att en åttaåring kan vara bättre än er

Hm tala för dig själv? Grejen är bara att man inte fått chansen att pröva honom. Inte för att jag inte tror han är bättre än mig, men jag anser att man inte ska ta någonting för givet. Jag tar alla nyheter med en nypa salt, till skillnad från andra. Ler lika stort som Saeros, och tycker det här är en kul grej bara.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem

Men om han nu inte e så bra som aftonbladet säger, hur kan han då vara pro. Men vad vet jag, kanske e lätt att bli sponsrad och åka runt i världen för att spela?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tntballe
Men om han nu inte e så bra som aftonbladet säger, hur kan han då vara pro. Men vad vet jag, kanske e lätt att bli sponsrad och åka runt i världen för att spela?

Det vet jag inte. Jag åtminstone, har inte påstått något sådant. Vad jag säger är att man ska ta saker med en nypa salt. Vad det innebär får man väl komma fram till själv. Sen tror jag det är ett bra sätt att få uppmärksamhet på. Killen är ung, killen är duktig. Uppmärksamhet = stor. Uppmärksamhet = bra. Det har vi väl redan upptäckt?

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower