Xbox 360 får integrerad hd dvd-spelare nästa år

Permalänk
Melding Plague

Xbox 360 får integrerad hd dvd-spelare nästa år

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Dom skulle gjort det rätt från början. Rätt så många e sura för att dom inte satte in dom från början.

Permalänk
Medlem

ja, eller i alla fall ha ett lågt pris för de som redan köpt en utan

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem

*aaaaaaaarrrrgh* Kunde de inte sagt detta för 5 dagar sedan. Köpte ju en 360 i fredags!

Hade varit lagom fint med en integrerad hddvd.

Permalänk
Medlem
Citat:

För att stilla begäret har Microsoft beslutat att erbjuda en extern hd dvd-spelare till Xbox 360 som extra tillbehör. Denna spelare kommer dock endast att kunna spela upp filmer.

vilket implicerar att det skiljer sig från den integrerade..

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Avstängd

HAHA, man ska ju vänta..

Roligt för alla som bara måste ha det senaste, fast det inte är färdigt.

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

Bill Roper antydde ju detta redan innan lanseringen. Hoppas att den används för mer än film då ifall utvecklarna vill ha lite mera plats att röra sig med.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

Hoppas INTE den används för mer än film... då måste man ju köpa en. Blir nog lika populärt som SegaCD/JaguarCD/CD32 (dvs, inte speciellt) gissar jag. Personligen tar jag hellre en HD-DVD i datorn, men det kanske bara är jag. Undrar hur det blir med digital bildutgång (HDMI+hdcp osv)?

Visa signatur

WS: Asus X570-E, Ryzen 5900x, 2x16GB Ballistix E-die, EVGA 3080 FTW3 Ultra
FS: Asus X370-F, Ryzen 3600, 4x8GB G.Skill Flare, GT710, CM Stacker
HTPC: Asus F2A85-M, A10-5800K, 2x4GB G.Skill 2133MHz

Permalänk
Medlem

jävla smart drag när några miljoner redan köpt keffbox 360, fortsätt mjölka ms.

Visa signatur

Men... vad är det bra för? - Kommentar från en ingenjör på IBM angående mikrochipet, 1968
Jag tror att det finns en världsmarknad för ungefär 5 datorer. - Thomas Watson Sr, IBMs styrelseordförande år 1947
"Bamse på ÖÄ i mitt hjärta"

Permalänk

Detta rykte kommer nog negativt påverka försäljningen av xbox360 tills att en xbox med inbyggd hd dvd-spelare kommer, om den nu gör det. Ms har ju inte bekräftat.
Till de som redan har köpt så var det ju inte helt oväntat att detta kunde inträffa, men självklart inte roligt att höra om man nyss har köpt en xbox360 som en ovanstående person hade gjort.
Angående spel så tror jag inte många speltillverkare kommer använda hd-dvd skivor om det nu går, för det är smartare att bara använda 2st eller flera dvd skivor istället och kunna sälja samma version av spel till alla. En extra pressad dvd skiva kan inte vara så dyr att skicka med, nog billigare än en pressad hd-dvd skiva istället.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Musikälskare

Bra gjort... mycket bra!

Lite sent kanske

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk

Jag skulle aldrig vänta 1.5 år bara för att få en förfinad konsol. Så länge spelen ligger på DVD så behöver man inte en HD-DVD i 360 och wifi har man redan skaffat
HDMI tror jag inte är nödvändigt för 720p, däremot skulle jag vilja ha en tystare och stabilare konsol, det skulle jag betala en del för.

Visa signatur

Arbetsdator: Imac 27" Core I3@3,2 Ghz, 1TB HDD. Backup: Scaleo home server 2205 2+2TB
GamerPC: Core i7 2,8 Ghz, 6GB DDR3, Geforce 2x680 Sli, 128GB Samsung 830 SSD, Corsair 750W nätagg, W7 Ultimate.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BerraJobb
Jag skulle aldrig vänta 1.5 år bara för att få en förfinad konsol. Så länge spelen ligger på DVD så behöver man inte en HD-DVD i 360 och wifi har man redan skaffat
HDMI tror jag inte är nödvändigt för 720p, däremot skulle jag vilja ha en tystare och stabilare konsol, det skulle jag betala en del för.

Det låter inte bra att du är så missnöjd med ljudnivå och stabiltet. "Låser/fryser" den sig ofta eller startar den bara om?

Tycker det är riktigt B med extern hd dvd-spelare. De hade kunnat förbereda så att folk kunnat få den gamla utbytt för några hundralappar.

Permalänk
Medlem

Goodie, skönt att man väntar lite med nya saker, och ger dom tid att bli av med barnsjukdomar, och i detta fall får hd dvd-spelare
Har själv planerat att köpa en krysslåda i början av nästa år.

Visa signatur

| Opteron 146 | DFI NF4 Ultra-D | OCZ EL Platinum Rev.2 2x512MB |
| C3D X800GTO 16p
| 640GB HDD | Chieftec CA-01B-B-SL | Antec TruePower 380W |
| H2O-kyld: | Maze4 CPU | Maze4 GPU | Hydor L20 |

Permalänk
Medlem

Är inte vitsen med en konsol att man ska slippa hålla på att uppgradera varrannan månad?

Tycker konsolerna rör sig mer och mer mot PC-hållet samtidigt som datorerna blir mer och mer "konsolifierade". Kan inte tillverkarna bestämma sig för vad de ska göra eller.

Permalänk
Medlem

Snyggt.
Kul att man måste hålla på att uppgradera sin konsoll, dödar liksom hela tanken med den enligt mig.
Inte nog med att de snålade på trådlöst som man fick köpa svindyrt. Nu lär krav på ny spelare också komma.

Krav på hårddisk skulle inte införas sade de och det såg man ju hur det gick med det.

Visa signatur

n00b

Permalänk
Medlem

jävul va gött. väntade bara på det. hoppas dom gör den svalare och tystare då me. ska byta in mitt 360 till en nyare då.

Visa signatur

PC1: Ryzen 7 2700X / Noctua NH-D15 / GTX 1080 / 16GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Rog Strix X470-F / 500GB SSD / Define C
PC2: i7 7700k / Cryorig C7 / GTX 1060 6GB / 32GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Strix Z270F / 500GB SSD / In-Win 904
PC3: i5 3570k / Be Quiet pure rock / GTX 960 / 8GB 1600MHz DDR3 / Win 10 / ASRock P67 Extreme4 / 80GB SSD / AeroCool Shard TG

Permalänk
Medlem

Tur att man inte köpte skräpet då.... kommer fortfarande inte vara intressant att investera i denna konsollen förrän det har kommit några vettiga modchip. De nuvarande ger inte så värst mycket..

Permalänk
Avstängd

hmm, hoppas den hinner bli billigare när den börjar säljas med hd-dvd'n. Sen så kanske jag köper den och halo3, kanske call of duty 3 också.

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk
Medlem

Så trött på MS. Går inte att köpa hel! Köp den och den så har du byggt dig en egen 360 wohoo!

Visa signatur

Sys 1 AMD Phenom II x4 965 BE @ 4.1 Ghz | Asus M4A89GTD PRO | XFX Radeon HD 6870 x 2 Crossfire | Corsair XMS3 8 GB | Intel 520 SSD 120GB | Fractal Design R2 Titanium | Logitech X-530 5.1
Sys 2 Intel Quad Core Q8300 @ 3,1 Ghz | ASUS P5QL PRO | Gainward 275 GTX | Corsair Dominator CM2X 8500 4GB | WD Raptor 150 GB |

Permalänk

Eh, lite felaktig att framställa ett rykte som fakta?
Och om det nu skulle vara sant är det enbart för film, spelen kommer självklart alltid komma på dvd.

Permalänk
Medlem

Too bad att jag redan har bestämt mig för att kräva tillbaka pengarna för deras skitkonsol.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D CO + 2133 MHz FCLK GPU: Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM: Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 (Hynix) BZ subtimings
MB: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI SSD: Kingston KC3000 2TB PSU: Corsair RM850x

Permalänk
Medlem

Men allvarligt, om det nu är sant tror ni då på fullaste allvar att den kommer att kosta lika mycket då?...
Det är knappast troligt!

Troligtvis kommer den nya 360 hd-dvd konsollen kosta en hel del mer än den gamla. och den externa hd-dvd enheten kommer troligtvis att kosta lika mycket som den nya konsolen kostar mer än den gamla.

Så jag tror inte att någon kommer att bli "lurad" dom som har köpt utan hd-dvd kommer bara att få en "enhet" till i tv-bänken.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Tillverkarnas snålhet slår tillbaka på dem själva. Personligen tycker jag det är skandal att de inte lanserats i xboxarna från början. Betalar man de jävla priserna för konsolerna ska fan allt lullull ingå tycker jag.

Visa signatur

-LIVERPOOL FC || YOU´LL NEVER WALK ALONE || LIVERPOOL FC-

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Total_Cu
Det låter inte bra att du är så missnöjd med ljudnivå och stabiltet. "Låser/fryser" den sig ofta eller startar den bara om?

Tycker det är riktigt B med extern hd dvd-spelare. De hade kunnat förbereda så att folk kunnat få den gamla utbytt för några hundralappar.

Nej den nuvarande har aldrig hängt sig, men jag har bytt ut en konsol som hängde sig hela tiden. Ljudnivån är dock högre i den nya känns det som, antagligen för att den ska få bättre kylning. Jag skulle aldrig kunna använda den som mediacenter då den låter mer än min kraftfulla server PC.

Visa signatur

Arbetsdator: Imac 27" Core I3@3,2 Ghz, 1TB HDD. Backup: Scaleo home server 2205 2+2TB
GamerPC: Core i7 2,8 Ghz, 6GB DDR3, Geforce 2x680 Sli, 128GB Samsung 830 SSD, Corsair 750W nätagg, W7 Ultimate.

Permalänk
Medlem

Otroligt, folk klagar på att PS3 är fördröjd pga BD och att de borde ha släppt den utan BD.
Sedan klagar man på att 360 inte har nästa generations DVD.

Spelar ingenroll vad tillverkarna gör så är användarna aldrig nöjda...

Permalänk
Medlem

Folk som jobbar på MS har ju gått ut och förnekat nu att 360n ska få integrerad HD-DVDspelare.

Visa signatur

Ryzen 7 5800X | 32GB DDR4 3200MHz | GeForce RTX 3080

Permalänk
Medlem

Det var inte möjligt att sätta in en HD-DVD spelare från början.

Om de designat den med HD-DVD inbyggd så hade kanske inte 360 varit släppt än. HD-DVD låg endast några månader före Blu-ray, och ni har väl sett Sony's problem att få ut PS3 just pga Blu-ray spelaren. För att inte tala om att den varit betydligt dyrare också.

Permalänk
Medlem

När kommer den igentligen?! har väntat hur länge som helst.

Permalänk
Medlem

Fanken, jag hatar ettårsbumpningar.

För att svara på din fråga, DAoG: Det kommer inte någon 360 med inbyggd HD-DVD. Microsoft har förnekat det ett antal gånger och tillverkaren som uttalade sig har sedan dess sagt att det inte stämde.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Sverker Olofsson borde bannlysas, som Cato den Äldre sade.