Permalänk

Internminne

Tjenis

Hos min mamma har jag en egen dator, den har 512 mb minne, tror att det är RAM, men kan jag köpa vilket minne som helst eller måste det vara nåt specifikt som passar moderkortet? har AMD Sempron som processor. vet ej mer detaljer om cpu:n. snälla hjälp mig

tack på förhand

Visa signatur

REMOVE BEFORE FLIGHT

Permalänk
Medlem

Vad har du för dator? är det en märkesdator eller har du köpt den av någon mindre butik?

Märkesdatorer (som DELL,HP etc.) brukar ha beställning av minnen på sina hemsidor.
Annars kan du ju alltid kolla med dom du har köpt den av

Permalänk

Jag har köpt den på datavaruhuset här i boden, eller morsan köpte den och jag fick den, men det är ett hopplock från olika märken... kan inte allt dock.. ingen hp eller dell eller så..

Visa signatur

REMOVE BEFORE FLIGHT

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd flyttad*

vi har en fin forumdel för minnen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Skarpsvaerd
Jag har köpt den på datavaruhuset här i boden, eller morsan köpte den och jag fick den, men det är ett hopplock från olika märken... kan inte allt dock.. ingen hp eller dell eller så..

Fick du ett specificerat kvitto med de ingående komponenterna listade kanske? Om så är fallet läs på det så står det vad för minne du har (förmodligen DDR)..

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless