Permalänk

Klockningsproblem efter hd byte

Hej
Fick problem efter ett hd byte (Wd 80gb pata=> Samsung sp250gb sata2)
jag kommer inte upp till den klock som jag fick med wd disken 2640mhz och nu med samsungen endast 2600mhz!.Har provat att öka volten på cpu'n har även provat att byta till olika sata portar men inget funkar.
Vet någon vad jag kan göra? kan det ha att göra med nätagget(350w)?

Amd 3700 sd asus a8n32 sli-dl 2x512 crucial balistix 4000 asus en6600gt-silencer Nätagg chiftech 350w

Tacksam för svar

Robert

Permalänk
Medlem

Inte för att vara oförskämd men... vilken skillnad tror du 40Hz gör egentligen?? Du ligger förmodligen på gränsen för vad någon komponent pallar (cpu, minne eller nätagg). Startar den inte alls vid 2640 eller är den inte stabil? Var den 100% stabil tidigare (testad i prime osv...)?
350W är förmodligen i underkant men det är ingen garanti att den klockar bättre med en kraftigare nätagg.

Visa signatur

Asus X550J, Core i5-4200H, 8GB ram, GTX 850M 2GB gddr3, Windows 8.1 64-bit
LG Nexus 5 (Android 5 Lollipop)

Permalänk

Hej

Jag vet att 40 mhz är lite men ändå,den var prime95 stabil 4-5 timmar (har inte testat nå längre än det) i 2640 mhz.
Nu failar den efter 1 min

Robert

Permalänk
Hjälpsam

Problemet är att du klockar upp S-ATA kontrollern när du klockar FSB'n. Prova att köra på den andra S-ATA kontrollern (har för mig att det finns två på det moderkortet)

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem

inget fel på samsung och klocka..
det e ditt moderkort du måste undersöka

Visa signatur

|| Förstärkare Amplifix || Högtalare Canton RC-L || Cambridge Audio Dacmagic || asrock 330||

http://www.minhembio.com/forum/index.php?s=dd15fd8c8426beaecf...