Vart lämna trasig CRT skärm i Borås?

Permalänk
Medlem

Vart lämna trasig CRT skärm i Borås?

Min Sony 24" GDM-FW900 verkar ha gett sig =/ Någon som vet någon firma i trakterna av Borås som kan laga sånt? Den verkar inte vilja ta emot signalen från datorn, står bara och blinkar rött.

Vill inte skaffa någon annan istället...

/Andreas

Permalänk
Medlem

Din lokala tv-handlare, de kan CRT, annars är de inga bra TV-handlare...

Permalänk
Medlem

Skickade ett email till Borås Radio o TV service men dom hänvisade till att ringa Sony själv.. Blev faktiskt lite besvikna på dem

Permalänk

hmm, var köpte du den, kolla med den firman isf?

Är själv boråsare och jag kan inte komma på någon på rak arm som reparerar skärmar... hör efter på Microstore om de fixar sådant eller om de kan rekommendera någon firma i borås som kan det...

btw. varför just borås? under din avatar står det "Plats: GBG"...

Visa signatur

Systemet: Win10 x64, SilverStone Temjin TJ08-E, Corsair RM650X 650W, Intel i5 3570k, Be quiet! Shadow Rock Slim, ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC, Asus P8Z77-M Pro, 16GB Corsair Vengaence LP, Samsung 860 QVO 1TB, Asus VG248QE 24".

Permalänk
Medlem

köpte den begagnad för ett tag sen... och jag har nyss flyttat till Borås så därav att profilen inte stämmer Men självklart kan jag åka med den i stort sett vart som helst inom rimliga gränser, det får gärna kosta lite att få den lagad. Bara man slipper skicka den med posten.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av woofes
Skickade ett email till Borås Radio o TV service men dom hänvisade till att ringa Sony själv.. Blev faktiskt lite besvikna på dem

Konstigt? Men jag tror faktiskt inte att Sony kommer göra något särskillt om du kontaktar dem, tyvärr...

Finns där ingen gymnasieskola i Borås som där finns ett El-program på och då helst med inrikning elektronik?

Permalänk
Medlem

Sony rekommenderade IT Workshop i Växjö.. Jobbar ju själv som reparatör av elektronik på ett stort kännt svensk telecombolag har några nissar där som varit gamla radio o tv reparatörer så detta ska nog lösa sig det tråkiga är väl om det blir svårt att hitta reservdelar.. Annars åker den iväg till Växjö.. men inte med posten

Permalänk
Avstängd

om du säljer din fw900 köper ja den direkt

Permalänk
Medlem

finns en tomte i jkpg som fixar också vet dock ej vad han heter

Permalänk
Medlem

Varför dra upp en 3år gammal tråd???

Visa signatur

Ryzen 5600. Asus B550M TUF gaming plus. RTX 4060 TI.

Permalänk
Hedersmedlem

zzcool har blivit varnad för detta men jag missade tydligen den här tråden så jag låser den.

*Tråd låst*

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM