Senaste Ubuntu går ej att installera!

Permalänk

Senaste Ubuntu går ej att installera!

Nån fler som haft det problemet? Hur går man runt det? Det kommer upp nån rad direkt när man bootar Ubuntu skivan med nåt felmeddelande!

Visa signatur

AMD64 4000+, Geforce 6800, 1024 Ram, HP 19" TFT 16ms, 660 Gb HDD

Permalänk
Medlem

Fungerade felfritt för mig. Fel på skivan kanske?
Vad är det för felmeddelande som kommer?

Permalänk
Medlem

smart att skriva ned felmeddelande och sedan googla på det?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Meto
smart att skriva ned felmeddelande och sedan googla på det?

Gjorde det och såg att flera hade det problemet, men nu kommer jag inte ihåg vad felmeddelandet var sitter i windows nu.

Undrar även vad dom olika Ubuntu versionerna är som man kan ladda ner:

1. Alternate
2. Desktop

Visa signatur

AMD64 4000+, Geforce 6800, 1024 Ram, HP 19" TFT 16ms, 660 Gb HDD

Permalänk
Medlem

Du ska ha ner Desktop, är enklare om man är nybörjare då.

Visa signatur

Behind every great fortune there is a crime. - Honoré de Balzac
simonb @ irc

Permalänk
Medlem

Alternate, text(ncurses) baserad installation.
Desktop, live cd med dess installation.

Permalänk
Medlem

Av någon anledning funderar inte alternate-cdn (6.06.1) med textbaserad installation för mig (md5 stämmer efter bränning så all data ska vara korrekt). Efter att paketen installerats får jag bara en svart skärm med två små gråa rutor på skärmen, båda i mitten i höjdled (ena i vänstra kanten, andra mitt i skärmen).

LiveCD, livedvd, desktop fungerar alla perfekt att installera.

Visa signatur

B650M GAMING X AX • Ryzen 5 7600X • Radeon RX 6950 XT • 32GB 6000MHz DDR5 • AP201 • Custom Loop

Permalänk
Medlem

Alternate funkar perfa för mig iaf.

Permalänk
Medlem

Re: Senaste Ubuntu går ej att installera!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Meganeoman
Nån fler som haft det problemet? Hur går man runt det? Det kommer upp nån rad direkt när man bootar Ubuntu skivan med nåt felmeddelande!

jo jag har råkat ut för det... men jag löste det genom att haxxa lite commandon precis när den hängt sig som jag hittade på ubuntuforumet... har för mig problemet grundade sig i att den laddade usb-devices före den skulle göra nåt annat i booten...

Permalänk

Vad är skillnaden på desktop och alternate versionen? Det kanske står i tråden, men isf har jag inte fattat

Visa signatur

E6600 | 2*Corsair XMS2 Xtreme 1024mb Cas4 | 6800 GT | Asrock Dual VSTA s775 | 200 + 300gb Seagate | Antec P150 |

Permalänk
Medlem

Ja, det står flera gånger i tråden samt på ubuntus hemsida. Bland annat här. Läs/sök gjärna nästa gång först.

Permalänk

en fråga bara, om jag valt: ubuntu-6.06.1-desktop-i386.iso, har jag valt rätt då? Om jag vill köra dektop that is?:P

För jag tankade en version som heter samma förutom att "desktop" är utbytt mot "server", är det stor skillnad mellan de?

Visa signatur

E6600 | 2*Corsair XMS2 Xtreme 1024mb Cas4 | 6800 GT | Asrock Dual VSTA s775 | 200 + 300gb Seagate | Antec P150 |

Permalänk
Medlem

ja du har valt rätt